Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 16861 til 16880 af 23735
-
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
Dansk afgangsprøve - Tekster fra Udkantsdanmark
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket "Tekster fra Udkantsdanmark" (det må også gerne være en kort film) som fordybelses emne til afgangsprøven i 9. klasse. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en tekst/kort film, som jeg kan analysere. Hvis nogle af jer har nogle tekster e... -
Dansk synopse emne!
ForumindlægHej folkens! Jeg har trukket "Unge og identitet" som mit fordybelsesområde - og er godt og grundigt kørt fast i hvad fanden det er jeg skal vælge at analysere! Jeg gider ikke analysere en novelle, da det bare er noget værre rod for mit hovede! Jeg vil rigtig gerne skrive noget om ... -
Chi2 Test.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle lave en Chi2 test. Jeg skal opstille en hypotese H1 om sammenhængen mellem partivalg og ønsket om økonomisk lighed i samfundet (enig – uenig), og så opstille en HO. Så skal jeg udfra http://www.surveybank.aau.dk/ lave en tabel og en figur der viser H1.... -
The white man's burden
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af 'Lispeth' skrevet af Kipling. En af betingelserne for analysen er, at jeg skal perspektivere historien til 'The White man's burden', men problemet er, at jeg ikke forstår den tekst... Skal egentlig bare vide hvilken holding digtet 'The whi... -
Mundtlig Dansk - Hjælp!!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i næste uge og jeg kan bare ikke rigtig få rigtig hul på at analysere. Jeg har analyseret det, men det er som om jeg mangler noget. Jeg kunne godt tænke mig at se det fra en anden synvinkel af. Jeg har valgt "Mit liv som indvandrer" af Benny Andersen f... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvis man får sådan et eksamensspørgsmål som nedenunder: Med udgangspunkt i de udleverede bilag og temaet skovøkologi skal du: 1. Redegøre for hvilke stoffer planter har brug for, og hvordan de optager dem fra omgivelserne. 2. Analysere hvilken forskel der er på muldjord og morjord, og hva... -
Fortolkning af "Skyd mig ned" - L.O.C.
ForumindlægJeg går på efterskole, og har i dansk mundtlig trukket "Lyrik" Jeg har valgt L.O.C. og Pernille Vallentins "Skyd mig ned" som prøveoplæg. Er der nogen som evt. har analyseret den før, eller har et bud til en analyse og fortolkning af den? Jeg er særligt interesseret i hvad... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive et reaktionsskema for et forsøg jeg lavede. Jeg havde fået udleveret en analyse der kunne indeholde BaCl2, SrCl2, CaCl2 og MgCl2. Forsøget gik så ud på at finde ud af hvad min prøve indeholdt, og jeg fandt ud af at den indeholdt Ba, Ca og Mg. Det første trin ... -
Feedback : )
ForumindlægHej jer der læser dette. Jeg er næsten færdig med min Analyse af Hip Hip Hurra, som P.S.Krøyer har malet, og jeg tænkte på om der var nogen, som ville læse det igennem, og give mig feedback på det. Det er en analyse, som jeg skal bruge til min eksamen, så det kunne være lækkert hvis der var nog... -
Teknologianalyse af den industrielle revolution
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en opgave hvor jeg er lidt på bar bund. Opgaven er en del af en større opgave, og jeg skal foretage en teknologi analyse af den industrielle revolution. Jeg lægger mit fokus inden for kul, for at få en rød tråd gennem min opgave. Nogle der har forslag til hvad jeg kan skri... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp. Jeg sidder og er igang med en argumentationsanalyse af teksten http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE274852/danmarks-indvandrere-skaber-udvikling-/. Men kan ikke helt finde ud af det. Jeg har aldrig prøvet at lave en sådan analyse før. Kan ikke finde påstanden i teks... -
Grafisk fremstilling (data)
ForumindlægOPGAVEN ER VEDHÆFTET - og nej jeg vil ikke have nogle løsninger, men blot et hint på vejen. Hejsa. Jeg har fået til opgave at analysere noget data. Jeg kan dog imidlertid ikke finde frem til hvorledes jeg fra start skal fremstille dataene grafisk, således at jeg senere hen har mulighed for at i... -
Vurdering i opgave om hooliganisme
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det vurderende spørgsmål an. Det lyder sådan: Vurder med udgangspunkti analysen af "The Football Factory", på hvilke måder den engelske hooliganisme har haft indflydelse på danske fodboldfans og deres identitsdannelse. Jeg ved ikke hvordan de... -
Metoder til religions projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive et religions projekt om den mystiske sekt i Islam, hvor jeg analysere en kort historie om en mystisk dannelsesrejse og et ritual, hvor man opnår trance og ekstase. Jeg har allerede styr på mine teorier, men hvad med metoder? Hvilken metode skal jeg bruge til at analysere e... -
Sort/hvid billeder - men hvorfor?
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en SRP om dokumentarisme og BZ-bevægelsen. Jeg skal analysere en dokumentarfilm om Bz'erne men er stødt på et lille analyse mæssigt problem. Igennem optagelserne er der en hel række stilbilleder, nogle i farver, andre i sort/hvid. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hva... -
Kildekritik af uafhængighedserklæringen
ForumindlægHej jeg har fået en opgave hvor den første del blandt andet er en kildekritisk analyse af uafhængighedserklæringen: "Med udgangspunkt i en analyse af den amerikanske uafhængighedserklæring ønskes en redegørelse for grundlæggelsen af det amerikanske økonomiske og politiske system, herunder de... -
Michaëlis-Menten Funktion
ForumindlægHeey guys. Jeg har et liiiiiille problem med min problemformulering. Jeg skal: Gennemgå asymptote, vandrette, lodrette og skrå bestemmelser for funktioner med forskrift som en polynomiumsbrøk. Undersøgelsen skal omfatte polynmiumsbrøker, hvor tæller og nævner har samme gard, hvor graden af tæller... -
Sagprosanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Engelsk - Sagprosaanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl...
