Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17021 til 17040 af 27879
-
Samspil mellem de to fakulteter
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i det "fantastiske" AT i morgen. Mit emne er "Civilisationernes sammenstød" og mine to fag er historie og samf. Vi skal forklare om det faglige samspil mellem de to fag. Om fagene hver for sig kunne have givet os en indsigt om emnet, eller om samsp... -
Kombinatorik, sandsynlighedsregning og talfølger.
ForumindlægHalløj :) jeg sidder her og skal lave en opgave over alle emner vi har været oppe i i E.Problemet er at jeg sidder lige nu og ikke aner hvad jeg skal lave i Kombinatorik og sandsynlighedsregning og talfølger. Nogen bud? før jeg bliver sindsyg xD Jeg har valgt emnet Bryllup, og jeg har allerede l... -
Dialogen
Forumindlæghej¨ jeg har brug for hjælp.. hurtigt jeg skal til eksamen i dag. jeg har emnet dommedag med fagkombinationen religion og fysik og kom lige pludselig til at synes at min perspektivering til nutiden var lidt tynd.. er der ikke en der har et forslag til hvad jeg kan perspektivere til. for det and... -
Hjælp til AT-problemformulering
ForumindlægHej, Jeg er meget splittet hvad angår min problemformulering til AT eksamen. Jeg har falgt at bruge fagene samfundsfag (A-niveau) og religion (C-niveau). Mit emne er 'Kampen for kønnet', og jeg skal prøve at finde en problemformulering indenfor det emne. Det der i hvert fald er sikk... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen... -
AT - naturalisme
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive AT eksamen 2010 om emnet naturalisme. Til dette emne har jeg tænkt på at bruge fagene engelsk og eventuelt biologi. Jeg har tænkt på at arbejde med Jack Londons roman "The Call of the Wild", og i biologi-delen komme ind på noget med Darwin. Tror I at dette k... -
historie/samfundsvidenskab/passer det her?
ForumindlægHvis historie skal repræsentere de samfundsvidenskabelige metoder, vil jeg så ikke kunne sige at jeg har brugt den komparative metode til at sammenligne forskellige etikeres synspunkter omkring et givent emne, for at konstruktivt at kunne se på hvilke forskelle og ligheder de har, for SELV at kun... -
hvordan kommer jeg igang?!
ForumindlægJeg har old på C-niveau. min lærer har delt pensum op i: Retorik Filosofi tema om syndebukke og erkendelse Eros Odysseen Kunsthistorie skulptursøjlen under disse emner har hun delt det op i basistekster og perspektiverende tekster. Vil det sige, at når vi får en kendt tekst og monument til eksam... -
Kvinderettigheder - problemformulering
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Kvinderettigheder" i fagene historie (humaniora) og Samfundsfag (samfundsvidenskab). Jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg kunne dog godt bruge nogle forslag til... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej mine mapper i fysik er blevet væk og jeg skal op på Mandag om en lille uge og jeg mangler dispositioner med forsøg til emner som: syrer og baser ioner stråling og bølger atomkraft Magnetisme og et sidste emne jeg bare ikke kan huske men alt kan bruges ,,, vil i ikk godt hjælpe mig? jeg v... -
AT2010: dansk/samf: marxismens indvirkning på litteraturen???
ForumindlægVil det være muligt at skrive AT i dansk/samf om marxismens indvirkning på litteraturen? - i forhold til overemnet? Og er der nogen der har nogle gode bud på hvordan en konkret one-liner og problemstillinger kunne så ud i det tilfælde? Måske andre der har valgt emnet? Jeg har netop måttet skrotte... -
Projekt opgave i 7.B
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver fordi jeg ville høre om der var nogle der havde en god idé til min fremlæggelse/produkt. Mit emne er "Roller", altså folk som måske går hjem efter skole og skifter tøj , for at folk ikke tænker grimme ting om dem. Men det kan også bare være hvordan man snakke... -
Eksamen??
Forumindlægøhm, jeg ville bare lige spørge om der er nogle flinke mennesker her, som har lyst til at fortælle mig om: -verdens-kredsløb ?? -tilstandsformer -tilstandsændringer -vand som polært stof -det elektriske kredsløb -vand og salt, herunder opløsningers koncentration -kvalitative og kvantitat... -
Problemstillingsspørgsmål til "livet under vand"
ForumindlægHej alle geniale mennesker derude! jeg ville høre om der var en god sjæl der kunne finde på et godt problemstillingsspørgsmål til emnet "livet under vand" det er til AT og er en krydning mellem biologi og idræt. biologi delen skal self. være dyre og plantelivet, imens idræts... -
Springbræt til dialog
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, er stort set færdig, men mangler lige nogle forslag til emner i dialogen. Jeg skriver i fagene biologi og historie og mit emne er autoimmunesygdomme med henblik på overlevelse af pesten og disponering for den autoimmune sygdom sclerose. Jeg har ta... -
"fra symbol til illusion"
Forumindlæg"fra symbol til illusion" dermed menes et kunsthistorisk emne. Jeg kan feks komme op i en periode ml 300 e.kr.og 1780. Jeg vælger selv hvilken inden for dette tidsrum, Jeg vil kocentrere mig om.- hvad er det umidelbare forslag til hvad jeg kunne vælge at arbejde med, hvis jeg trækker d... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen så ville virkelig sætte pris på en håndsrækning! Jeg har 2 mdt. emner som jeg er i tvivl om: "Redoxreaktioner" og "Oxidation og reduktion" Det jeg vil vide er vel om oxidation og reduktion ikke er det man finder via redoxreaktioner? Er det he... -
Forsøg til salte.
ForumindlægAng. folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi, kan jeg komme op i emnet ''salte''. Til dette emne har jeg nogle forsøg liggende. Der er dog nogle af dem jeg ikke helt fostår. Nogle der vil hjælpe, evt. med en beskrivelse? (: Forsøg 1 : Fresmtille et salt - Dette forstår jeg godt. F... -
Fysik/kemi eksamen.. Kunne virkelig godt trænge til noget hjælp :)
ForumindlægHej alle på studieportalen.dk Ja jeg er så heldig (?) at jeg skal til fysik/kemi eksamen på torsdag.. Det eneste problem, er at jeg er lidt bag ud med idéer til forsøg, jeg kan lave til de forskellige emner. Er der nogle herinde, som har en stak forsøg de evt. kan maile til mig? Det vil hjælpe m...
