Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16941 til 16960 af 48240
-
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3 -
Kemisk nedbrydning af mad?
ForumindlægNogen der vil være så venlige at forklarer mig hvad en kemisk nedbrydning er ? i forhold til mad.. Ved godt hvad en mekanisk nedbrydning er, men kan ikke helt finde ud af den kemiske! :) Tak på forhånd :) -
Hvad tror I?
ForumindlægHvis en eksamensopgave indeholder 27 opgaver og alle opgaver tæller lige, hvilket karakter får man så hvis man har ca. 4-5 fejl? -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
Trigonometri
ForumindlægHej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh. -
en lille opgave(;
ForumindlægHej, sidder lige med en lille opgave, men kan ikke overskue hvad forklaringen er, håber i vil være søde, at hjælpe (: opgaven lyder: - Hvis du holder en ske med NaCl hen over en gasflamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster ... -
DNA
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler? -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s... -
hjælp!
ForumindlægOpskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ? -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
hurtigt, en der vil hjælpe!:)
ForumindlægHej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det -
Tubocurarin
ForumindlægOpgave 2 – Tubocurarin Forklar, hvorfor tubocurarin har muskelafslappende effekt. Forklar, hvorfor patienter skal ave kunstig lungeventilation under kirurgisk indgreb, hvor tubcurarin blev anvendt. Forklar, hvordan acetylcholinesterase-inhibitor kan... -
hvad betyder sætningen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid? -
Cement
ForumindlægBliver cement fremstillet af kalk og sand eller kalk og ler? Foregår så ved 1.500 C -
Syntese af disulfiram SRP
ForumindlægHej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep -
TLC-analyse
ForumindlægTLC-analyse. Hvad er det helt konkret og hvad skal det bruges til? Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke svarene er ligetil... På forhånd tak :-) -
Dk 80'er lyrik
ForumindlægJeg skal til mdt. dansk eksamen i morgen(3g) og mangler noget generelt om 80'er lyrik (især hvilke karakteriske træk der er for 80'er lyrik)-nogen der kan fortælle noget om det eller ved hvor der står noget?på forhånd tak c",) -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5?
