Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 17021 til 17040 af 24343
-
Fortællerteknik/ fortællingens elementer
ForumindlægNovellen Biller af Charlotte Weitze. Jeg skal analysere overstående novelle, og et af punkterne hedder fortællerteknik/ fortællingens elementer?? Nogen der kan hjælpe, jeg forstår ikke lige hvad det er jeg skal i det punkt. :-) Tak på forhånd.. :-) -
motiver bag enevælden
ForumindlægHej. Jeg skriver opgave omkring enevældens inførelse i Danmark i 1660. Herunder skal jeg analysere, hvorvidt der var skjulte motiver bag indførelsen af enevælden. Nogen som kan hjælpe mig bare en smule på vej? -
SRP om 9/11
ForumindlægSkal skrive SRP i engelsk og historie. Jeg vil gerne finde en roman at analysere, og det er vigtigt, at jeg holder mig til det historiske perspektiv, da jeg ikke er interesseret i, at det bliver samfundsfagligt. Alle andre tips mht. emne og SRP-skrivning er også velkomne! -
Inde i kroppen, en ild
ForumindlægHej! Er der nogle der har en analyse/fortolkning af "Inde i kroppen, en ild" af Hans-Jørgen Nielsen? Jeg har virkelig svært ved at forstå digtet, så håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak! :) -
Kemi
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med dette: En analyse har vist, at en kemisk forbindelse indeholder 43,6% P og 56,4% O (masse-procenter). Hvad er den empiriske (simpleste) formel for den kemiske forbindelse ? På forhånd tak -
HJÆLP!!! MANHATTAN PROJEKTET - BREVET FRA EINSTEIN
ForumindlægHej! Jeg vil lige høre om nogen har analyseret brevet fra Einstein til Roosevelt før, som kan fortælle om hvad den implicitte hensigt med brevet er?' Den eksplicitte hensigt med det, har jeg forstået som at oplyse omkring den nye opdagelse, samt hvordan regeringen burde indstille sig på det... -
Oplysningstiden og Erasmus Montanus
ForumindlægHEJ! Jeg sidder og analyserer Ludvig Holbergs Erasmus Montanus. Jeg skal finde konkrete eksempler på hvordan det kan ses at den er skrevet i oplysningstiden og det synes jeg egentlig er ret svært...... Håber nogen kan hjælpe!!! Tak. -
Naturforskeren Carsten Hauch
Forumindlæghej allesammen... jeg har et problem.. jeg har været igang med at analysere og fortolke digtet. men jeg er også blevet bedt om at perspektivere det i forhold til perioden(romantikken). jeg skal så afgøre om det staffelldt(idealisme) eller Oehlensclâger(universalromantikken) hjælp!! -
Hyperbolsk tangens, Taylorpolynom og en ulighed. Kan du hjælpe?
ForumindlægHej, jeg har en opgave for i analyse 0. Jeg skal bestemme Taylorpolynomiet af 3. grad omkring udviklingspunktet a=0 for hyperbolsk tangens. Det har jeg gjort og fået: Jeg skal nu bruge dette Taylorpolynom til at vise uligheden: ' Hvordan kommer jeg videre herfra? -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej nogle der kan analysere denne sætning for mig? Juli hat nämlich selbst eine Tätowierung von einer Sonne auf dem Rücken und will gern zufällig Daniel treffen. Tak! -
Finanskrisen Udenfor pensum
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SOP om finanskrisen og Lehman Brothers i VØ A og IØ A. Jeg tænkte på hvordan jeg i min analyse kan komme udenfor pensum i forhold til en regnskabsanalyse -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
Løbevæske for methylparaben
ForumindlægHej. Jeg skal i kemi udføre mit eget TLC analyse med et syntetiseret methylparaben. Jeg har bare svært ved at vælge løbevæske. Hvilket stof ville være en god idé at benytte som mobilfase i mit tilfælde? -
Campari Skønheden og udyret spørgsmål
ForumindlægHej, vi er allerede begyndt på at lave nogle analyser, til at forbedre os til eksamen...Jeg har valgt campari skønheden og udyret, men kan ikke rigtig find noget om denne her reklame så hvis i vil være søde og hjlælpe mig med nogle god ider, vil jeg være meget taknemmelig:) -
Billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har noget billedanalyse for til på Fredag... Menøøh, har lidt svært ved det, så det ville være dejligt hvis der var nogle der kendte nogle nemme billeder at analysere (4 Stk.: Surrealisme, Naturalisme, Impressionisme og Ekspressionisme) og det er til 9. klasse På forhånd tak! :) -
Musikanalyse
ForumindlægHejsa dejlige mennesker Der skulle vel ikke være nogen der ligger ind med en musikanalyse af Mozart klaversonate nr. 16? Og jeg mener ikke en analyse i punktform, men en med en masse lækre beskrivelser. Det ville være en gigantisk hjælp! >Renée -
Irakkrigen
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave, som lyder : I skal foretage en analyse af om det juridiske grundlag for Danmarks deltagelse i Irakkrigen var i orden?(Ud fra historiske kilder) Jeg kan slet ikke finde nogle kilder, håber at i kan hjælpe mig med at finde en kilde -
Dansk mundtlig eksamen - ungdom og identitet
ForumindlægEr der nogle, der kender nogle tekster, film osv, der er gode at analysere til en dansk mundtlig eksamen? Det vil betyde meget, hvis i havde noget! Jeg er nemlig helt idéforladt.. Tak på forhånd -
billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at analysere dette billede, men jeg kan ikke finde så mange ting at skrive om. Jeg har skrevet lidt om rum, men farver og komposition synes jeg er lidt sværere, da der heller ikke er så mange farver på billedet. Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt! Vh Ch... -
hjælp til statestik
Forumindlæghej derude. Jeg søger en garvet statestiker der kan sit kram af deskriptive analyser. jeg skal lave en opgave på uni og er ikke så stærk i tal da jeg læser humaniore. håber der er der kan hælpe, det er selvfølgelig lønnet mvh Camille
