Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16721 til 16740 af 117955
-
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
Reducering
ForumindlægHej. Er det en eller to, der vil være så rare at fortælle, hvordan jeg bedst muligt får reduceret udtrykket: (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 -
NV
Forumindlæghvordan redegøre jeg helt præcist for det her : Redegøre for følgende: Hvad er fotosyntese? Hvad er respiration? Hvad forstår man ved C-kredsløbet? hvordan kan jeg f.eks. analysere resultater på en meget nem/overskuelig måde? -
AT - årsprøve!
Forumindlæghvordan foregår AT-årsprøven .. mine lærere har ikke været særligt klare i deres formuleringer, så er på bar bund ... Hvad er vigtigt at komme ind på .. og må man overhovedet genfortælle det i ens synopsis ?! -
synopsis engelsk
Forumindlægjeg vil en hjælp mig med den synopsis til engelsk , som skal jeg op til den mundtlige prøve. den emne som kunne tænk mig og vælge er Love, men ved ikke rigtig om hvad for noget emner skal jeg fortælle om det. håber en kunne hjælpe. -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
Toppunkter
ForumindlægHmmmm....denne har jeg regnet forkert!!... f(x) = -12 + 3x^2 = 3x^2 -12....altså a-b.... d = 144.... T = (-(-12)/(2*3) = 2 denne skal dog gi 0 ??... T = (-144)/(4*3) = -12...som ifølge løsningen er rigtigt.... Hmmm....er de -12 en c værdi fordi der ikke er x bagefter??.....d gir stadig 144 kan je... -
perspektivering
Forumindlæghellow. i perspekiveringen i AT synopsen, skal man så også komme med eksempler på andre fakulteter / fag man kunne have brugt til at løse opgaven? hvis ja, nogen der så har en ide til hvad jeg kan skrive? min opgave handler om eugenik i danmark (biologi historie), nogen med ide til hvilket andet ... -
Olie
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i fysik, og jeg trak noget om olie. Og jeg ved ikke hvad aflejringer er, så ville håbe at nogle af jer ville hjælpe mig. -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
SRP
ForumindlægHej, jeg skal snart til at vælge emne til min SRP. Jeg har besluttet at skrive i Biologi A og Idræt B. Jeg synes Astma er et interresant emne, men jeg føler ikke der er så meget kød på det, så jeg ville høre om, der var nogle, som havde forslag til hvad man kan skrive om inden for emnet. Jeg har ... -
Synopse? hjælp
ForumindlægHar fået afvide at man ikke skal sige præcis det samme til eksamen, som der står i synopsen, men at man skal komme med noget nyt. Mit spørgsmål er derfor: Skal besvarelsen til hvert spørgsmål i synopsen være: A) kortfattet og præcis, og så uddybet med mere info og teori til eksamen (mundtligt... -
redegørelsens omfang
ForumindlægJeg skriver SRP i biologi og matematik om epidemimodeller, og mit spørgsmål går på hvor meget min redegørelse i biologi-delen skal fylde. Altså min biologi problemformulering er nemlig kun redegørende spørgsmål, så hvor meget skal jeg lade den fylde og hvordan skal jeg kommer op på højere niv... -
eksamensspørgsmål
Forumindlæghej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
guillain-barré syndrom
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX061-BIAV1.pdf opg. 3 i denne ^, spørgsmål 5 kan jeg ikke finde ud af. en der vil hjælpe?
