Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16781 til 16800 af 22746
-
Help here
ForumindlægHej alle sammen..!Jeg skal snart til fysik eksamen og jeg ville lige hører om i kunne hjælpe mig..Jeg vil gerne have nogle notater. sådan så at jeg kan skrive dem ned og det kunne være en del hjælp..! notaterne må gerne være meget forståelige.jeg vil helst have nogle notater om de her emner : Mag... -
Forsyning :O
ForumindlægHej alle sammen! :D Jeg har fundet en emne, som hedder "Forsyning" i fysik/kemi. Men jeg ved ikke hvad det er? Så kan nogle af jer, her fortælle mig hvad en Forsyning er? Og hvad fagbegreber er? - Og hvis jeg skulle lave en forside til emnen, hvad skulle jeg så lave på fors... -
energiforbrug og nyttevirkning
ForumindlægHvordan beregner jeg, hvor meget energi det koster pr. dag & år? (én kWh -----> 200,61 øre) Jeg er så dum til fysik T_T Evand: 334400 nyttevirkning: 78,60 Etilført (J) 425445,2926 E(kwh) 0,118179248 Antal kg pr. dag 2 -
Brug grafik, hvor I kan.
ForumindlægJeg har sagt dette her så mange gange, at jeg føler trang til at lave et indlæg om det. Brug tegninger og grafik så meget I kan, det er næsten det halve af arbejdet, på samme måde som en håndværker bruger sit værktøj. Det gælder især i matematik og fysik, men ogå på en række andre områder. Fortæl... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
Vindenergi
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
Anbefalet document-class til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i fysik og matematik fra i dag af, og jeg har tænkt mig at skrive det i LaTex. Jeg er en let-øvet bruger. Hvilken documentclass vil I anbefale mig at skrive i? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at skrive i article, men jeg har hørt meget godt om memoir-kla... -
Vindenergi problemformulering
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Terminsprøve 3.g
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve bl. a. i fysik her om et par uger. Jeg har hørt rygter om at terminsprøverne er gamle eksamenssæt. Derfor kan jeg øve mig på opgaverne fra de sidste tre år og med stor sandsynlighed komme op i opgaver jeg kender. Nogle der ved om det er rigtigt? For det ville vær... -
Undergrupper og elektroner i yderste skal?
ForumindlægOkay, jeg har en Fysik & Kemi test i morgen, og vi har haft et forløb om Det Periodiske System, og jeg ville gerne være forberedt- Jeg ved hvordan det foregår med hovedgrupperne, og at de betegner hvor mange elektroner der er i yderste skal, men hvad så med undergrupperne? Hvordan man finder ... -
Notater
ForumindlægHej, jeg er bange for at jeg er kommet i bekneb med mine notater til den forestående prøve. Jeg vil høre om der er nogen der har nogle supplerende notater til fysik i 9 kl. Også gerne komplette sæt så jeg evt. kan sammenligne med mine egne. jeg har gennemgået det komplette pensum for 7., 8. og 9.... -
Tak for hjælpen!
ForumindlægVille bare huske, at takke de mennesker herfra og på fysik-forummet, der har hjulpet mig og mange andre gennem de skriftlige eksaminers tid!Det er lækkert, at kloge hoveder som jer gider tage sig tid til, at hilfe os andre...Et kæmpe tak for hjælpen herfra.Mvh Mathias -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej jeg er som mange andre igang med at skrive AT, jeg har valgt bogen "Rejsen til månen" af Jules Verne som jeg arbejder med i fysik og dansk. I dansk har jeg fået at vide at jeg skal se på hvilke fakta og fiktionskoder der er brugt i bogen, men jeg har ikke lige helt styr på hvad fakt... -
Luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder og laver SRP i fysik A matematik A, og er stødt på et problem. Jeg skal opstille en differentialligning, som beskriver legemets hastighed som funktion af tiden ved fald med luftmodstand. Luftmodstanden antages at være proportional med hastigheden i 2. potens. Dette skal e... -
Elektriske felter
ForumindlægHej med jer :) Jeg går på første G og har fysik på A. Har lige lidt svært ved at lave den her opgave, håber at der findes en som kan hjælpe mig med det. Elektronerne accelereres op i fart af en elektronkanon, inden de sendes ind i feltet mellem afbøjningspladerne. Hvor stor skal accelration... -
Kinematik
ForumindlægEr ikke super stærk i fysik så kunne godt bruge noget hjælp her.. Opgave 1 Boeing 767 flyvemaskine med en masse 85,0 ton lander med farten 270 km/h. Beregn den kinetiske energi i landingsøjeblikket. Landingsbanen er 900 m lang. Hvor stor skal bremsekraften mindst være? Opgave 2 Mit welcher Kraf... -
Luftmodstand i to dimensioner
ForumindlægHjælp! Jeg skriver studieretningsopgave i fysik (a-niveau) & idræt, og skal bl.a. forklarer, hvordan luftmodstanden påvirker en bold i to dimensioner. Jeg skal vist nok dele kræfterne op i en x - og y-retning, men jeg aner ikke, h... -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg har nogle opgaver i fysik jeg ikke kan finde ud af her kommer de: 2) Hvor mange AE er der fra Solen til Merkur og fra Solen til Pluto? 1) Hvorfra stammer solens energi? 3) Hvilken effekt modtager Venus pr m2. Tror du Venus er en varm planet? -
Line Integral.
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad Line integral hedder på dansk. Det skal ses i sammenhæng med Amperes lov. Jeg har søgt på nettet, men jeg får flere svar: Planintegrale, fladeintegrale, kurveintegrale osv. Hvilken en kan jeg bruge ved en mundligt fysik eksamen på dansk.
