Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 17081 til 17100 af 34803
-
Kemisk analyse og elektrolyse
ForumindlægJeg skal til prøveeksamen i Fysik/kemi (på 9. klasses niveau). Jeg har trukket: Kemisk analyse & elektrolyse. Hvad er de vigtigste ting der er til emnet? -
Renhedsbestemmelse?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at forberede min kemi eksamens opgaver, og stødte på ordet renhedsbestemmelse, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er. Er der nogen som kunne forklarer det? -
Hvad betyder blomstens niche?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave i kemi som slet ikke giver mening for mig. Er der nogen som kan forklare hvad der menes med denne opgave. (Vedhæftet) -
Hvad er det nu det hedder i KemiForm?
ForumindlægVand + gær + sukker + ilt = eddike Vand + gær + sukker - ilt = mæsk Hvad hedder det i kemi form? Need it Fast! -
Gassers egenskaber
ForumindlægHej jeg skal op til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg skal læse noget om gassers egenskaber, er der nogle der kan hjælpe mig ? -
Fældningsreaktion (forsøg)
ForumindlægHej jeg skal op til eksem i kemi men jeg kan ikke husk om hvad vi har lave i Fældningsreaktion (forsøg) kan i hjæp mig med det -
funktionelle grupper i organisk kem??
ForumindlægHej Er dwer nogle, der kan hjælpe med følgende opgaver, og gerne med teori/forklaring, da organisk kemi ikke er min stærkeste side. -
Hvad er vands autohydrolyse?
ForumindlægHej er der nogen som kan besvare dette spørgsmål meget grundigt - og formuleret så en ikke så god kemi forstående perosn kan forstå det: Hvad er vands autohydrolyse? :) -
Hjælp til disposition
ForumindlægHej Jeg har trukket "stråling" til mundtlig fysik/kemi, men er i tvivl om hvordan man sætter dispositionen op. Er der nogen der har eksempler på en disposition? -
statistik: t-test på præcision?
ForumindlægI kemi, når man måler præcision, kan t-test eller anden test udføres for at fortælle om hvornår præcision (RSD%) er acceptabelt? -
Hvad er et molekyle??
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ikke særlig god til kemi, og søger en detaljeret forklaring på hvad et moleykle er, helst forståeligt? Tak på forhånd! :-D -
Spektrofotometri
ForumindlægHej har fået en denne kemi opgave, men kan ikke forstå den første opgave A ... Håber i kan hjælpe ... Har opgaven som billed .. -
Ioneaktionsskemaer og stofformler. Hjælp søges!!
ForumindlægJeg sidder og skriver kemi og døjer rigtig meget med Stofformler og Ionreaktionsskemaer. Nogle der kan 'knække' dem? Jeg har virkelig brug for hjælp! -
Basiskemi C -- notatark?
ForumindlægNogen der har Basiskemi C notatark udfyldt og ville sende dem til mig? Forstår ikke kemi, det kunne være jeg forstod en del mere :) -
reaktionshastighed
ForumindlægFejl, opgaven skulle have været i kemi. https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1530232 -
Opstille reaktion
ForumindlægHej Er der nogen, som kan fortælle mig hvordan man opstiller reaktion i kemi. Kom gerne med eksempler og gode forklaringer. -
Celle potentiale - falde eller stige?
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi opgave,hvor der spørges til om cellepotentiale vil stige eller falde hvis der tilsættes NaOH til karret med FeCl2-opløsning. Hvordan kan man finde ud af det? Tak på forhånd -
Hvorfor er der svovl i olie? og hvordan påvirker det miljøet?
ForumindlægSkal lave en Kemi opgave til i morgen og dette er et af spørgsmålene. Hvorfor er der svovl i olie? og hvordan påvirker det miljøet? Det ville være herligt hvis nogle kunne hjælpe mig :) -
Nikotin & koffein!?
ForumindlægHej har du tid til at læse mit kemi stykke igennem, det er omkring nikotin og koffein, og tjekke om det passer? Det ville være en stort hjælp. Tak på forhånd. -
Regneregel
ForumindlægJeg var lidt i tvivl om dette skulle postes i kemi eller matematik. Hvilken regneregel bruges der her? Jeg forstår ikke hvad det er man gør.
