Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16741 til 16760 af 28854
-
Hjælp til NV-evaluering
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
HJÆLPPPPPPP HAAAAASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
tværfaglig problemform. hjælp!
Forumindlægjeg håber virkelig I kan hjælpe mig! til AT-eksamens i år (emne: katastrofen), har jeg valgt at skrive i biologi og engelsk. Har gjort mig nogen tanket indenfor emnet omkring genmanipulation, hvor jeg ønsker at beskrive det i biologi og inddrage engelsk fiktion til at belyse, hvor grænsen ... -
Eksamen opgaver-
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal meget snart op til biologi eksamen på C niveau. I den anledning ville jeg spørger, om der er nogen der har nogle biologi eksamen opgaver fra tidligere eksaminer som jeg kan bruge til at øve mig med. Det skal helst være indenfor: Celler, økologi og skov i dk, sundhed, liv... -
huntington Chorea
ForumindlægHej .. Sidder med lidt af et problem. Jeg er igang med min forberedelses tid på 24-timer til biologi B eksamen. Jeg har om huntington chorea, men jeg synes ikke selv der er sååå meget biologi i min forklaring. Det spørgsmål jeg mener kunne uddybes er noget omkring hvad der sker mere, jeg ved at d... -
200kr til den der hjælper til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal her den 16 op til en naturfagsopgave, som dækker over fag: Kemi, biologi og geografi. Hvor jeg har en times forberedelse. Jeg kommer op i et emne som dækker over de tre fag: Fx. biologi: darwins spurve. Geografi: vulkaner, Kemi: redoxreaktioner mm. Det er derfor tilladt at komme op ... -
Biologisk vinkel til magnetisme/elektromagnetisme
ForumindlægHej.Jeg skal op i Fysik/Kemi sammen med biologi (mundtligt) i folkeskolen. Vi har fået at vide vi ca. skal tale 75% fysik/kemi og 25% biologi ved hvert emne. Selvfølgelig nogle mere end andre, men der skal være en biologisk vinkel. Jeg er i gang med at gennemgå emnerne og har svært ved at finde d... -
Valg af fag - A eller B
ForumindlægHejsa allesammen ;) Nu er det desværre tid til at vælge de fag man gerne vil arbejde med. Mit spørgsmål er : Jeg har studieretningen kemi A bio B og psykologi C Jeg skal tage udgangspunkt i kemi. Jeg kan vælge kemi + (fysik A, eller biologi B) er det mulig at vælge kemi A fysik A og bio B? .. e... -
celler...
ForumindlægHej jeg går i 1.g og har fået nogle spørgsmål i biologi, som det er ret vigtigt at jeg kan svare på, men desværre har jeg været syg over en længere periode så er kommet bagud + at jeg ikke er særlig skarp til biologi. håber på at nogle er i stand til at hjælpe mig lidt med følgende spørgsmål :-) ... -
Vurdering, bedønnelse!
ForumindlægDa jeg i dag fik et ni tal for min 7 siders rapport vedr. emnet forosyntese, med tilhørende spørsmål, kunne jeg ikke rigtig forstå det. Jeg har ALDRIG fået under 11 i biologi, så er lidt forvirret! :( Ville derfor høre om en biologi lærer eller evt en begavet person med fagligt viden inden for fa... -
Noter
ForumindlægEr der nogen, der har nogle biologi notater, som de kunne sende til min mail. Mine notater er nemlig forsvundet fra min computer. Aner ikke hvorfor, og jeg skal op i fuld pensum i alle fag, så har ikke tid til at lave notaterne igen. Jeg vil være meget taknemmelige hvis der en gad sende notaterne... -
BIOLOGIHJÆLP SØGES (B-NIVEAU) ODENSE!
ForumindlægHej alle. Onsdag d. 20/06-2012 skal jeg op i 24-timers biologi eksamen, og i den forbindelse søger jeg en der mod betaling vil hjælpe mig godt igang fra kl. 12 og nogen timer frem (til jeg føler mig klar). Dette er selvfølgelig imod betaling, som vi kan aftale nærmere. :-) Håber der er et... -
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg... -
Hjælp til AT-opgave
ForumindlægJeg skal aflevere en synopsis i AT- religion/biologi om organdonation på torsdag.. Jeg er desværre stadig i tvivl om hvad der spiller ind på vævstype-bestemmelser. I den bog, vi bruger står der: Det er karakteristisk for MHC, at det viser stor genetisk polymorfi med et meget stort antal alleler s... -
Fremleje i Kbh søges
ForumindlægKender du nogen der skal afsted på udveksling eller lignende, så står min kæreste og jeg og mangler en bolig det næste halve års tid eller længere. Jeg er biologi og kemi studerende i gang med mit speciale, han er netop færdig uddannet i strukturel biologi og ankommet fra Hawaii. Vi leder ef... -
Jeg står i et lille problem
ForumindlægJeg skal lavere omkring 6 spørgsmål til transplantion 2 af dem skal indgå biologi 2 af dem skal indgå fysik / kemi 2 af dem skal indgå geografi (geografi spørgsmålene har jeg styr på, men ved ikke hvilke spørgs jeg kan lave til min problemstilling med fysik kemi og biologi). Så hvis i har ... -
AT: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i biologi og samfundsfag. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe. Indenfor biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
AT-synopsis: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i samfundsfag og biologi. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe.Inden for biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
Forudsigelse
ForumindlægHej alle sammen Jeg mangler noget seriøst hjælp, min forudsigelse i AT 13 var en film, men da jeg har valgt opgave A kan jeg ikke bruge den, da jeg skal bruge en naturvidenskabelig forudsigelse. Først havde jeg fået godkendt filmen, men fik en mail i weekenden om at jeg ikke kan bruge den, og k... -
Arbejds spørgsmål til naturfaglig prøve-stråling
ForumindlægVi er i 9.klasse begyndt at "øve" os på den nye naturfags prøve. Jeg har ikke lavet en decideret problestilling, men jeg vil godt arbejde med noget i retning af "hvad ville der ske uden solen/stråler". Ja, vi ville dø, men mere som med fotosyntese, og andre processer, der ikke...
