Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 17041 til 17060 af 99855
  • PLEASEEEEE HASTER !!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig virkelig brug for hjælp.. Jeg skal lave en konklussion og en diskussion, men ved ikke hvordan man laver det? Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg har prøvet + Mit emne er om et forsøg i mekanisk energi også har jeg om vandkraft ?? Hvad kan jeg for eksempel skrive i min diskussi...
  • Hvad er egentlig det modsatte af acceleration????

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved hvad det modsatte af acceleration er??? Håber på et hurtigt svar :) På forhånd tak
  • Ionform hovedgruppe 7

    Forumindlæg
    Hej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :)
  • laserkirurgi - hjælp!!!

    Forumindlæg
    hej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3...
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    Hej, har lige et par spørgsmål, for som i nok kan gætte skal jeg snart op i FSA, så håber i kan hjælpe, gerne bare md et eneklt.. Virker en dynamo lygte på samme måde som en el-generator? Hvad er forskellem på strøm og spænding? Had for nogle andre måder findes der at lave strøm på end induk...
  • Elektrolyse af HCl

    Forumindlæg
    Hvad skal man fylde i de 2 små reagensglas når man laver en elektrolyse af HCl?
  • Sammenhæng mellem vanddybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige et spørgsmål angående bølger. Er der en sammenhæng mellem vandybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal? På forhånd tak for hjælpen.
  • hej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop:

    Forumindlæg
    hej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop:
  • hjælp til sætning med ord

    Forumindlæg
    heej jeg har brug for hjælp til at danne sætninger med de ord. det ene ord er sammensæt og de andre 3 er hvert for sig. generalsuniform generals uniform fransk lærer fiske stangen
  • Bestem udtryk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ...
  • hurtig svar - please, nemt spg.

    Forumindlæg
    Hej alle! har lige et spg. kan man godt skrive 7580 m 854 m/sek = 8.8 m/sek. Altså, kan man godt skrive m / m/sek??
  • HAR DU NOGLE IDEER ???

    Forumindlæg
    Hej derude er der nogle af jeg der har nolge ideer til hvad jeg skal skrive om emnet " Hvad ville du bruge/gøre hvis du vandt 1.500 euro" jeg har selv skrevet at jeg ville købe en computer og tage på en rejse men er der andre ting der kunne være godt at skrive???
  • jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.

    Forumindlæg
    hej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak.
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår?
  • hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej... jeg har virkelig brug for gode råd... jeg skal lave noget i natur fag hvor på spørgsmålet lyder: find enkle kemiske forbindelser. Der arbejdes med enkle kemiske forbindelser i relation til sundhedsmassige og fysiologiske sammenhæng,eks salte,oxygen og kulddioxid... jeg aner virkelig ik hva...
  • fedt,kulhydrater og proteiner

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :)
  • AT 2011

    Forumindlæg
    Det fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget..
  • skriftligt optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ?
  • Hvad kan en potensfunktion bruges til i den virkelige verden?

    Forumindlæg
    Se overskrift. Regner ikke ud fra en bestemt funktion, men mere potensfunktioner generelt.
  • Teori - doping

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n...