Søgning på: Dansk. Resultater: 16941 til 16960 af 40954
  • Stil emner december 2008

    Forumindlæg
    Hejsa skal op til terminsprøver i morgen i dansk skriftlig fremstilling og det bliver dem fra december 2008 så jeg vil gerne vide lidt om emnerne.
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til optagelsesprøve Tradium Business. Jeg skal op i Dansk og Matematik. Er der nogle der har nogle gode råd, eller om hvordan det foregår og hvad man bliver testet på?
  • analyse af nytårstale

    Forumindlæg
    Hej jeg ville spørge om en herinde ville være sød og hjælpe mig igang med min dansk opgave :) Jeg skal i min opgave analysere nytårstale
  • Eksplicit og implicit i billeder

    Forumindlæg
    Hej, Kan man bruge de to begreber (implicit og eksplicit) indenfor billedeverden? Er i gang med at analysre et pressefoto i dansk, og skal op i den mundtlige eksamen på torsdag
  • KRONIK ? Hjælp!

    Forumindlæg
    Hjælp! Skal skrive en kronik i dansk som en aflevering :) Men ved ikke helt hvordan jeg skal komme i gang med det. Vi har fået en tekst tik det , men hvordan skal en kronik sådan være ?! :D
  • Miljø i rødhætte (HASTER)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har eksamen i dansk her om en uges tid, og jeg skal finde miljøet i rødhætte, nogen der kan hjælpe?:)
  • Hjælp til emne

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive dansk/historie opgave snart. Jeg ved virkelig ikke hvilket emne man kan skrive om. Har I nogle idéer?
  • terminsprøve!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    hey folkens næste uge har jeg terminsprøve dansk, så hva er det man endtlige skal huske at ikke lave fejl i . fordi jeg har altid haft 4 i dansk stile, hvad kan jeg gøre for at jeg får lidt bedre karakter i dansk. I andre fagene er jeg okay god, men i dansk er det altid 4 taller. hope u can ...
  • EU-forbehold

    Forumindlæg
    Nogen der kan svare mig på, hvordan Danmarks forbehold påvirker vores udenrigspolitik? Og hvad indebærer forbeholdene for dansk politik?
  • b. Hvad mener du, at de to fag kan bidrage til, når du skal besvare din opgaveformulering?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl hvad jeg skal skrive, det er jo historie og dansk, og jeg har perioden 1850-1910 - arbejderklassens forhold
  • Hvad synes i om min novelle?

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en novelle i Dansk Eksamen, og er meget nervøs for, hvordan det er gået.. Fanger man, at hovedpersonen er skizofren? Hvad synes i, i det hele taget? Caroline
  • Realismen

    Forumindlæg
    Hej, har trukket "realismen" som hovedemne i min dansk afgangseksamen, så ville høre om i kendte en tekst som er skrevet i den realistiske periode? På forhånd tak (:
  • Måske skulle testene testes.

    Forumindlæg
    I testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte.
  • Måske skulle testene testes.

    Forumindlæg
    I testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte.
  • Digte fra 1990-2010 HJÆLP!

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for hjælp til at finde digte fra 1990-2010... Skal bruge det ret hurtigt da det er til min dansk synops... Det skal være et digt har lidt ´´kød`` på?
  • Hjælp det haster !!

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dansk til engelsk jeg har en lille opg pleasss det haster virkelig meget
  • nogen der gik i 9. sidste år?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk?
  • Analyse af Tyvetøs

    Forumindlæg
    Hej. Skal op i mundtlig dansk i Tyvetøs af Martin Andersen Nexø. Har brug for hjælp omkring analysen. Hvilke tekster ville i perspektivere/parallelisere med?? På forhånd tak.
  • Kortfilm Kuppet !?

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer :) På forhånd tak.
  • AT - Rejsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årsprøve i AT med emnet Rejsen. Min fagkombination er dansk og tysk (med en samfundsfaglig vinkel). Er der nogen der har nogle gode forslå til emner??? Tak :)