Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17061 til 17080 af 33698
-
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
Rundes en gennemsnit op?
ForumindlægHej.Jeg undrede mig lige over, hvis gennemsnittet af ens årskarakterer er 8.9 og gennemsnittet af ens eksamenskarakterer 9.0, runder de så op, eller forbliver det 8.9? -
cos, sin hvor kommer det fra ?
ForumindlægHey har tænkt over hvordan man egentligt har fundet frem til funktionerne cos og sin og hvordan lyder forskriften....hvor stammer det fra ? Håber der nogle der kan svare eller henvise til nogle sider eller ligende mange tak -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
Matematikbog til selvstudie
ForumindlægHej, Jeg har lånt "Basal Matematik" af Allan Baktoft. I bogen er der en del opgaver man kan regne, men der er ingen løsninger, er der nogen der ved hvor man kan finde dem, eller kan Du/I anbefale andre matematikbøger med opgaver/rettelser? Bogen skal bruges til selvstudie, og niveaue... -
hjælp..
ForumindlægHejsa...!!!Har et kæmpe stort problem. Har fået dansk stil tilbage, som min lærer åbenbart mener at jeg har snydt med.DEt har jeg ikke. Det enste jeg har gjort, var at finde nogen informationer om forfatteren i vores litteratur-håndbog. Og det har jeg så omformuleret, men hun mener stadigvæk, at ... -
Naturlig eksponentielfunktion
ForumindlægHej, Jeg har en aflevering, hvor jeg skal beskrive den naturlige eksponentielfunktion, men har ikke helt forstået, hvad det er? Kunne godt tænke mig en forklaring på det, og hvad en eksponentielfunktion bruges til. Mener det er noget med, at eulers tal forekommer i naturen? Ikke helt sikker. Ta... -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
Tangenters skæring
ForumindlægFind skæringspunkterne mellem en cirkels tangenter hvorom følgende er kendt: - Cirklens centrum og radius - En tangent-hældningskoefficient hvilket afføder to tangenter - Et tangent-punkt der ligger mellem de to ovennævnte tangenter. Dette afføder også to tangenter. Der vil være fire løsninge... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Binomialfordeling hvad er det?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matamatik opgave hvor der står at man ska give en grundig forklaring på hvad binomialfordeling er.Hvis der nogen der gider og give en svar på det vil jeg være meget glad.mvh. Malene -
SRP lineære reg....
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig hurtig med at svare på hvad n og i står for i lineære reg... Og så er det der mærkelig tegn som jeg ikke lige kan huske betyder... ∑ det her tegn og så står oven over det og ned under er der angivet i=1 Hvad skal det sige ... Skal nemlig bevise lineæ... -
Plan og ligning
ForumindlægJeg er meget i tvivl om jeg har gjort det her rigtig. Nogen der kan fortælle med fremgangsmåden? -
Hjælp til SWOT på Hjem-IS
ForumindlægHejVi ska snart op og forsvare vores afsætnings projekt på 3. år - af svage sider har vi kun "Ukendt koncept i Australien" og af trusler kun "Mange konkurrenter (28 i australien)"Hvad har i ellers af forslag til trusler/svage sider?Men ja - ideen var eksport af Hjem-IS koncept... -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ...
