Søgning på: Dansk. Resultater: 16941 til 16960 af 40954
-
Stil emner december 2008
ForumindlægHejsa skal op til terminsprøver i morgen i dansk skriftlig fremstilling og det bliver dem fra december 2008 så jeg vil gerne vide lidt om emnerne. -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej Jeg skal til optagelsesprøve Tradium Business. Jeg skal op i Dansk og Matematik. Er der nogle der har nogle gode råd, eller om hvordan det foregår og hvad man bliver testet på? -
analyse af nytårstale
ForumindlægHej jeg ville spørge om en herinde ville være sød og hjælpe mig igang med min dansk opgave :) Jeg skal i min opgave analysere nytårstale -
Eksplicit og implicit i billeder
ForumindlægHej, Kan man bruge de to begreber (implicit og eksplicit) indenfor billedeverden? Er i gang med at analysre et pressefoto i dansk, og skal op i den mundtlige eksamen på torsdag -
KRONIK ? Hjælp!
ForumindlægHjælp! Skal skrive en kronik i dansk som en aflevering :) Men ved ikke helt hvordan jeg skal komme i gang med det. Vi har fået en tekst tik det , men hvordan skal en kronik sådan være ?! :D -
Miljø i rødhætte (HASTER)
ForumindlægHej, jeg har eksamen i dansk her om en uges tid, og jeg skal finde miljøet i rødhætte, nogen der kan hjælpe?:) -
Hjælp til emne
ForumindlægHej jeg skal skrive dansk/historie opgave snart. Jeg ved virkelig ikke hvilket emne man kan skrive om. Har I nogle idéer? -
terminsprøve!!!!!!!!!!
Forumindlæghey folkens næste uge har jeg terminsprøve dansk, så hva er det man endtlige skal huske at ikke lave fejl i . fordi jeg har altid haft 4 i dansk stile, hvad kan jeg gøre for at jeg får lidt bedre karakter i dansk. I andre fagene er jeg okay god, men i dansk er det altid 4 taller. hope u can ... -
EU-forbehold
ForumindlægNogen der kan svare mig på, hvordan Danmarks forbehold påvirker vores udenrigspolitik? Og hvad indebærer forbeholdene for dansk politik? -
b. Hvad mener du, at de to fag kan bidrage til, når du skal besvare din opgaveformulering?
ForumindlægJeg er i tvivl hvad jeg skal skrive, det er jo historie og dansk, og jeg har perioden 1850-1910 - arbejderklassens forhold -
Hvad synes i om min novelle?
ForumindlægJeg har skrevet en novelle i Dansk Eksamen, og er meget nervøs for, hvordan det er gået.. Fanger man, at hovedpersonen er skizofren? Hvad synes i, i det hele taget? Caroline -
Realismen
ForumindlægHej, har trukket "realismen" som hovedemne i min dansk afgangseksamen, så ville høre om i kendte en tekst som er skrevet i den realistiske periode? På forhånd tak (: -
Måske skulle testene testes.
ForumindlægI testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte. -
Måske skulle testene testes.
ForumindlægI testen under dansk "Sammensatte navneord" er oplysningerne og svaret i punkt 19 forkerte. -
Digte fra 1990-2010 HJÆLP!
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til at finde digte fra 1990-2010... Skal bruge det ret hurtigt da det er til min dansk synops... Det skal være et digt har lidt ´´kød`` på? -
Hjælp det haster !!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte dansk til engelsk jeg har en lille opg pleasss det haster virkelig meget -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
Analyse af Tyvetøs
ForumindlægHej. Skal op i mundtlig dansk i Tyvetøs af Martin Andersen Nexø. Har brug for hjælp omkring analysen. Hvilke tekster ville i perspektivere/parallelisere med?? På forhånd tak. -
Kortfilm Kuppet !?
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer :) På forhånd tak. -
AT - Rejsen
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i AT med emnet Rejsen. Min fagkombination er dansk og tysk (med en samfundsfaglig vinkel). Er der nogen der har nogle gode forslå til emner??? Tak :)
