Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16661 til 16680 af 47925
  • Hjælp det haster

    Forumindlæg
    Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/
  • det periodiske system - forsøg

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 9.ende og skal til fysik eksame snart. Jeg kan komme op i emnet: Det Periodiske System. Hvilke forsøg kan jeg lave til emnet, og hvordan kan jeg trække det over til: Elektromagnetisme, radioaktivitet, syre/base og elektricitet? På forhånd tak :)
  • kemi: forsøg til vand og base

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (:
  • Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter

    Forumindlæg
    Hej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen.
  • massemidtpunkts sætningen og impulsmomentsætningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og læser op til fysik eksamen- mekanik delen. jeg er med på hvordan vi opstiller kraftdiagrammer og newtons 1. lov og newtons 2. lov. Men jeg er ikke med på hvornår vi bruger impulsmomentsætningen og massemidtpunktssætningen. hvad er der, der i en opgave gør, at vi skal bru...
  • Haster!!!!!

    Forumindlæg
    hej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp !
  • Resistans

    Forumindlæg
    Hej sidder og læser gamelt stof op i fysik da jeg skal til skriftlig eksamen imorgen. I billedet som jeg har oploadet, regner de modstanden ud i en parallel forbindelse. Det giver 0,00625ohm^-1. De skriver at det Dvs. R=160ohm. Hvordan det? På forhånd tak
  • AT2012 - Hindenburg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen i AT og har om Hindenburg med historie og fysik som fag. Min problemformulering lyder: Hvordan forløb Hindenburg-katastrofen, og hvorfor skete det? Har i forslag til, hvordan jeg kan benytte historie til at besvare dette? Er virkelig i knibe! På forhånd t...
  • Varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Spørgsmål om kemi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg har lige et par spørgsmål: Hvad er forskellen på plus og minus betastråler? Kan en gammastråle opstå ud fra en alfa-partikel? Når metallerne ruster, har de så set sådan ud i naturen? Håber I kan hjælpe. Camilla.
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • Forsøg til 'Slægten alkohol'

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X
  • STEDFUNKTION?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak...
  • Hvordan finder man neuklidtallet?

    Forumindlæg
    Er i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ...
  • Hjælp! Forsøg

    Forumindlæg
    jeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :)
  • Hvad betyder v<<c

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c?
  • Over/undertryk

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine
  • Atomteori og stråling?

    Forumindlæg
    Heij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak