Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16841 til 16860 af 27879
-
Inspiration til emnevalg AT8 (rejser etc.)
ForumindlægHej, er igang med AT8 projektet om rejser, "opdagelser, forandring og ny viden" ligesom alle andre, men har stadig ikke fundet noget emne, og det begynder at presse på. Har gjort mig tanker om noget med identitetens udvikling i forbindelse med en rejse men kan ikke finde noget relevant ... -
mekanisk energi i molekyler
Forumindlæg1) Under emnet varmeenergi(der er mit hadeemne da der ikke er noget at sige) i min bog står der, at molekylerne i f.eks. en dyppekoger besider en vis mængde mekanisk energi.Hvordan skal det helt nøjagtigt forstås???Jeg ved at Emek = Ekin + Epotmen... Jeg kan se, at de kan besidde kinetisk energi... -
Årsprøve
ForumindlægHeyYep, jeg er så heldig at jeg skal op i historie mundtlig. Har aldrig prøvet det, så vil egentligt gerne høre hvordan det foregår. Mine to emner er "Grundlovens indførelse" samt "Erobringerne".Jeg har fået udleveret 10-12 sider information om hver emne som jeg så skal læse i... -
Grænser - Abort
ForumindlægHej jeg skal til at skrive AT til min eksamen i 3.g, til sommer. Vores overordent emne er grænser. Jeg har tænkt på at skrive om emnet abort, men er lidt i tvivl om fagvalg. Jeg har selv lavet nogle ideer til hvad jeg kan bruge, men ønsker hjertens gerne hjælp. Da jeg skal have mindst et fag på... -
Hjælp til Dansk Afgangsprøve - Romantikken
ForumindlægHej alle :) Så har vi lige trukket emner i til dansk afgangseksamen. Jeg har været så "heldig" at trække Romantikken, hvilket er det emne jeg er svagest i. Jeg har valgt at finde en paraleltekst til maleriet "Bøgeskov i maj" http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C3... -
Voldtægt under krigen i Bosnien - CASE-studie til AT-8
ForumindlægHej SP Mit AT-8 emne er "voldtægt i krig - hvornår går krig over grænsen?" (titlen er ikke fastlagt endnu). Mine to fag er Historie A og Psykologi C. For et indgrænse mit emne har jeg valg krigen i Bosnien (måske vil jeg vælge at fokusere på en bestemt begivenhed, er ikke helt sik... -
Teori - kan jeg anvende Karl Marx som teoretisk udgangspunkt for min synopsis?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT synopsis i denne uge og til 2. g årsprøve i næste uge. Jeg er kommet så langt som at jeg skal diskutere teori. Mit emne er fattigdom. Kan jeg godt skrive at min synopsis er præget af en marxistisk forståelse af fattigdom? Eller hvad menes der med Teori? I min Håndbog (som m... -
Visuel fysik??
ForumindlægHejsa. Kender I nogle gode visuelle videoer der forklarer de forskellige eksamensemner på fysik c niveau STX?? Jeg har tjekket YouTube, og har kun fundet to stk... det kunne derfor være superb hvis nogle af jer kendte nogle andre gode eks. på nettet, der forklarer emner som fx bølger, lyd, lys, e... -
Hjælp :( !
ForumindlægHej jeg arbejder lige nu med emnet mellemkrigstiden. Jeg skal lave en disposition om det , men jeg har faktisk valget en tekst , og anyleseret den ,men problemet er at jeg ved ikke om hvad skal jeg fortælle eller hvordan kan jeg fortælle kort om mellemkrigstiden . Jeg har kun 10 minutter ... -
Argentina
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig spansk eksamen. Derfor har jeg nogle spørgsmål til emnet Argentina. Nogle der ved noget om Argentinas militørdiktatur 1976-83 samt Argentinas historie fra 1976 til idag? Synes ikke at kunne finde noget om det. Teksten der er knyttet til emnet er "La vida... -
Hjælp til fysik eksamen
Forumindlæghej, jeg skal til fysik eksamen her snart på c-niveau. Men jeg er kommet lidt i tvivl om man skal fortælle alt om det emne man trækker eller kun fokuser på en del af det?? Min lærer mener at vi skal fokuser på en del af det: "heller fortæller alt om noget end at fortælle noget om alt",... -
Fysik Eksamen FSA 09.
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til eksamen, så jeg har derfor nogle spørgsmål til følgende emner: 1) Magnetisme 2) Syre&Baser 3) Radioaktivitet Derfor vil jeg gerne have nogle spørgsmål besvaret. 1) Hvad kan man bruge de forskellige former for magentisme til i hverdagen: Induktion, Elektromagnetisme,... -
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej studieportalen Jeg skriver synopsis i fagene historie og biologi/historie og har valgt emnet kolera og koleraudbryddet i Købenahvn i 1853. Jeg har forsøgt at lave en problemformulering der inddrager overemnet: Katastrofe - årsager og konsekvenser. Jeg er dog ikke kommet frem til noget s... -
HJÆLP HASTER TAK;-(
ForumindlægHej alle, jeg skal op til 24 timers eksamen i samf B. Trak mit emne imorges.Jeg er så nervøs, og føler det jeg laver er komplet forkert. Mit emne er " velfærdstaten i klemme" Har lavet min problemformulering og tre problemstillinger der lyder således; Problemformulering: Hvad er vel... -
Genetisk variation og evolution
ForumindlægHej ! Jeg sidder og forbereder mig til biologieksamen, og min lærer har offentliggjort emnerne, som man kan trække. Under et af emnerne lyder spørgsmålet således: "Forklar sammenhængen mellem evolution og genetisk variation." Er der nogen, der har en ide om, hvad svaret på dette er? Jeg... -
Spejling, brydning, reflektion .. kort forklaring??
ForumindlægHejsa. Nu er det snart et ½ år siden jeg havde om spejling, brydning, inteferens, reflektion/totalreflektion ... og efter at have kigget på mine mangelfulde noter og google har jeg lige opdaget, at jeg intet kan huske !! Jeg tror dog at hvis en venlig sjæl lige ville give mig en kort forkl... -
Alkohol FSA fysik/kemi eksamen 9.klasse
ForumindlægHej! Jeg har nu skrevet noter til 3 ud af de 4 emner jeg skal op i til eksamen. Det sidste jeg mangler er alkohol og det giver mig store problemer, idet jeg ikke ved hvad jeg skal sige om emnet. Jeg har læst en del om det, men er stadig i tvivl. Mit spørgsmål til jer er, om i har nogle ideer til ... -
Hjælp til en engelsk disposition om racisme
ForumindlægHej! Jeg skal lave en engelsk disposition om racisme til min 5 minutters tale til eksamen, og jeg vil høre om der er nogen, der har nogle gode ideer til, hvad jeg kunne komme ind på? Overemnet er racisme, og jeg har valgt to underemner, der hedder when do prejudices become racism? / Prejudice... -
Rollemodeller for unge piger
ForumindlægJeg arbejder med emnet "Rollemodeller for unge piger" og skal derfor lave en disposition til det nævnte emne. Men jeg sidder fast, da jeg slet ikke kan finde nogle underpunkter. Jeg leder ihærdigt efter noget på nettet, men der er desværre intet der passer til.Det kunne være fedt, hvi...
