Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16701 til 16720 af 77388
-
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
Analyse af "de mørke fugle fløj"
ForumindlægHej jeg står og skal aflevere en synopsis her på fredag til min mundtlig dansk eksamen i 9. klasse. Jeg skal analysere digtet "de mørke fugle fløj" og jeg har simpelhen så svært ved det så jeg tænkte på om der ikke var nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig med det? Her er digtet http... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Halfdan rasmussen noget om helte - politisk
ForumindlægHej. Jeg har trukket halfdan rasmussen til 9. klassens eksamen. Jeg ville hører om der er nogle der har en ide om hvad noget om helte har at gøre med hans politiske mening? ;) Og hvis der er nogle der har et par guldkorn jeg bare "skal" have med, må i da gerne skrive dem :b Tak på forh... -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
Analyse og perspektivering af "Naadsensbrød"
ForumindlægHej, jeg er lige nu i gang med at læse op til min dansk eksamen i 9. klasse. Jeg skal perspektivere "Løven" af Kim Fupz Aakeson med "Naadsensbrød" af Henrik Pontoppidan. Jeg er helt blank på den og ville virkeligt sætte pris på hvert et hint i kan give mig :-) -
Inspiration til prøveoplæg
ForumindlægHejsa. Jeg har lige trukket til dansk eksamen i 9. klasse. Mit emne hedder Set i den trykte avis, og jeg er lidt tom for ideer. Jeg skal på biblioteket for at finde nogle aviser, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gå efter. Nogen, der har nogle ideer? Det må være hvad som helst, der har været... -
hvilken debat skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg skal op til 9. klasses dansk eksamen prøve form b, og jeg har trukket fordybelsesområdet "debatter". Hvilke debatter kunne være interessante at tage fat på? Tekster jeg skal perspektivere ind i: •I am here •Hvorfor er vi tavse om afghanistan •Du er fucking sexistisk Niarn På ... -
Produktion med bærgerdygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHalløj. Vi har om bærgerdygtig udnyttelse af naturgrundlaget til eksamen, og vores problemstilling er: Hvordan kan produktionen af energi fra vedvarende energikilder blive mere effektiv og samtidig minimere den miljømæssige påvirkning? Hvilke forsøg kan laves til denne problemstilling? På fo... -
Eksempler på gode dansk faglige eventyr af H.C. Andersen?
ForumindlægHej folkens Jeg har trukket “Kunsteventyr af H.C. Andersen” til min 9. Klasses eksamen. Er der nogen som kender nogen eventyr af H.C. som er gode at analysere? Det kan ikke være: Klokken, den lille Idas blomster og tepotten - dette er en del af mit pensum. Svar gerne hurtigst muligt:) -
Analyse af Togbanen
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af Togbanen vedrøende min 9. klasses eksame, men er gået lidt død. Er der nogle som også har lavet en analyse af Togbanen som eventuelt kan dele den, ikke for at kopiere bare for at se om der er noget jeg har overset. Jeg kan heller ikke rigtig se hvad jeg kunne pe... -
Det moderne gennembrud i tekst
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og skal til eksamen i dansk og har trukket det moderne gennembrud i tekst. Jeg har valgt teksten den sidste balkjole men jeg er i tvivl om hvorfor den sidste balkjole perspektivere til det moderne gennembrud. Er der nogen der kan forklare mig det? Fx omkring det med køn... -
Tove Ditlevsen digt (HJÆLP!)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og jeg har trukket "lyrik igennem tiderne" til eksamen. Jeg har valgt at jeg gerne vil analysere et digt fra Tove Ditlevsen. Jeg har læst noget af hendes værk, men alligevel ved jeg ikke så meget. Kunne nogen forslå et par digte fra Tove Ditlevsen so... -
Hvordan analysere man en repotage?
ForumindlægHej. Jeg er her for tiden i gang med at forberede mig til mundtlig dansk eksamen i 9. klasse. Jeg har trukket emnet informerende journalistik, og jeg har så valgt reportagen om godhavnsdrengene, som hedder Kl. 13.42 kom den undskyldning, Godhavnsdrengene har ventet på i 14 år. Men jeg er virkeli... -
Oplæsningsstykke til Sat ud
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har virkelig kæmpet med at finde et oplæsningsstykke til min eksamen. Jeg har valgt Maleriet Sat ud, og har to perspektivering til to billeder. Alt ved min analyse egentlig færdig, men kan simpelthen bare ikke finde et oplæsningstykke. Tror jeg dumper, så please hjælp ... -
lidelse i kristendommen
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige i 9 klasse der har trukket kirstendom til min eksamen. Kristendom er ikke mit stræke fag og har derfor meget svært ved det. Jeg skal op i lidelse og skal bevsare mit spøgesmål, som hedder hvordan ser kristendommen på lidelse. Jeg har prøvet at læse en masse om det men h... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej alle sammen, jeg er en elev i 9 klasse som skal op til historie eksamme lige om lidt, men jeg har lidt problemer med hvad jeg kan bruge som produkt, er helt blank. Jeg har trukket kriser, og valgte den franske revolution. Min problemstilling: Hvilke kriser lå til grund for den franske revo... -
Produkt idé til samfundsfag
ForumindlægHej! Vi er tre piger der mangler inspiration til produkt ideer til samfundsfags eksamen (9. klasse). Emnet vi har trukket er: EU Vores problemstilling lyder indtil videre: Hvilken funktion har EU, og hvorfor er EU vigtig for Danmark? Er der nogle derude der måske kan hjælpe os? Tak på forhå... -
Hjælp! Analyse af 9;Blodigt kærlighed9; - Peter Adolphsen
ForumindlægHey. Jeg skal til 9. klasses eksamen i kortprosa, jeg har valgt teksen 9;Blodigt Kærlighed9; af Peter Adolphsen. Jeg er gået kold i min analyse, hvis i har noget om teksen 9;Blodigt Kærlighed9;, må i meget gerne skrive det i kommentaren:) -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det?
