Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17001 til 17020 af 153151
-
Vurdering?!
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til at skrive en opgave.. Jeg blev bare lidt i tvivl om hvordan man laver en vurdering...! Jeg skal vurdere hvorfor USA involverede sig i Golfkrigen? Altså skal jeg skrive de argumenter for hvorfor USA blandede sig? og hvad mere? Håber I kan hjælpe... -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
Emneforslag i samf./his./engelsk
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med emneforslag i: 1. Historie/engelsk 2. Historie/samfundsfag eller måske 3. samfundsfag/engelsk? Har virkelig brug for noget inspiration! På forhånd tak, Scherz -
Fysik/ mat eller his
ForumindlægHej........... Emnet til srp skal vælges til okt. jeg har matematik, fysik og historie på A-niveau. hvad synes i om emnet atombomben i fysik og historie og havd med jeres ide til emner......... -
Det slaviske dynasti?
ForumindlægDet står kort beskrevet i en bog (virkelig kort). Jeg skal redegøre for romerrigest historie fra ca. 100 f.kr. til 100 e.kr. og det slaviske dynasti står beskrevet som ca. 69-96 eller sådan noget e.kr. er der nogle der ved hvor jeg kan finde kilder eller literatur om det? eller ved hvad det indeb... -
Amerikanske borgerkrig
ForumindlægJeg sidder midt i min SSO opgave, og er gået lidt i stå, håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har nemlig intet problem med at skrive, men mit problem er, at jeg tit kan "misforstå" problemformuleringen eller overse vigtige ting jeg burde have med. Er der en der vil hjælpe? Probl... -
To Kill A Mockingbird
ForumindlægHej.Jeg sidder midt i SSO, og kan ikke komme nogen vegne med opgaven. Er der nogen der har forslag til fortolkning, kender nogen gode sider hvor man kan finde analyser eller ligger inde med en opgave om bogen?På forhånd tak. -
Falkuteter?
ForumindlægHvilken falkutet hører samfundsfag under? Historie hører under humanoira ik? -
DHO - Mundtlig forsvarelse
ForumindlægHej er der nogen der har eksempler på hvordan man kan reflektere til ligheder og forskelle mellem fagene dansk og historie? -
Hej jeg var oppe i skriftlig dansk i dag og træk analyserende oplæg opgaven lød på. Skriv til et hf-hold et analyserende oplæg om, hvordan nyheder kan skild...
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen som kan se min opgave i gennem og evt give mig en kommentar med venlig hilsen daniel -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og... -
Fik 4 i SRP, og vil gerne vide hvorfor
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig, med at finde grunden til at jeg fik 4 i min SRP. Jeg havde selvfølgelig håbet på en bedre karakter, og havde virkelig arbejdet hårdt med den, så vil egentlig bare gerne høre hvad I tror der gik galt. Jeg plejer ikke at få under 10 i matematik og klarer mig også ud... -
SRP Mainstream
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal senest vælge SRP-emne i morgen og i den forbindelse har jeg overvejet Jordskredsvalget i fagene historie og samfundsfag. Problemet er, at jeg har hørt en del som har tænkt sig at skrive om disse emner, hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Vil ens lærer og cen... -
Diskussion
Forumindlæghvordan laver man en god diskution i ens historie opgave? med henhold til at strukture og sådanne ting? -
Problemformulering. Kina efter Mao.
ForumindlægHej alle jeg sidder og er i gang med min problemformulering til Dansk historie opgaven i 2.G jeg har tænkt mig at skrive om Kina efter mao, men tænkte på om jeg ikke kunne få jeres mening om min problemformulering. Problem formulering: Hvordan har Kinas Politik ændret sig siden Maos død? Proble... -
Hjælp til fransk passé composé eller imparfait
ForumindlægSidder og er helt lost med en fransk opgave til i morgen og kan ikke forstå det. Vi har skulle omskrive en historie til datid, hvor vi enten skal bruge imparfait, passé composé og hvis vi synes passé simple. 1 sætning lyder følgende = J'ai très faim = jeg er meget sulten. Jeg vi... -
Smitteveje HIV
ForumindlægSå fik vi udleveret SSO, men er ikke HELT enig med min lærer.Anden del af opgaven lyder som følgende:Gør rede for hvilke smitteveje der findes for HIV, idet du vurderer vigtigheden af den enkelte smittekilde.Hmmm, hvad bør jeg så komme ind på her? -
Spaniolerne (hjælpp)!
Forumindlæghej :)\nmin historie opgave skal avleverest i morgen og jeg har probler med spaniolerne jeg skriver om aztekerriget og jeg skal skrive hvad deres baggrund er, hvor de kommer fra og så videre \n\nhåper nogen kan hjælpe -
Hvordan?
ForumindlægHej, hvordan læser man til Historie (mundligt)...
