Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17041 til 17060 af 24890
-
England fra 1740-1840
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP opgave, hvor jeg skal give en redegørelse for den politiske, økonomiske og sociale udvikling i england i perioden 1740-1840 med fokus på almindelige menneskers håndtering af de forskellige sygdomme, der ramte dem i denne periode. Håber nogle kunne hjælpe mig l... -
Kepler og renæssancen (Mat/his)
ForumindlægHej SP Jeg bliver i min problemformulering til min SRP bedt om at redegøre for Keplers (Tysk fysiker) placering i Renæssancen, og i den forbindelse også komme ind på renæssancebegrebet. Jeg søger ikke en direkte løsning, men jeg efterspørger eventuelle forslag til hvad jeg kan inddrage i denn... -
Radioaktive henfald
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med SRP, og vil gerne høre, om der er nogen, der ved, hvorfor nogle stoffer henfalder hurtigere end andre. Jeg ved, at det har noget med halveringstiden/henfaldskonstanter at gøre, men har henfaldstypen også noget med dette at gøre? Hvis der er nogen, som gider at forklare ... -
lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode - bevis for sæt. 2
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP i matA og bioB. Her er mindste kvadraters metode relevant, og derved lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode. Følgende udledning er lavet - se vedhæftet fil -, men jeg forstår ikke hvordan, det er gjort... Jeg håber meget, i kan hjælpe mig Venlig h... -
Diskussion - hastigt hjælp
ForumindlægJeg skriver en SRP om horrorgenren osv i dansk og engelsk. Men jeg kan ikke helt finde ud af diskussionen. "Finalt bedes du kort diskutere, hvorfor genren er genstand for en udtalt popularitet." Jeg forstår bare ikke, hvilke synspunkter der findes, for hvorfor genren er populær, da j... -
Restklasseregning og modulo
ForumindlægHej allesammen! Sidder med en SRP om kryptering og jeg skal finde restklassen for 1017^2 mod 49319. Jeg ved (umiddelbart), at resultatet skal blive 126123. Problemet er midlertidigt, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal skrive dette ind på min lommeregner (TI-nspire cx). Nogen, der ved, hvordan? ... -
Fodnoter i diskussionen?
ForumindlægHej allesammen Jeg stiller lige dette spørgsmål igen, da jeg ikke rigtig fik et svar sidste gang. Skal jeg anvende fodnoter i min diskussion (i min SRP)? Hvis ja, skal jeg anvende dem stort set alle steder, lige som i min redegørelse, analyse og undersøgelse? Vh Frederik :) -
Indholdsmæssig analyse?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder i øjeblikket med min SRP, som skal afleveres på torsdag. Jeg er dog blevet i tvivl om min indholdsmæssige analyse er skrevet korrekt? Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder herinde, der evt. kunne give mig en kort forklaring på, hvad en indholdsmæssig anal... -
Kendskab til god tekst om fedme
ForumindlægHej. Jeg er så småt i gang med overvejelser til min SRP og vil gerne skrive om ernæring i fagene Biologi og dansk. Derfor er jeg på udkig efter en god skønlitterær bog eller novelle der fremstiller fedme problematikken fra en personlig synsvinkel. Nogen der har et forslag en god skønlitterær tekst? -
Redegør for matematiske modeller til beskrivelse af brændstofforbrug
ForumindlægHey studieportalen, jeg sider og skriver srp og jeg har fået et spørsmål der lyder "Redegør for matematiske modeller til beskrivelse af brændstofforbrug og andre væsentlige variabler som ECU’en har indflydelse på" Jeg har ingen ide om hvad jeg skal skrive til det. Håber nogle k... -
Socialarv - Social ulighed. God bog?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at vælge emne i SRP. Og jeg vil gerne skrive om socialarv og socialulighed - med fokus på Bourdieus teori om dette. Er der nogen der kan sige mig gode bøger/film, der omhandler socialulighed og socialarv? Jeg overvejer enten at skrive i engelsk eller dansk... -
Kemisk reaktion i menneskeskabte drivhuseffekt.
ForumindlægHej alle, er der nogen her der har et bud på en kemisk reaktion som sker i den menneskeskabte drivhuseffekt? Eksempelvis CO2 udslip eller lignende? Som kan skrives op som en reaktion? Skal nemlig bruge den til min SRP hvor kemi også er inddraget! :) Tak. Ps. vil mindst ha' 2 reaktioner, da... -
Præsidentvalget i USA, Obama
ForumindlægJeg vil skrive SRP om præsidentvalget i USA, med fagene samfundsfag og engelsk, og vil derved især lægge fokus på retoriske analyser af taler, analyser af valgkampen og dens metoder, og vælgeradfærden. Er der andre der skriver inden for samme emne, og evt. har nogle gode ideer eller forslag t... -
Agent Orange
ForumindlægHej derude! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde en forsøgsfremstilling/syntese af Agent Orange? Jeg har prøvet at søge over alt, men har ikke kunnet finde noget, er der evt. nogen, der kune hjælpe mig? Det er meget vigtigt, da jeg vil skrive om dette til SRP, så skulle gerne have e... -
Hjælp til emne!
ForumindlægHej. Jeg har Matematik(A) og samfundsfag(B) i min SRP (studieretningsprojekt 3.g) Jeg har fået af min lærer emnet: sociologiske undersøgelser og statistiske metoder -Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive inden for det område/emne?? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal og hvordan jeg ... -
Analyse af Keplers love ud fra ellipsens ligning
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SRP og har fået til opgave at analysere Keplers love ud fra ellipsens ligning. Jeg er dog usikker på hvordan jeg tilgår det siden alt hvad jeg finder handler om, at udlede Keplers love fra Newtons gravitationslov, og det er jo ikke opgaven. -
Engelske termer for rentabiliteten
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og er igang med min SRP, og skal til at lave en rentabilitetsanalyse. Dog findes årsregnskabet kun på engelsk, og der er lavet et segment for sig selv som hedder profitability, altså rentabiliteten. Dog kender jeg ikke de forskellige fagtermer af følgende på engelsk: Afk... -
Boys and girls alone
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal i gang med min SRP og har valgt at skrive om Lord of the Flies. I denne forbindelse, har jeg fået et tip omkring en udsendelse, der blev sendt på britisk Channel4 - "Boys and girls alone". Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde disse udsendelser? - for jeg kan... -
HASTER!
ForumindlægHey ! Jeg er lidt i knibe da jeg ikke har fået valgt fag eller emne til mit SRP, mine fag er afsætning A og virksomhedsøkonomi A og så selvfølgelig dansk og engelsk A. Nogen ideer til hvad jeg kan skrive om ? Eller kender en hjemmeside eller noget med ideer ? -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ...
