Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16881 til 16900 af 117955
-
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
Matematik på A niveau
ForumindlægHej Er der nogen som ved om det er muligt at tage matematik b og derefter a, når jeg allerede har bestået b niveau tidligere, i den tid jeg gik på HHX. Grunden til at jeg gerne vil tage mat. b forfra er ikke at jeg vil ændre mit snit, men jeg har bare ikke fået noget ud af det b niveauet, så jeg... -
Beregning ved hjælp af kondital
ForumindlægHej, kan det passe, at man, med et kondital på 61,5, kan udånde 8,24 gram CO2 og forbrænde 5,585 gram glukose på et minut, når man yder sit maks (makspuls)? Eller er det helt forkert? Synes personligt, at det lyder af meget. -
DNA-analyser
ForumindlægHej,Jeg skal lave en opgave som jeg ikke kan komme igang med..A) Forklar hvorfor man kan anvende 32P til mærkning af DNA?Jeg kan ikke komme igang med den, kan nogen hjælpe mig igang? -
Anti-stof og antigen
ForumindlægHejsa...Nogle som har nogle gode notater om antistoffer og antigener?? Kunne være rigtig dejligt..:)!!Også hvis nogle har om blodtypebestemmelser...!!Håber at høre fra nogle..- Michelle -
spydkast og AT
ForumindlægVi har AT og har om spydkast (frit fald) Vores spørgmål lyder: 1) Hvad sker der når et legme, med udgangspunkt i spyd, når det kastes igennem luften? 2) Har spydets bygning nogen konsekvens for kastet? 3) Hvilken indflydelse har starthastighed og vinkel på spyddets banekurve Er der nogen ... -
Hjælp : )
ForumindlægHejsa, er der nogen der vil give mig informationer om proteiner, kulhydrater og fedt eller et link, bare noget hjælp så i søde :) -
Fakulteterne
ForumindlægHvad står de forskellige fakulteter for? Eller rettere; hvad står den naturvidenskabelige for? (ligesom humaniora står for: Det Humanistiske Fakultet Humaniora dækker over et bredt spektrum af uddannelser og forskningsfelter, som har det til fælles, at de omfang tager udgangspunkt i mennesket... -
Kemosyntese.
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at skrive om kemosyntese. Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men det er ikke fordi der står særlig meget. Er der nogen, der i korte træk, kan forklare hvad kemosyntese er? Og hvis de lyster, måske også mere uddybende. 1000 tak på forhånd :) Stine -
bio
ForumindlægEr der nogen her inde, der er god til bio? -
Ilts optagelse, transport osv.
ForumindlægJeg har lige skrevet et stykke på 1,5 side om ilts optagelse, transport og udskillelse fra kroppen. Er der en som kunne tænke sig lige at læse det igennem for at se om det er forståeligt og godt skrevet? -
Enzymer
ForumindlægHvordan bliver enzymer dannet? Og funktioen af enzymer? -
Osmose
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare mig hvad osmose er? Har prøvet at google det, men fatter intet synes det alt for indviklet. Håber I vil hjælpe, tak! -
cellen???hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en del om cellen, men er gået i stå. jeg vil gerne have svar på hvordan respirationsprocessen foregår og hvornår kommer den ind i billedet, iforbindelse med cellen??? hjælp -
Begrebskort over protein
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis der var en der kunne hjælpe mig med at lave et begrebskort over protein. På forhånd tak! -
Proteiner i æg
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en rapport og mangler perspektiv og teori. Hvad kan det være?
