Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16961 til 16980 af 36005
-
Lægemidler baseret på naturstoffer
ForumindlægI en eksamensopgave skal jeg vuderer mulighederne for udvikling af nye lægemidler baseret på naturstoffer. Nogle der har nogle gode inputs? -
Dansk mundtlig STX
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i dansk i morgen, og først og fremmest vil jeg gerne lige høre hvordan det foregår? Altså, man trækker, så har man 60 min. og så skal man ind og snakke om sin tekst.. Men efter fremlæggelsen, hvad spørger lærer og censor så ind til? Er det selve teksten eller kan det ogs... -
Rimstruktur - sekvensrim og treleds-rim
ForumindlægHej! Er der nogle der kender forskellen på et sekvensrim og en treleds-rim? :-) I min lærebog står denne definition, og disse eksempler bliver givet: Sekvensrim: En rimstrukrur, hvor der rimes med den samme ordlyd flere gange (eks. kanal, banal, fatal, sjakal) inden for et begrænset... -
Hubbles lov og universets udvidelse
ForumindlægHej! Skal til 24 timers eksamen i morgen, og har trukket et spørgsmål der lyder: forklar Hubbles lov og universets udvidelse . Er der nogen der kan forklare mig hvad de to ting har tilfælles og hvad Hubbles lov egentlig betyder? Tak :) -
Hjælp til Matematik
ForumindlægHey jeg er lidt i tvivl om hvad et binomialforsøg er - hvilke betingelser skal være opfyld? Håber i kan hjælpe mig -
Differentialregning
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen, og har et spørgsmål: "Gør rede for differentialregningens anvendelse til optimering" ??? -
Hvorfor hedder det H_2O og ikke OH_2?
ForumindlægKan man ikke også skrive det OH2? Istedet for H2O? -
Hvad hedder det modsatte?
ForumindlægHvad hedder det modsatte af kronologisk? -
Sangens karakteristika - I Danmark er jeg født af Isam B
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde sangens karakteristika Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ingen anelse om hvad det betyder...føler lidt at det har noget med karakteristik at gøre Men i en sang? Hvordan? I Danmark er jeg født - Isam B - YouTube -
Hvilken rygsæk skal jeg vælge?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal starte på studie her til september og er i den forbindelse begyndt at kigge på hvilken rygsæk jeg skal købe. Jeg overvejer Haglöfs rygsæk, men er blevet fortalt at lynlåsen hurtigt går i stykker da der ikke er brugt en YKK-lynlås. Er der nogen der har haft dårlige erfaringer m... -
Betydning af a og b i potensfunktion samt bevis følgende:
ForumindlægHejsa. Nogen der kan hjælpe med at uddybe eller rette? Det er en mundtlig præsentation (tjek vedhæftet screenshot af problemstillingen samt svar) Er der noget i vil omformulere? På forhånd mange tak -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægJeg skal forklare det udlukkende med tekst. -
polære bindinger
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål når man ser på elektronegativitetstabellen at NH3 N er 3,0 og H er 2,1 Hvordan finder man de polære bindinger. Det gælder også med NCl3 Hvor N er 3,0 og Cl er også næsten 3,0 hvad gøre jeg så for at finde den polære binding. -
differentation af sammensat funktion
ForumindlægHej Allesammen, jeg er en af de heldige der har trukket mat mundlig. Jeg har et spørgsmål som jeg er meget forvirret over. "angiv formlen for differentation af sammensat funktion og vis anvendelsen af denne." Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og hvordan man gør det? Så hvis I kunne ... -
Eksponentiel notation
ForumindlægHej alle, jeg har et spørgsmål jeg meget gerne kunne bruge noget hjælp til. Redegøre for eksponentiel notation og vise hvordan 264 mio kan skrives som eksponentiel notation. -
Matematik
ForumindlægJeg har kæmpet med en opgave i lang tid nu, og kan bare ikke finde ud af hvordan den skal løses... håber der er nogen der kan hjælpe, den skal afleveres i aften klokken 23.. En pyramide stub med kvadratiske endeflader har en sidelængde i bunden lig med 12cm. Pyramidestubbens højde er ... -
Hvad anvendes syre og base til i hverdagen?
ForumindlægHej allesammen, Sidder og læser op til kemi-eksamen, nogen der kan svare mig på dette her? Hvad anvendes syre og base til i hverdagen? -
Perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg skal op i fsa fysik i morgen, og der er nogen der siger at man skal perspektivere, og det forstår jeg ikke, for vi har ikke snakket om det på klassen.. Hvis man skal.... hvad kan jeg så perspektivere til magnetisme, salte, syre, baser, alkohol, atomkerner? -
arvelige egenskaber
Forumindlæg• Diskutere hvad det vil sige at nogle arvelige egenskaber er miljølabile, og andre miljøfaste. - nogen der kan hjælpe !! please -
Titalslogaritmen
ForumindlægHej :) - Jeg vil høre om beviserne for titalslogaritme og den naturligelogaritme er de samme? Jeg har ledt over alt og kan bare ikke finde beviser til regnereglerne til titalslogaritme. I et af mine eksamensspørgsmål skal jeg nemlig bevise en eller flere regneregler for titalslogaritme, og som s...
