Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 16841 til 16860 af 325233
-
HF fag
ForumindlægHej! Må man gerne studere fagpakken til Socialrådgiver, hvis man har haft de samme fag ssom enkelt fag, men ikke er tilfreds med sine examens karakter?? Og må man søge optagelse på et andet Vuc for at få de fag?? Vh. Malou -
studieretningsopgave om meningsmålinger
Forumindlæghej :) jeg står og skal skrive SRO om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal skrive i matematik og få koblet meningsmålinger sammen med fx. binomialfordelingen osv? HJÆLP HJÆLP! -
Forsøg til eksamen
ForumindlægVi går nu igang med et naturfagligt forløb med overemnet strålings indvirkning på levende organismers levevilkår. Vi har valgt underemnet elektromagnetisk stråling. Vi har svært ved at finde nogle forsøg, og vi ville derfor høre, om i har nogle. -
levn/beretning
ForumindlægHey er ved at lave en kildekritik af en kilde, men er kommet i tvivl om forskellen på levn og beretning og det jeg har læst rundt på nettet forstår jeg ik lige helt nogen der hurtigt kan hjælpe? -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er nogen herinde som kan hjælpe med at oversætte følgende sætninger: "Vær dig selv" "Alt i dette liv består kun i kraft af dets modsætning" "Erkendelse og Accept" På forhånd tak Morten -
Giddens og The English Lesson
ForumindlægJeg skal skrive SRP om Giddens' forhold og se på hvordan de kommer til udtryk i The English Lesson. Jeg vill bare høre, om der var nogle der havde lavet noget i stil med dette og evt. havde nogle guldkorn liggende, der ville være værd at have med? :) -
Reklameanalyse
ForumindlægHej jeg laver en reklameanalyse og den reklame jeg analyserer sejler sig for neden. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad betydning spejlningen har. Min lærer siger at det har en betydning men ikke hvilken betydning. Kan ik hjælpe?? -
Søren Kierkegaard Enten-Eller
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig hvad Kierkegaard mener her? "Det er dog den skjønneste Tid Forelskelsens første Periode, naar nab ved enhver Sammenkomst, ethvert Øiekast henter boget Nyt hjem at glæde sig over" -
SDU OPTAGELSESPRØVE HJÆLP
ForumindlægHej, Er der nogen af jer der kender nogen eller selv har været til unitest (optagelsesprøve) på SDU? Hvis ja, ved I om der er minuspoint, når man svarer forkert eller kan det betale sig at gætte, hvis nu man ikke er sikker på svaret. Jeg ser frem til et svar :) og tak på forhånd. -
Videregående..
ForumindlægHep hey.. Hvad var det jeg hørte med, at der vil komme en sektion med opgaver mm. til videregående uddannelser? Uha uha, det ville da være dejligt.. selvom jeg havde sidste skoledag i fredags :D -
Atombomber over Japan
ForumindlægHej............................. Er i gang med SRP. Jeg har om Atombomber over Japan, og er stort set færdig. Jeg mangle kun en analyse af Trumans beslutningen om at bruge bomberne over Japan... Spørgsmålet er hvordan analysere man en kilde....? Skal analysere Trumans memoris fra 1955. -
en lille opg. uden hjælpemidler..
ForumindlægHvordan gør jeg rede for at funktionen f(x)=2(1-(1/x)), x>1er en løsning til differential ligningen f'(x)= (y/(x(x-1)).På forhånd mange tak for hjælpen. -
Integral regning
Forumindlægjeg skal best. værdien af integralet fra e til 2e af 1/x*ln(x)dxjeg går ud fra at man skal omskrive funktionen så man enten kan bruge partiel integration eller integration ved substitution.Er der nogen der har et bud på en omskrivelse? -
Nelson Mandela PRODUKT
ForumindlægHej vi er to piger der har svært ved at finde på et produkt til vores projektopgave. vores overordnet emne er: den/de forandrede og vi har så valgt Nelson Mandela. er der nogen der har nogle ideer til et produkt? tak på forhånd -
Sofokles
ForumindlægHej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn? -
Mundtligt dansk
ForumindlægJeg har trukket musikvideo og musisk lyrik i dansk, men jeg har svært ved at vælge den hel rigitge musikvideo. Har I nogle forslag til nogen og kan i hjælpe mig? Det skal være en dansk musikvideo.. -
Sammenligning af opløselighedsprodukt i forhold til målt værdi og tabelværdi
ForumindlægJeg har via af forsøg beregnet bly(II)iodids opløselighedsprodukt og der har jeg fået et gennemsnit på 7,14*10-6M3 Tabelværdien er 7,1*10-9M3 Hvad kan jeg sige relevant i forhold til at sammenligne disse to værdier? -
Kan jeg ansøge som Ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan? -
reaktionstype. HJÆLP
ForumindlægHej kemifolkens. Kunne godt bruge lidt hjælp til en opgave. O || H - c - R ---> HO - CH2 - ROvervejede substitutionsreaktion, men jeg så kom jeg i tanke om at der vist var et bestemt navn for en reaktion når der brydes en binding. Kan ikke huske hvad den hedder. Nogen der kan ... -
Integral regning
ForumindlægHej,Jeg sidder og skal finde arealet af følgende:http://img148.imageshack.us/img148/7636/opg2g6ov.pngJeg kan selv se at jeg nok skal bruge noget integral regning, men hvordan jeg lige skal bruge det kan jeg ikke se..Jeg har en masse formler, som I kan få hvis I behøver disse..
