Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16761 til 16780 af 33009
-
diktatorernes årtier
Forumindlæghej jeg er igang med at lave historie opgaver, men jeg kan ikke lave dette spørgsmål 1) hvorfor støttede USA england og frankrig" den hvide arme"??? på forhånd tak -
la lengua de las mariposas-manuel rivas
Forumindlægnogle der har læst novellen??? jeg forstår ikke hvem det er der er en atheist? og hvorfor brænder moren papirene om faren... forstår ligesom ikke pointen i historien????håber nogle vil hjælpe?jope -
GRUNDLOVEN
Forumindlægovervejer at skrive sso i historie og har grundloven i tankerne, har hørt det skulle være et halv-avært emne, er der nogle der kan af eller bekræfte dette, og er der nogel der har nogel gode ideer til en indgangsvinkel -
SSO
Forumindlægskal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp?? -
DHO 2. verdenskrig
ForumindlægHej, håber i vil hjælpe mig! jeg sidder og mangler et emne inde for historie til min DHO, det skal helst være omkring 2. verdenskrig men kan være omkring 1. verdenskirg også tak på forhånd :) -
hjæLP haster
Forumindlægnogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk -
Et spørgsmål mht. vurdering
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, og er i tvivl om jeg i min vurdering må komme med min egen mening? / Kathrine -
Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?
ForumindlægJa behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien...... -
SSO (den finske vinter krig)
ForumindlægHej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet? -
heksejagt hovedspørgsmål
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide? -
Reglerne til Science fiction
ForumindlægHej alle sammen jeg har problemer med min science fiction og jeg ville spørge jer om hvilke regler skal der være i historien? altså jeg ved at der skal være et novum, men ellers andet...? mange tak på forhånd ;) -
Gladiatorkampe (psykologiske teorier)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig? -
AT - MAT OG HIST ?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ? -
hjælp til metode og teori...
ForumindlægJeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig. -
word hjælp
ForumindlægDa jeg skal til at skrive historie opgave i næste uge, vil jeg gerne høre hvordan man laver fodnoter? Kan simpelthen ikk finde ud af det:(Er der ikk en der ville være så rar at forklare dette for mig?På forhånd tak... -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
SPARTACUS OPRØRET
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag. -
AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner
ForumindlægLigesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål? -
ANALYSERE
ForumindlægHej allesammen. Jeg er gået i stå i en historie opgave, Jeg skal analysere Spartacus oprøret, men jeg ved ikke hvordan jeg skal analysere det ?! Håber der er nogen der vil hjælpe! -
AT: Metoder til faget religion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med, at fortælle mig hvilken metoder man bruger i faget religion (Humaniora). Jeg skriver om korstog i historie (samfundsvidenskab) og religion. takker på forhånd
