Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17101 til 17120 af 20599
-
Dumpe eksamen
ForumindlægHej, Jeg har i dag trukket bilag til 24 timers eksamen på samfundsfag b, og skal op i morgen. Eksamen betyder ikke noget for mig, jeg har kun taget faget for at få min studentereksamen, som jeg som sådan heller skal bruge til noget vildt, andet end at det selvfølgelig er et adgangskrav på de f... -
Samfundsvidenskabelige metoder i psykologi. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skriver min eksamens-AT opgave, og jeg mangler nogle samfundsvidenskabelige metoder i min psykologidel. Jeg skriver om sagen på Utøya, og i samfundsfag redegør jeg for hvad socialpsykologi er, og om Breivik er et typisk produkt af det senmoderne samfund. Jeg tænkte lidt på at b... -
GDP i 2003 priser :S
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og tumler med en økonomiopgave i samfundsfag, på denne ellers så alt for indbydende solskinsrige dag, og er løbet ind i et spørgsmål. i min opgave er GDP'en først skrevet i 2003 priser, og så bare almindeligt. Væksten er 2003 priser i mindre end den anden, og er med på... -
AT - Tjernobyl Ulykken
ForumindlægHej, Jeg har valgt i AT at skrive om Tjernobyl ulykken i fagene historie og samfundsfag. Min problemformulering ser således ud: - Redegør for Tjernobyl ulykken - Hvorfor blev oplysningerne om Tjernobyl ulykken holdt tilbage, og hvilke konsekvenser havde det? - Hvilke forbindelser havde Tje... -
Notatopgave om forårspakken fra 2009
ForumindlægJeg sidder og sveder over en notat opgave der skal afleveres i morgen. Opgaven er en notat opgave i samfundsfag A. Notatet skal være formuleret som en politisk rådgiver ville det for Villy Søvndal. Der skal gøres rede for mod argumenter for forårspakken samt fremlægges et forslag til en SF forår... -
RETTELSE AF SSO
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min sso om migration og flygtninge, mediernes rolle i faget samfundsfag. Jeg vil høre om der var nogen af jer, der kunne hjlælpe mig med at rette min opgave. Opgavens opfang er på 11-12 sider, og den skal afleveres på onsdag kl 15. Derfor vil jeg have den rettet ... -
Medierne ved 9/11
ForumindlægJeg er simpelthen så forvirret omkring mit emne.. Jeg har om mediernes rolle ved 11. september 2001. Jeg skal finde to artikler fra forskellige aviser og analysere dem og sammenligne synspunkterne. Er der nogle som har nogle gode artikler eller har et forslag til hvilke to aviser jeg skal vælge... -
Eksamen angst!
ForumindlægHej, kan det være korrekt at man ikke må have papirer med sig til eksamen i Samfundsfag, jeg har meget angst når det kommer til eksamen, og kommer sikkert til at være mundlam?? Mener man godt man få stikord, men det bliver for lidt til mig, at forstå. Jeg har trukket om Velfærdssamfundet og fina... -
Familiemønster i DK og USA. hjælp!
Forumindlæghej. jeg ved ikke om det skal under samfundsfag men nu prøver jeg. jeg er igang med en opgave hvor jeg skal komme ind på hvordan familiemønstrene er i DK og USA og derefter sammenligne dem. problemet er bare at jeg har ledt og ledt men kan ikke finde noget som helst om det. familiemønstrene skal ... -
Ekspansiv og konstraktiv... HJÆÆLP :(
ForumindlægHej!! Jeg sidder her med min første samfundsfag-aflevering (lidt lost er jeg, ja!), og er stødt på dette spørgsmål: "...redegør for begrebet begrebet finanspolitik, herunder for hvordan hhv. en ekspansiv(lempelig) og en konstraktiv(stram) finanspolitik påvirker resten af det økonomiske... -
HJÆLP til problemstillinger
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg h... -
USA's uafhængighedserklæring
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg ... -
Global News - Rapport. Hjælp til emne.
ForumindlægJeg skal lave en rapport i samfundsfag. Emnet er "Global News". Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive om, trods jeg har søgt efter aktuelle nyheder i verden. De eneste krav er bare, at det skal være et emne, hvor følgende ting skal indgå: - Det skal være aktuelt i verden - Hvis de... -
USSR og USA
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
AT - humaniora-metode
ForumindlægHej (: Jeg har om kvindehandel i AT, hvor jeg har dansk og psykologi med samfundsfaglig metode. I dansk har jeg læst en roman, som er fiktion. Min dansklærer mener, at jeg ikke kun har brugt den hermeneutiske spiral til at analysere bogen, altså vil hun have, jeg skal finde noget mere indenfor hu... -
hvor finder man psykologiske statestkiker?
Forumindlægjeg sidder og forberede mig til at eksamen i morgen og har derfor et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe med. Jeg har skrevet om identitdannelse i det senmoderne samfund i psykologi og samfundsfag, og vil i diskussionsdelen diskutere fordele og ulemper ved fokuset på iscenesættel... -
økoturisme
Forumindlæghej:) jeg skal op i at eksamen i morgen og har lige nogle samfundsfaglige spørgsmål til begrebet økoturisme håber der er nogen som kan hjælpe mig:) hvorfor vælger man at tage på økorejse? undersøg hvorvidt livsstilsanalyser kan forklare hvem økorejser appellerer til. ved livsstilsanalyse har jeg ... -
AT - At være på
ForumindlægHej derude. Idag blev vi præsenteret for vores næste AT, og vi skal arbejde med emnet fra sidste år. Emnet er: "At være på" - overvågning og selviscenesættelse. Jeg har tænkt på noget med The truman Show i faget engelsk. men er lidt lost mht.det andet fag. Tænker lidt samfundsfag ... -
Eksamens hjælp !! Please!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge og er meget i tvivl om hvordan en sådan eksamen forløber. Jeg skal op i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel). Er der nogen som har været oppe, evt. i disse fag, og har fået en god karakter, som gider hjælpe mig med hvordan det forlø... -
Dårlig synopsis
ForumindlægHej. Jeg er blevet meget klogere siden min synopsis. Ja, faktisk har jeg fundet ud af at min synopsis er noget af det mest mangelfulde i verden, at jeg har brugt for lidt begreber og har skrevet humanistisk historie selvom jeg skulle skrive samfundsfaglig og i det hele taget bare har skrevet en ...
