Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16801 til 16820 af 27496
-
Dipol og IR absorption
ForumindlægAltså ifølge Isis Kemi A, har dipole molekyler ikke et IR-spektrum - men dette billede viser da, at det har O2 fx?? Please forklar. http://www.earth.rochester.edu/fehnlab/ees215/fig16_5.jpg -
Eksamenshjælp søges
ForumindlægEksamenshjælp i kemi søges til gymnasieelev - niveau c - mundtlig eksamen 15. juni 2009. God timeløn gives. Vi bor i Virum. Kontakt : [email protected] -
hvor er dec 2005
ForumindlægHey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik! -
plz HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal som op i skriftlig kemi på fredag og tænkte om der var nogen, som kunne evt. henvise til noget materiale om START/LIGEVÆGT skema ?? Jeg forstår ikke hvornår der skal trækkes fra eller lægges til. plz hjælp -
Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?
ForumindlægSkal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :) -
Mættet og umættet
ForumindlægHej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet. -
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Hjemmeside?
ForumindlægHey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge) -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak. -
Hvordan ser man om fx NH4 har + eller - ion og hvor mange
ForumindlægHej :-) Sidder her med noget kemi, og undre mig lidt over hvordan man egentlig ser hvorvidt fx NH4 er en plus eller minus ion (da det jo består af to grundstoffer) og hvor mange + 'er eller - 'er. Tak på forhånd :-) -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
Eksamen
ForumindlægJeg har kemi på b niveau og kan risikere at trække dette spørgsmål. Forklar om atomer, molekyler og ionforbindelser.. Jeg er lidt i tvivl om hvad der er relavant at fortælle. -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
udfældes
Forumindlæghej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig -
JEG HAR BRUG FOR HJÆLP, TAK!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen i morgen, og jeg er helt lost.. er der nogle der kan nogle enkle forsøg til emnerne: radioaktivitet, mad og kemi, elektricitet, gødning og salte? på forhånd tak :) -
pKs
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus. -
laboratorieteknik
Forumindlæghej alle håber der er nogen der kan hjælpe mig! jeg har mulighed for at trække emnet "laboratorieteknik" til mundtlig kemi eksamen på mandag. er der nogen der har en idé om hvad dette emne indebærer? på forhånd tak :) -
NaCl
Forumindlægjeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand? -
salte - vakuum
Forumindlæghey derude, I min kemi bog står der, at saltvand bliver bragt til kogepunkt under vakuum i store fordampningskedler.... Hvad betyder vakuum i dette sammenhæng? på forhånd tuuusind taak -
Hvorfor skal der afstemmes med OH- i basisk opløsning i en redox reaktion?
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvorfor der skal afstemmes ladninger med OH- i basisik opløsning, i en redoxreaktion? Eller en H+ ion i en sur opløsning? Er der nogen der kan hjælpe, jeg har en kemi test i morgen.
