Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16981 til 17000 af 22746
-
Alfa/beta/gamma henfald's stoffer?
ForumindlægHej, jeg skal til fysik eksamen om i morgen, og har lige 2 problemer. 1. Hvilke stoffer kan jegbruge til at vise forsøg med alfa/beta/gamma henflad? Jeg har forsøget, jeg ved bare ikke hvilket stof jeg kan bruge til at vise det med`? 2. Jeg vil meget gerne have nogle forsøg med alk... -
Destillation af saltvand - salt og vands kogepunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen på onsdag i fysik/kemi, og kommer pludselig i tvivl: Når man destillerer saltvand, adskilles vandet og saltet fordi, at vandets kogepunkt er 100 grader C, mens salts kogepunkt er xx grader C? Min fysiklærer har fortalt mig, at det er pga. de to forskell... -
Laser - usete ordner?
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan simpelthen ikke svare på dette spørgsmål: Hvis der burde komme flere ordner, hvorfor så du så ikke dem? Jeg har ved hjælp af gitterligningen regnet mig frem til, at der burde være 6 ordner, men under forsøget så jeg ku... -
Udregning af luftfugtighed
ForumindlægHej, Vi er igang med vores fysik eksamens projekt, hvor vi har haft omkring luftfugtighed og lavet nogle forsøg iforbindelse med det. Men hvad er formlen til at udregne luftfugtigheden, når vi har tør temperatur og fugtighed. (og selvfølgelig tryk som er 1atm) Vi skal bruge en formel og et udre... -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
Omregning
ForumindlægDenne opgave kan jeg slet ikke komme igang med, den er sikkert vildt simpel men jeg er også en klovn til fysik så hvis der lige var en der hurtigt lige ville hjælpe så ville jeg blive vildt glad. Udfyld hullerne: 8 bar = ? Pa = ? mmHg = ? at = ? atm 435 mmHg = ? bar = ? atm = ? at = ? Pa -
Hvad har olie og ethen at gøre med hinanden?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi prøven i morgen. Her er et af hovedemnerne, som vi kan trække, olie. Under olie er der et emne der hedder Ethen. Selve ethen har jeg godt styr på, jeg kan bare ikke fatte, hvordan vores fysiklære kan kæde det sammen med emnet olie? Nogle der kan hjælpe, selvom det er... -
Dannelse af regnbue
Forumindlæghej jeg skal i fysik lave et projekt om, hvordan en regnbue består, og til det har jeg lavet en teori afsnit. Så vil jeg lige høre om der var nogen der ude, som lige kunne hjælpe mig med at tjekke mit teori afsnit igennem og evt fortælle noget jeg kan gøre bedre eller rette. Hvis der er nogen ... -
nogen som er skrappe til excel
ForumindlægHar fået et problem i min fysik aflevering, hvor vi bruger excel. Jeg har tegnet en graf i excel 2003. Mit problem er at jeg gerne vil finde ud af i hvilket punkt grafen skærer x-aksen. Er der en funktion i excel programmet, så jeg kan få det tal for hvor grafen skærer x-aksen. håber der er nogen... -
rødforskydning
ForumindlægHej folkens!! Jeg sidder og er igang med at forberede mig til Fysik eksamen.. Jeg har trukket Atomet, og der under står der at jeg skal komme ind på rødforskydning.. jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke ved hvor at rødforskydning har noget med atomet at gøre?? Er det rødforskydning når de... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
Produktionsanlæg?
ForumindlægHej allesammen her inde på SP Jeg har brug for lidt hjælp til en Fysik opgave. Selve opgaven har jeg vedhæftet som fil. Jeg har fået lavet opg a, men ved ikke om det er rigtigt: http://peecee.dk/upload/view/195074 Det er mere opgave b jeg er i tvivl om, ved slet ikke hvordan den skal laves, n... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
Hvorfor er massen ligegyldig, når man snakker mekanisk energi?
ForumindlægMin lærer har sagt, at når man udregner kinetisk og potentiel energi betyder massen ikke noget. Resultaterne bliver næsten ens alligevel, selvom massen er forskellige. Det er noget tid siden, at hun sagde det, så jeg har glemt begrundelsen, og jeg skal snart op i fysik. Er der nogen, der ved ... -
"Optagelseprøve "
Forumindlægjeg Sidder og mangler en form for hjælp nogle der aner hvad jeg kan risikere at komme op i når jeg skal op i Dansk engelsk Fysik/kemi og matematik 20 min mundtligt. nok mest matematik jeg er ude efter det er prøve til HTX. Tak På forhånd :) og prøve bliver afholdt 03/5 -
Stearin til fuldstændig forbrænding...
ForumindlægHej folkens,Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle fysik spørgsmål, 1. Stearin har formlen C18H36O2.Hvor mange C, H & O-atomer indeholder stearinmolekylet.Skriv stearin formlen som en fuldstændig forbrænding og afstem den. Jeg har brug for hjælp hurtigst muligt, for det skal bruges imorgen. Tak... -
Hjælp til Optagelsesprøve
ForumindlægHej, Jeg har været på højskole i år, og har nu søgt ind på HF! Men ifølge hvad studievejlederen på skolen sagde, så SKAL jeg til optagelsesprøve da jeg ikke har haft noget rigtigt skoleforløb dette år! Ville bare høre om der er nogen der kan stille nogle eksempler/hjælpe mig med, hvad jeg nu ku... -
finde halveringstykkelse
Forumindlægx 1 = 1n(2) = 1n(2) = 2 µ 0,21 er formlen alle bruger i deres raporter om halveringstykkelse.. fatter ik hat af fysik .. hvordan regner jeg ud hvad halveringstykkelsen er.. ? sku få et tal 5,5 mm eller der omkring.. hvordan i alverden får jeg det.. ?
