Søgning på: Dansk. Resultater: 16961 til 16980 af 40954
-
Hjææælp det haster ....
Forumindlæghej folkens :) Nogen der kan rette min dansk stil, det ville være en stor hjælp. Den fylder 2 sider :) På forhånd tak.. :) -
Klumme nutidens voksne
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en klumme i dansk. Er der nogen der har nogle gode underemner, som jeg kunne skrive om. På forhånd tak for hjælpen -
Hjælp; Argumentation metode?
ForumindlægHej, Hvilken metode er "argumentation"? Skriver om John Stuart Mill, og han argumenterer jo.. Så hvilken metode er det i dansk og samfundsfag? Tak -
ER retorik en teori?
ForumindlægEr retorik en teori i de hermaneutiske fag (fx dansk)? Og kan retorikken godt bruges i forbindelse med lyrik (digte)? -
at eksamen i morgen:(
ForumindlægNogen der kan skrive noget om metode i humaniora (dansk) og samfundsvidenskabelig (religion), for der sættes vægt på metode og teori :( -
Karakterskala?
ForumindlægHeej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en karakterskala over dansk mundtlig eksamen? Altså med forklaringer til karakteren? -
konklusion??
ForumindlægNår man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D -
Samfundsfag: uddannelsessystem
ForumindlægHej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne -
Metode: Et dukkehjem
ForumindlægHvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund? -
uddannelsessystem
ForumindlægHej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne -
kender i ?
Forumindlægkender i en tekst der handler om racsisme.. min veninde skal bruge den til hendes dansk eksamen nu her :D -hjælp hende, hvis i kender en tekst. -
ekstemporaltekten ??
ForumindlægHej, jeg vil spørge om ekstemporalteksten - den man skal oversætte til dansk; altså er det den samme tekst hele klassen oversætter eller er der forskellige tekster? Tak :) -
Analyse model til krimi !! HASTER!!
ForumindlægHej.. Er der nogen som ligger inde med en analysemodel til en krimi..? Har virkelig brug for det, da jeg skal op i dansk på onsdag... Så please... P.S. På forhånd tak -
Historie eksamen - demokrati
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogle andre der lige som mig har trukket noget om det danske demokratis fødsel? og hvad i evt har tænkt på af problemstillinger osv.? -
hjælp til tysk!
Forumindlæghej, har virkelig brug for hjælp til at oversætte en kort dansk tekst til tysk? håber nogen derude der kan hjælpe! -
gør rede for procntvis stigning i forskellige tidsrum?
ForumindlægHey et af mine eksamen spørgsmål lyder på: for procntvis stigning i forskellige tidsrum? Hvad kan man skrive om det? :) ( på dansk tak) :D -
mundtlig eksamen
Forumindlæghej, jeg skal op i mundtlig dansk imorgen, puha! men hva kan man egentlig resikere at trække helt bestemt? -
Perifer insulinresistens
ForumindlægHej er nogen så sød at forklare mig hvad der menes med "peripheral insulin resistance" eller på dansk "Perifer insulinresistens" -
Min mors hånd af pia tafdrup (haster!)
ForumindlægHey er der nogle som ved hvad budskabet med digtet er? pleaz svar, jeg skal op på tirsdag i dansk mundtlig prøveform B. hilsen peter09 -
Rettelse af opgave
ForumindlægEr der nogen der har mulighed ofr at rette en kronik i dansk af teksten Ret til at leve usundt, af Sinne Smed
