Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 16881 til 16900 af 142867
-
Vækst i Danmark
ForumindlægHej, Jeg er igang med denne opgave, som lyder: Hvad skal Danmark gøre for at få gang i væksten? Jeg har selv undsøgt et par tiltag, men jeg er lidt på bar bund. Kan i mon hjælpe? Mvh -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej Har et problem med, at komme ordenligt i gang, når jeg sidder til eksamen i skriftlig matematik. Her kommer mit spørgesmål : hvordan griber man en opgave an på nemest måde.?????????? har i nogle gode råd :-) -
Titel til ugeopgave
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder netop og skriver ugeopgave i kognitionspsykologi. Emnet er "erindringer som konstruktioner". Jeg søger i den forbindelse en kreativ titel til opgaven. Håber på nogle gode svar :) På forhånd, tak! -
ioner
ForumindlægAngiv, hvilke ioner der indgår i følgende saltes iongitre (opskriv og navngiv de enkelte ioner): a) NaCl b) CaO c) Ca3(PO4)2 d) NaHCO3 forstår ikke denne opgave. -
Statistil-Histogram
ForumindlægHej Alle jeg har en opgave som har nogle med Histogram for et datasæt at gøre. vi skal A) Bestem Middelværdien for det vist datasæt ( se vedhæfte fil) B) Bestem kvartilsættet for det viste datasæt. vedhæfte filen. Tak på forhånden. -
Nogen der kan rette dette?
ForumindlægJeg har lavet en opgave i tysk på omkring 170-ord er ikke helt sikker på grammatikken. Så sætter derfor stor pris på hvis en kunne rette den for mig. Vil ikke tro det tager over 5min da der ikke står så meget.(9. klasse niveau) Men TAK PÅ FORHÅND! -
fysik a 2011 eksamen
Forumindlægnogen der kan hjælpe eller nogen i den stil ? ( fredag den 27 . maj 2011 ) eller hvis i har jeres svar liggenende daj eg ikke kan finde ud af 3 opgaver. og har fået hele sættet som aflevering. -
Hjælp til statistik...!
ForumindlægJeg har statistik eksamen til sommer, og det er absolut ikke min stærke side. Kunne der være nogle i aalborg eller omegn der havde tid til at hjælpe mig med opgaverne!? Bogen jeg går udfra er Biostatistical analysis, hvis det hjælper lidt. Mvh /J -
Sneleopard
ForumindlægJeg skal lave en opgave om sneleoparden. Jeg skal svare på forskellige spørgsmål som: Beskriv fødekæden dyret indgår i Dyrets udvikling/tilpasning/evolution Er det en bred eller smal niche dyret lever i? :) -
Akademisering af folketinget
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag om akademisering af folketinget, hvor jeg skal indrage både deltagelses- og konkurrencedemokrati. Udfra de to vinkler skal jeg komme fordele og ulemper ved akademisering af Folketinget. Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig ! På forhånd m... -
Linje og cirkel
ForumindlægEn ret linje l er givet ved ligningen l : 4x−2y+8 = 0 En cirkel har centrum i C(5,2) og radius 4 a) Undersøg om linjen l er tangent til cirklen. forstår ikke denne opgave, hvordan jeg skal gøre det. -
Optimering med andengradspolynomium
ForumindlægHej, er der ikke en der gider kigge nogle udregner jeg har lavet, igennem. Det er angående optimering med andengradspolynomium, jeg er SPECIELT i tvivl i opgave e og f.. Har brug for noget feedback da jeg ikke føler det er rigtigt. -
Bestemmelse af Molarmasse (Hjælp)
ForumindlægHey...Er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig med denne opgave..???Kan ikke finde ud af den...???Her kommer den..Bestem den molare masse for sprængstoffet nitroglycerin C3H5(NO3)3a) Hvad er massen af 4,0 mol nitroglycerin?b) Hvor mange mol er der i 1,0 kg nitroglycerin???Tusind tak for hjælpen... -
En sjov sommer af Mads Brenøe
ForumindlægHejJeg har brug for lidt - rettelse meget! - hjælp.Jeg skal skrive en aflevering om "En sjov sommer" af Mads Brenøe og jeg er gået helt død, så jeg vil blive MEGET taknemlig hvis der var en der skulle sidde inde en opgaven om den og var villig til at dele :D\\\eithan -
Glycogen og energiomsætning
ForumindlægHej!Ja så sidder jeg endnu engang og fedter rundt med en opgave og er lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive. Er der en venlig sjæl, der måske kunne give en hjælpende hånd.Opgaven er denne: http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg.%201%20Glykogen%20og%20energioms%C3%A6tning.docPå... -
SP- rangorden
ForumindlægHejVed godt at man stiger i graderne alt efter hvor aktiv man er herinde. Derved mener jeg svarer på spørgsmål og uploader opgaver. Men er der nogen tal for hvor mange man skal besvare og uploade for man stiger hvis ja hvor kan man se det?/Madsing -
HJÆLP !! :-/
ForumindlægJeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Hvis der er nogle, som sidder inde med nogle bud på, hvad det digt handler om, vil jeg meget gerne høre fra jer, da jeg er rimelig meget på bar bund.. Mvh Allou.. -
billeder SSO
ForumindlægVil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven. -
Hjælp til layout af debatindlæg!
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre jer om, hvorvidt et debatindlæg skal stilles op i spalter eller ej. Jeg har både set folk gøre det og omvendt. Jeg valgte selv ikke at stille opgaven i spalter. Tror I det kan hive mig ned i karakter? -
Termodynamik
ForumindlægHej, jeg har en opgave i fysik som jeg ikke kan finde ud af håber at der er nogen der kan hjælpe..Det er opgave c jeg ikke kan finde ud af det.. OPgave A og B har jeg regnet som man kan se Indforation til opgaven: En lukket helliumballon befinder sig 40 kilometers højde. Her er temperaturen 253 ...
