Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17121 til 17140 af 198015
-
HJÆLPPP!
Forumindlæger nitrit, nitrat og ammonium/ammoniak organiske stoffer? -
Hjælp til emne valg
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stor skriftlig opgave, den overordnede emne er kulturel identitet, og jeg skal vælge et emne under det, men det skal være noget i Tyskland og England, kunne man skrive om tvangsægteskab,er det et godt emne som kan flyde 10 sider, eller? -
Nitrering af phenol
ForumindlægJeg mangler et hint til, hvordan reaktionsmekanismen er for nitrering af phenol. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, kan reaktionen foregå kun ved tilstedeværelse af salpetersyre, i modsætning til nitrering af benzen, der også kræver svovlsyre. Således dannes en nitroniumion, der er den elektro... -
Multiplikatoreffekten
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedr. multiplikatoreffekten. Scenariet er at LAs forslag om at hæve bundfradraget bliver realiseret, og at det vil koste skattekassen lad os sige 50 mia. Mit spørgsmål er om de værdier jeg bruger til at udregne multiplikatoreffekten er de gamle (det gamle skattetryk, de... -
Promille
ForumindlægHvordan beregner man promille egentlig? -
1 sætnings analyse - rigtigt?
ForumindlægJeg skal analysere følgende sætning. Ole sad på en knold og sang. ole er grundled sad er udsagnsled på en knold erbilled, altså den bølgede streg men er der flere? -
billeder
Forumindlæghej jeg skal skrive en dansk opgave, hvor jeg skal skrive om hvilke betydning billeder har i det hele taget ( altså vores hverdag osv.) nogen der sidder med gode forslag? :) -
specifik drejning
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig noget om specifik drejning og optisk drejning. Evt. hvordan man finder dem. :) ALT KAN BRUGES! :) -
Komma i anførelsestegn, hjælp
ForumindlægHvor skal kommaet være, jeg mener det skal være her... Og inden nogen "kommer efter dig," så skal vi bede. Vil i også lige forklare hvorfor?? -
2.g - Dansk/historie opgave (historie)
ForumindlægHej alle :-)). Jeg skal til at i gang med min dansk/historie opgave, hvor jeg har valgt at finde noget indenfor historie... Men jeg er virkelig i tvivl om hvilket emne jeg kan skrive om :-/. Er der nogle herinde der har nogle ideer? Har selv tænkt på noget indenfor vikingetiden, fx. viking... -
Formel, isolering
ForumindlægJeg står med en opgave hvor der står at jeg skal omskrive jeg formlen F - 32 = 1,8C så jeg får isoleret C (C = ...) Hvordan gør man det -
Syntetisering af histidin?????
ForumindlægHej jeg skriver studieretningsprojekt i Biologi (bl.a.) og jeg har fået stillet en opgave om ames test... mit prolem er bare at der står at der er sket en mutation hos salmonella-bakterierne så de ikke længere er i stand til at danne histidin pga. en punktmutation i baserækkefølgen GGG til GAG, o... -
infinitesimal
ForumindlægHvad betyder infinitesimal? Kan ikke finde det i min ordbog. -
vurdering
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt. Har bare lidt svært ved at vurdere skrivernes betydning for det ægyptiske samfund. Er der evt. nogen som kan hjælpe mig lidt? Har lånt nogle bøger om det gamle Ægypten, men synes ikke rigtig, at jeg kan finde så meget info om "skriverne&quo... -
Phi - SRP HASTER
ForumindlægHvordan kan jeg vise at hvis vi bruger bogstavet phi for det gyldne snit får at Fn/Fn-1 -> phi for n -> uendelig ? -
Placering af perspektivering
ForumindlægHej, Ville lige spørge jer om, hvor man skal placere sin perspektivering. Er det før el. efter konklusionen. Mange tak på forhånd. -
opløsninger
Forumindlæghej jeg skal angive hvordan jeg udfra en stamopløsning af sucrose som er på 0,5mol kan få opløsninger på 0,1 og 0,3 mol. ´det er bare så lang tid siden jeg har haft kemi så kan ikke huske det. -
Dinas bog
ForumindlægJeg skal fortælle om personen Leo og hans forhold til Dina mht. deres første møder. Jeg skal fortælle om fortællerforhold og synsvinkel og om de lever op til periodens kønsrollemønstre.. og hvad leo betyder i bibelsk forstand. Er der nogen der kan hjælpe med hvor i bogen der står noget om deres ... -
Egenkapitalens forretning
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående udregning af egenkapitalens forretning. Formlen er jo: ( Resultater efter finansielle poster / Egenkapitalen ) x 100 I forbindelse med tallet for egenkapitalen skal man så medtage minioritetsinteresser, altså egenkapital inkl. minioritetsinteresser eller s... -
Jordens
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver fysikrapport, og skal finde den procentvise afvigelse fra en målning af jordens masse jeg har fundet frem til, og jordens rigtige masse. opgaven lyder som sagt på, at jeg skal finde den procentvise afvigelse, men jeg synes ligesom at det tal jeg når frem til virker...
