Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17021 til 17040 af 36784
-
9.klasse dansk på hhx
ForumindlægHvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx -
Perikles' gravtale
Forumindlæghej alle, jeg skal bruge Perikles' gravtale, men jeg kan ikke finde den HELE tekst. Nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
Hjææælp! Vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
Symboler i billede?
ForumindlægJeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :) -
Teresa's Wedding
ForumindlægHey. Jeg har læse Teresa's Wedding, men næsten intet forstod jeg. Så vil jeg spørger om, de personer, som har læst den, kunne skrive et (lille) referat om handlingen. Tak på forhånd. -
radioaktive stoffer -> ioner?
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om noget i forhold til beta-partikler.. Beta partikler er jo som bekendt elektroner der bliver skudt ud fra kernen af et radioaktivt stof. Men før det sker, er der en neutron der bliver omdannet til en proton og en elektron. Derfor stiger grundstofnummeret én, mens kernetall... -
trærapport
ForumindlægHvordan spreder eg sig ? -
Slaget på Fælleden - hjælp
Forumindlæghej. Jeg har lige skrevet om Slaget på Fælleden, men så skal jeg også finde en kilde og derefter lave kildekritik. Forstår ikke hvordan jeg skal lave kildekritik ? ,s kan nogen hjælpe? Tak på forhånd. -
Opfordring: Upload videregående opgaver
ForumindlægHermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle! -
Forståelse for eller af
ForumindlægJa, hedder det forståelse for eller forståelse af? Hvad er forskellen? -
Atlantis - Beretning hvor menneskene lever under vand
ForumindlægJa, som topic... Er der en beretning hvor mennesket levede i atlantis under vandet? -
Hjælp til "Glæden ved vin"
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå teksten "Glæden ved vin"? Jeg har læsten 3 gange nu, og kan ikke helt finde meningen med handlingen. Hjælp -
Inspiration til kort fremlæggelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at lave en kort fremlæggelse på cirka 2-3minutter med et billede efter eget valg. Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke billeder jeg kunne snakke ud fra? Det må gerne være noget der er let at snakke om ;)Tak på forhånd . -
Ville du læse min Opg igennem?
ForumindlægHej Nogle det vil være så flinke at læse min opgave igennem..?:) Vil betyde rigtig meget, da det er en eksames opgave.. -
Den kolde krig - Bøger, artikler, kilder.
ForumindlægHej, jeg leder efter informationer om den kolde krig. Jeg går i 8. klasse og læser p.t. nogle artikler velegnet til gymnasielever om den kolde krig, og derfor har jeg lidt svært ved at følge med. Er der nogen, der kan anbefale nogle informative bøger, som er forståeligt for en 8. klasser, om DK... -
HJÆLP til en redegørelse
ForumindlægHej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig. -
Kunst fra romantikken og naturalismen?
ForumindlægJeg skal skrive 2. års opgave om romantikken og naturalismen/realismen og vil gerne have hjælp med nogle malerier. Jeg leder efter billeder der er typisk fra romantikken og naturalismen/realismen. Hvis i har et link ville det være dejligt. Håber i kan hjælpe -
Det forsømte forår
ForumindlægGodaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid... -
Sokrates' forsvarstale
ForumindlægFindes hans forsvarstale overhovedet på internettet? Det tager for langt tid inden bogen kommer fra bibliotekket... -
Apartheid
Forumindlægskal lave en dispossition af emnet apartheid til min eksame. jeg ved bare ikke hvilke Spørgsmål jeg skal skrive i min dis. ville spørge om nogen havde nogle HV-spørgsmål til min dis.
