Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 16721 til 16740 af 48309
-
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
Hvordan laver jeg en anmeldelse af en bog ?
ForumindlægJeg skal skrive en anmeldelse på 1A4 side, om bogen "Føtexsøen", men jeg kan ikke komme igang.. Er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man kommer igang med en andmeldelse og hvad man generelt skriver om, i deltaljer?? -
dokudrama/dramadok
ForumindlægJeg ved hvad de begge er, men er der ikke nogle forskelle som ISÆR karakteriserer dem? -
Hitlerjugend
ForumindlægHvis der er nogen her der har en god hjemmeside, bog eller opgave omkring Hitlerjugend, må de hjertens gerne redde mit liv og sende link/hint til mig! -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Hjælp ! mangler inspiration !!
ForumindlægJeg har fået en stil for, hvor jeg skal skrive en novelle, og jeg har ingen anelse om hvad den skal handle om! Så er der ikke nogle der vil hjælpe mig med lidt inspiration? Det som skal være med i novellen er (Kriterierne for novellen) : en musiker ved navn Martha (skal være med og have en betydn... -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
Hej
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig hvordan en spansk eksamen foregår?? På forhånd tak :) -
Billedkunst! hurtig spørgssmål.
ForumindlægMå gerne til eksamen vise et billed fra en bog. ? eller skal man have det i papir ? -
jura familie- arveret
Forumindlæghej jeg søger hjælp til familie- arveret eksamen Vh Melanie -
Talepapir
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der vil kigger på min talepapir til spansk eksamen? :) -
Hf?Historieopgave..
ForumindlægHej Sp. SKal til sommer starte på Hf. Jeg spørger herinde fordi, jeg har et spørgsmål omkring HF. kan det passe at man skal aflevere en ''historieopgave'' som står skrevet man får 10 timer til at lave. Dog har jeg valgt den naturvidenskabelige pakke, hvilket niveau har j... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger
ForumindlægHej I år er emnet i AT videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, hvis I ikke allerede ved det :p Jeg har tænkt på at skrive om "Koleraepidemien i København 1853" og fagene skal være biologi og historie. Eller biologi og dansk. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg kan ... -
En københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Tæller årskarakten for et fag på b-niveau?
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er om årskarakteren tæller med i 3.g beviset eller om det kun er eksamenskarakteren der vil tælle med? Hvis jeg dumper matematik b til enten den mundtlige eller skriftlige eksamen og får karakteren 4 eller 7 som årskarakter. Har jeg så ikke bestået det fag? -
Matematik skriftlig - computer eller "i hånden"?
ForumindlægHej! Jeg skal til skiftlig eksamen i matematik B på tirsdag, og jeg er nysgerrig for at vide, hvad andre gør i delprøven med hjælpemidler. Bruger i fx WordMat, eller laver I det bare "i hånden"? Jeg har selv en Mac, og det virker WordMat ikke til, så jeg er meget i tvivl om, hvad jeg s... -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ? -
Dansk A svær?
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år HF, og skal op i dansk A eksamen. Jeg er i forvejen dårlig til analyse og fortolkning, og bruger gerne mange timer på en tekst, hvis jeg skal analyserer den. Men jeg har hørt, at til Dansk A eksamen trækker man en tekst, og får kun 1 times forbered... -
Intet eksamensbevis? pga sygdom
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg er blevet syg og skal til eksamen i morgen :(. Så jeg ville lige høre om det er rigtigt at hvis man ikke kommer til eksamen pga. sygdom, og man har lægeerklæring, skal man så virkelig vente med eksamensbeviset til næste år? Eller får man det på samme tidspunkt so...
