Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16721 til 16740 af 25375
-
Valg af tekst til eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har trukket et fordybelsesområde der hedder 'lyrik fra efter 1920' og jeg skal selvfølgelig have valgt en tekst. Har bare ingen ide om hvad det skal være så håber meget der sidder nogen derude med et par forslag til mig :) Teksten skal kunne perspektiveres til en af ... -
Hvorfor hedder det BMI>31?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP og skal skrive om fedme i det senmoderne samfund. Til det læser jeg selføgelig om BMI. Har man en BMI>30 så er man svær overvægtig(fed). Men i sundhedsstyrrelsens rapport skriver de at udviklingen af unge mænd med BMI>31 kg/m^2 er steget.... Hvad vi... -
Hjælp til sumkurve
ForumindlægHej! Jeg skal lave en sumkurve og derefter aflæse kvertilerne over disse oplysninger: Unges samvær med venner Timer pr. uge 0 til 6 6 til 10 10 til 15 Over 15 Procentdel af elever 27 31 22 20 Kumuleret frekvens 27 ... -
Danks Synopsis Hjælp?!
ForumindlægHej.. jeg skal lave en Dansk synopsis om den mundtlige dansk prøve som skal være færdig i morgen middag..jeg fatter ikke en skid af det jeg har i fire dage siddet og kigget på den og skrevet lidt hist og her.. jeg har trukket emnet "Unge I Reklamer" og har valgt en reklame fra coop &quo... -
Digt analyser af div. digte.
ForumindlægHej. Nu nærmer eksamenstiden sig jo og jeg er i gang med at læse op til dansk. Mit problem er bare at jeg er virkelig svag i digte, vi har selvfølgelig haft en del i årets løb, men da vi har haft dem delt ud på klassen, mangler jeg analyser af rigtig mange. Så vil høre om der skulle være nogen de... -
AT
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål om hvorfor unge iscenesætter sig selv ved at leve på til skønhedsidealet. Jeg vil inddrage Anthony Giddens. Har læst hans teori flere gange, men forstår det slet ikke. Er der nogen der vil forklare mig det på en nem måde, hvor de ting man skal sige indgår. Jeg kan se at m... -
Eksamensprojekt -spørgeskema
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver eksamensprojekt i samfundsfag og psykologi, i den forbindelse har jeg et spørgeskema til unge mellem 16 og 24 år. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvor man kan lægge linket ud til det for at få flest mulige besvarelser?? Jeg har nemlig ikke fået så mange... -
pink floyd - the wall
Forumindlægjeg skal til engelsk eksamen her på tirsdag, og jeg har om pink floyd. jeg har læst en del om dem, og set filmen "the wall" op til flere gange. men jeg er lidt i tvivl om hvordan filmen og deres musik påvirkede folk den gang? Psykedelisk rock er jeg også meget i tvivl om. fik det folk t... -
Sommer- og vintermorfer plasticitet
ForumindlægHejsa Jeg er ved at læse op på noget plasticitet, og faldt i den forbindelse over sommer- og vintermorfer. Da det er en plastisk respons at skifte fra sommer- til vintermorf og omvendt, og da jeg ved at plastiske, erhvervede egenskaber ikke nedarves til næste generatio... -
HJÆLP - Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder ligenu med en synopsis til en årsprøve i mundtlig samfundsfag. Jeg er igang med metodeafsnittet, og bliver pludselig meget forvirret over hvilke metoder jeg har brugt? Min problemformulering omhandler unges manglende interesse og valgdeltagelse til EU-valg. Til at besvare mine ... -
Produkt til projekt - hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi har i vores gruppe valgt at have om "Unge og Demokrati", men vi er blanke på idéer til produkt. Vi har først tænk på, at vi vil have tre dukker til de tre tidsperioder vi tager udgangspunkt i og karakterisere dem, men da ingen af os kan sy, eller har idéer til hvordan det k... -
SRP psykologi/engelsk??
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i december måned og har valgt at skrive i fagene psykologi og engelsk (hvilket jeg ikke kan ændre), men jeg har stadig ikke besluttet hvilket emne jeg vil skrive i :-( Har tænkt lidt på noget med identitetdannelse, altså noget med hvordan medier og mediebrug på... -
ret en tekst
Forumindlægnogen der kan rette min tekst? (tegnsætning, stavefejl) "Fredag aften kl. 22:30 står jeg udenfor en butik og kigger ind af vinduet. Jeg kan se en gruppe unge i 12-14-årsalderen. Den ene tager hånden ned i en dames taske hvor han tager en bilnøgle og en pung op af. Han tager tre 1000kr s... -
Nogle der vil læse mit essay?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg er ved at skrive et essay om døden som motiv i bøger og film til børn og unge. Ville bare høre om der er nogle der har lyst til at læse den igennem, og fortælle mig hvis jeg gør noget galt :-) er nemlig ikke den skarpeste til dansk, så tager imod alt med kys hånd. ... -
SRP (undersøgelser)
ForumindlægI min SRP vil jeg gerne skriv noget omkring den danske alkoholkultur blandt unge i DK i Samfundsfag (A) og Biologi (B) Mit spørgsmål er, hvor det bedste sted er at finde biologiske undersøgelser om alkohols påvirkning på kroppen, både på kort sigt (balance, koordination, reaktionstid osv.) og la... -
Beregning af kapitaltjenesten
ForumindlægHej derude, Jeg har en opgave, hvor jeg ikke får det samme cifre som min lærer. Opgaven lyder således: En ung iværksætter ønsker at starte en virksomed med salg af røgerikapacitet til brug for rygning af fisk mv. Til det formål skal han bruge en røgeovn, og han har derfor indhentet følgende ti... -
Medier
ForumindlægHej alle. Jeg har projekt uge hvor jeg har valgt at fremlægge om sociale medier om unges udvikling .. Men jeg skal også lave en produkt ved siden af .. Har i nogle ideér hvad jeg kunne lave? Helst noget kreativt da det jeg mest god til;) Tak på forhånd... -
Kan jeg tage blot ét år
ForumindlægHej. Jeg er lige fortiden i gang med første år på gymnasiet, men ønsker brændende et år i udlandet. Jeg har læst utrolig meget om Ib'en, men vil egentligt bare høre om der er nogen, der har taget blot andet år i udlandet og kommet hjem igen og færdiggjort trejde år i Danmark. Jeg ved det ... -
Feminisme - spørgsmål
ForumindlægHej alle derude! Jeg har i øjeblikket projektuge. Vores overemne er "overgange," og jeg og min gruppe har valgt emnet "feminisme." Jeg kom til at tænke over: Hvordan kan man brede sådan et emne ud? Det er jo en overgang, vi fortæller om. Hvis man nu f.eks. havde valgt skønhe... -
Overgangen fra barn til voksen
ForumindlægHej Mennesker, vi er to piger fra niende klasse, som i denne unge har projekt uge, overemnet er overgange, vi har valgt emnet overgangen var barn til voksen. Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres meninng om hvornår man er voksen og om i er bange for at blive voksne :) - derud over har vi l...
