Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 16941 til 16960 af 75447
-
Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave min disposition, samt det jeg skal sige til min mundtlige engelsk eksamen i 9. klasse. Mit emne er Amish People. Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People? -
Avisens genre :O
ForumindlægHej :) Jeg er en dreng, som går i 9. klasse. Jeg har trukket avisens genre og er gået i total panik da jeg ikke kan finde en spændene artikel. Jeg ville høre om der var nogen som kendte en interessant artikel. Artiklen skal være fra 2012 eller 2013. Artiklen skal handle om Identitet, K... -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
Rette essays?
ForumindlægHey alle sammen! nogen der har lyst til at rette 2 essays, med samme emne, fra prøven i dag (9. klasse dansk skriftlig eksamen), og evt. give os en karakter? Vi kunne godt tænke os et billede af, hvor vi ca. ligger. :D -
Generelt spørgsmål til SRP
ForumindlægEr der et overemne i SRP, som man skal holde sig indenfor? Ligesom der er et overemne i projektopgaven i 9. klasse i folkeskolen, der f.eks. kunne være 9;fagre nye verden9; eller 9;frihed9;, og der er et overemne i DHO i 1.g som f.eks. 9;Danmark i 19609;erne9;. Eller kan man ... -
Er 1,5 side nok?
ForumindlægHej alle, Jeg har lige været til afgangsprøven i 9. klasse. Jeg valgte opgaven nummer 6, hvor man skulle skrive et brev til en god ven om noget uforklarligt. Det gik egentlig fint nok med sproget, kommaer, punktummer osv., men den fyldte desværre kun 1,5 side.. :s Tror I den kan score ... -
Dansk Synopsis.
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og skal bruge noget hjælp med min Dansk Synopsis. Jeg har det problem at jeg skal perspektivere to tekster som jeg har fundet. Det jeg ikke har fattet er hvad fanden jeg skal skrive i min Synopsis, har fundet en Skabelon men ved ikke hvad jeg skal indsætte. - Hjælp... -
Kortfilm: Gråvejr, hvordan skal jeg gribe det an?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som alle andre 9. klasser snart op til eksamen. Jeg trak kortfilm (why always me) som mit fordybelsesområde. Jeg har valgt filmen Gråvejr, fordi det var den eneste ikke dødkedelige film. Jeg skal lave synopsis til her på Tirsdag, men hvordan griber jeg d... -
Engelsk - FSA Amish
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og på næste fredag d. 7 juni skal jeg op i mundtligt engelsk, jeg har valgt at lave en disposition om "Amish generel". Ved I hvad der er godt at sige om det? Og vil I skrive nogle gode ord altså der er jo et bestemt ordforråd til Amish emnet? -
FSA - Fysik
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig? Jeg skal snart til fysk eksamen i FSA i 9. klasse og skal læse om: syre og baser, madkemi, atomer og stråling, magnetisme og El. Vil gerne tage nogle korte gode notater, men ender altid med at skrive overflødige ting om emnet. Hvad er vigt... -
Hjælp... Søren kierkegaard!!!
Forumindlæghej vi er 3 piger som er i gang med projekt i 9 klasse. vi har valg emnet Eksistentialisme. Vi har fundet et citat med Søren Kierkegaard, og vi kan ikke rigtig forstå det eller finde dets betyder.. håber at der er nogen der kan hjælpe :) Citatet er : "Livet må leves forfra, men kan kun for... -
Hjælp til analyse af Björn Borg reklame
ForumindlægJeg går i 9 klasse og skal op i trykte reklame til afgangseksamenen. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få andres synspunkter og hjælp til selve analysen for at få en mulighed for at åbne reklamen lidt og komme ordentlig i dybden med det. Tak på forhånd :) Link: http://danskundervising... -
Fysik exam.
ForumindlægJeg er god til alle fag men det jeg er værst til er Fysik aner ikke en skid om det og har aldrig været god til det, da jeg nu skal op i det til Exammen, vil jeg gerne lære det hurtigt som muligt Nogen der kan hjælpe. Og forklare noget om Elektroner Syrer og baser. og andre tin... -
Hjælp til EKSAMEN, analyse af Björn Borg reklame
ForumindlægJeg går i 9 klasse og skal op i trykte reklame til afgangseksamenen. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få andres synspunkter og hjælp til selve analysen for at få en mulighed for at åbne reklamen lidt og komme ordentlig i dybden med det. Tak på forhånd :) http://danskundervising.wikis... -
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
Fysik forsøg og disposition, hjælp
ForumindlægVI er to piger som er lidt stressede... vi skal op til fysik/kemi eksamen i 9 klasse, men vi mangler forsøg til: Det periodiske system, ioner og grundstoffer. Vi har også lidt svært ved at finde ud af hvad vi skal snakke om inde under disse emner... hvis i ville hjælpe os, ville det være til ri... -
Essay og fortællende novelle
ForumindlægHej! Jeg er en 9. klasser, der i et stykke tid har gået og undret mig over, hvad forskellen på en fortællende novelle og et essay er. Jeg tror selv, at forskellen er, at der er flere spørgende sætninger og reflektioner i et essay, men jeg har svært ved, at finde en definition på en fortællende n... -
du skal plante et træ - hjælp med forståelse
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse Jeg er igang med at skrive en stil og i den stil skal jeg forstå et digt. I digtet står der: Du skal plante et træ. Du skal gøre én gerning som lever når du går i knæ, en ting som skal vare og være til lykke og læ Jeg har især svært ved de 3 sidste linjer i dette vers ven... -
Analyse af musikvideo - skabelon
ForumindlægHej:D Til vores projeltopgave i 9. klasse har mig og min veninde valgt at lave en sang og en musikvideo.Dem har vi så lavet men problemet er bare at vi ik har en analyse model til vores musikvideo som vi kan gå ud fra. Så vi til fremlæggelsen kan analysere den. Håber i kan hjælpe? På forhånd, tak. -
Hash receptorer:
ForumindlægJeg skriver om rusmidler derunder hash i en projektopgave for 99;iende klasse, pt er jeg igang med at skrive noget om receptorer, men da jeg ved at THC9;en går ind og påvirker en canabis receptorer, er det så bare bindingen mellem receptoren og THC9;en der gør noget ? eller ligger der me...
