Søgning på: SRP historie. Resultater: 16601 til 16620 af 22627
-
AT kildekritik
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. kildekritik i historie Jeg har kun anvendt en kilde (primær kilde) og så nogle forskellige fremstillinger (bøger), kan det så ikke være en god ide til eksamen selv at pointere at jeg burde have anvendt flere 1. håndskilder for at få det belyst fra flere sider? -
hjælp til indledning...
ForumindlægJeg sidder og er igang med min Dansk/historieopgave i STX og har brug for hjælp til at skrive en indledning.. Har ikke selv nogen ideer. Jeg har valgt kun at skrive om historie og emnet er Reformationen og jeg koncentrere mig specielt om Martin Luther. Så hvis i har et forslag eller en ide til en... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
Oversættelse
ForumindlægKan I oversætte disse tre sætninger til grammatisk korrekt tysk? - Historien bliver fortalt i 3. person – fra datterens synsvinkel. - Hun vil studere medicin og ikke arbejde på kontor som sin mor. - I sin fritid deler hun reklamer ud, for at kunne købe en New-Look-nederdel. -
HJÆLP HASTER! Perspektivering!
Forumindlæghej jeg skal op i tværfaglig eksamen i morgen i religion og historie. og mit emne er Islams begyndelse. Jeg er nu stødt ind i et problem mht perspektivering, er der nogen der kan komme med en idé til hvad jeg kan perspektivere til? jeg kommer bla. ind på: muhammeds liv, Kaba'en, Sunni/shia, j... -
religion synopsis - haster!
Forumindlægjeg skal op i tværfaglig eksamen i morgen i religion og historie. og mit emne er Islams begyndelse. Jeg er nu stødt ind i et problem mht perspektivering, er der nogen der kan komme med en idé til hvad jeg kan perspektivere til? jeg kommer bla. ind på: muhammeds liv, Kaba'en, Sunni/shia, jihad... -
Hjælp til mundtlig årsprøve!
Forumindlæghej allesammen (: jeg skal perspektivere 'en æggesnaps' og 'en flink dreng' med hinanden. ( begge to skrevet af Tove Ditlevsen) og jeg kan bare virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal sige. måske er det bare mig der ikke lige har forstået hvordan man sammenligner 2 historier, men... -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægHej1 Jeg har oversat denne sætning fra dansk til tysk. Dansk: Historien handler om en ridder, som også er hovedpersonen, der ikke tog sin rustning af. Tysk: Das Märchen handelt von einem Ritter, als auch den Hauptperson ist, der nicht seiner Rüstung herauswollte. -Er det rigtigt... -
AT6 - 9/11: besvarelse af problemstilling
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i mit AT6-forløb valgt terrorangrebet 9/11, i fagene Historie A og Religion C. Jeg har brug for lidt forslag til besvarelse af de problemstillinger som omhandler religion: - Hvad er terroristernes religiøse begrundelse for at begå terrorangrebet på World Trade Center... -
Medicin
ForumindlægHar en opgave vedrørende medicinens historie og fremtid - Nogen der kan evt. linke nogle websites med en masse viden og info. til disse underspørgsmål: Hvordan har menneskeheden fået viden, til at helbrede folk fra sygdomme? Hvordan finder menneskeheden frem til nye medicin kure? Tak på forh... -
Talepapir
ForumindlægNogen som vil læse mit talepapir igennem og komme med noget konstruktiv kritik? Gerne hurtigt - skal op i morgen 12:45 :D Ting med () omkring er ting jeg overvejer at udelade. Har Historie A Biologi B og min synopsis handler om Malaria. -
24 timers prøve! eksamination i morgen.
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en 24 timers prøve i historie, hvor jeg har trukket emnet: KULTURMØDE: Vestens kolonisering af Nord- og Sydamerika. Hvad er vigtigs at have med i en fremlæggelse omkring dette? Nogle guldkorn ville jo ikke være tosset :) Og en anden ting. Hvad menes der egentlig med, at kal... -
Antikkens demokrati
ForumindlægHej skal til eksamen i historie i morgen og ville høre om nogen havde en mening om disse problemstillinger: 1. Redegør for det græske demokrati og dets opståen. 2. Analysér, i forhold til de olympiske lege som blev afholdt a staten, den indflydelse demokratiet havde for datidens samfund. 3. Disku... -
Definition på aristokratisk kristendom
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket historie i dag, til 24 timers forberedelse. Her har jeg trukket emnet "Hviderne," hvor der dukker en lille artikkel op omkring aristokratisk kristendom. Hvilket ikke står forklaret. Jeg ved det er meget relevant for emnet, men jeg kunne godt tænke mig en helt ... -
hjææælp!!
ForumindlægJeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal snart op i eksamen og jeg kan ikke fnde ud af at skrive stil!! Jeg er simelthen så dårlig til at finde på en historie, eller til at beskrive hvad der er sket....jeg plager normalt at få 4 i karakter, jeg vil så gerne højer op, men ved ik ´hvad ... -
Hvad gør man til en 3-timers historieforberedelse på STX ?
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om hvad man gør til en 3 timers-historie eksamen i 3.G? Skal man "bare" læse en tekst, redegøre for den og analysere den samt perspektivere til de andre tekster man har læst og evt. perspektivere den til fortiden, nutid, fremtid? Jeg bliver student i morge... -
HVAD FANDEN SKAL JEG SNAKKE OM?!
ForumindlægJeg skal op i AT eksamen om få timer med den ondeste lærer på jorden og jeg har ikke forberedt noget overhoved. Jeg arbejder med telefonens gennembrud og med fagene historie og samfundsfag, hvad f*ck skal jeg snakke om? Kan jo heller ikke bare læse op fra synopsen, men har nada udover den! -
Israel og Palæstina opgave
ForumindlægHej.... Jeg læser på lærerseminariet og skal meget snart aflevere historieopgave. Jeg har ikke altid så god til historie. Me har nu kastet mig ud i det. Jeg ville høre om der er en der vil læse min opgave og sige om det er helt hen i skoven og om niveauet lyder for lavt. Det handler om ca. otte ... -
Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til historie eksamen i morgen og det emne jeg har trukket hedder "Optakten til den kolde krig". Af bilag har jeg bl.a. Marshalls tale om Marshallplanen, et uddrag af Stalin om Morrisins erklæring, Præsident Trumans tale og Jalta aftalen. Er der nogle de... -
kvitteringsbrev fra Århus universitet ?
ForumindlægHey folkens Jeg har søgt ind på århus universitet for at læse historie efter sommer , Men jeg har endnu ikke fået kvitteringsbrev derfra som der står man får på deres hjemmeside . Er der andre end mig der går og venter på at få et kvitteringsbrev fra Århus universitet? . Jeg søgte ind på kvote 1 ...
