Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17121 til 17140 af 20599
-
Hjælp med AT
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til AT på mandag, og er meget i tvivl, hvad jeg skal sige jeg har brugt af metoder. Jeg skriver i Engelsk B og samfundsfag C. og har om filmen Cast Away Min problemstilling lyder sådan her : Hvordan ændrer Chuck Noland opfattelse af det moderne samfunds værdier i filmen Cast... -
Metodeproblem inden AT-eksamen
ForumindlægHej drenge og piger Jeg skal til AT-eksamen snart, hvor jeg har valgt emnet "korstogene". Religion og historie udgør fagkombinationen, idenfor henholdvis den humaniske og samfundsvidenskabelige fakultet. Problemet er, at jeg idenfor historie har lavet hvad jeg udgiver for at være en s... -
miljø og samf. eksamen
Forumindlæghej jeg skal også op i samfundsfag A i morgen, og min lærer har også sagt, at noget med miljø og klima nok vil være et af emnerne, mit spørgsmål er så hvilket overemne det er under, inden for sociologi, internationalpolitik, økonomi osv. Ved godt man ikke sådan groft kan inddele det, men hvad vil... -
the truman show - AT
ForumindlægHej derude. Idag blev vi præsenteret for vores næste AT, og vi skal arbejde med emnet fra sidste år. Emnet er: "At være på" - overvågning og selviscenesættelse. Jeg har tænkt på noget med The truman Show i faget engelsk. men er lidt lost mht.det andet fag. Tænker lidt samfundsfag ... -
Sorte i USA
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen om præcis en uge og har virkelig brug for hjælp til at inddrage nogle teorier og metoder til at besvare følgende problemformulering: Problemformulering 1)Hvordan har slavehandlen påvirket den amerikanske selvbevidsthed i dag? 2)Hvordan har slavehandlen og slaveriet... -
Sorte i USA
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen om præcis en uge og har virkelig brug for hjælp til at inddrage nogle teorier og metoder til at besvare følgende problemformulering: Problemformulering 1)Hvordan har slavehandlen påvirket den amerikanske selvbevidsthed i dag? 2)Hvordan har slavehandlen og slaveriet... -
Sorte i USA
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen om præcis en uge og har virkelig brug for hjælp til at inddrage nogle teorier og metoder til at besvare følgende problemformulering: Problemformulering 1)Hvordan har slavehandlen påvirket den amerikanske selvbevidsthed i dag? 2)Hvordan har slavehandlen og slaveriet... -
Naturkatastrofer
ForumindlægHej alle Jeg skal aflevere en AT-synopsis her på fredag, men jeg er lidt i tvivl om hvilket emne jeg gerne vil skrive om. Mit overemne er Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg kunne godt tænke mig, at skrive om fx en naturkatastrofe i fagene natur geografi og samfundsfag, men jeg ved... -
Metode i tysk - faglitteratur
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i bekneb med hvilken metode jeg har brugt i forhold til mit AT-projekt i tysk/samfundsfag. Jeg er klar over, at tysk tilhører det humanistiske fakultet, men i og med at det er faglitteratur jeg har anvendt som kilde, er det således den hermeneutiske spiral jeg benytter mig... -
Metode spørgsmål i samf
ForumindlægHejsa. Håber der er nogle som kan hjælpe mig her inden AT-eksamen. Jeg skal op i Samfundsfag og engelsk, hvor jeg har om briternes rejseaktivitet i det senmoderne samfund. Jeg er lidt i tvivl om jeg bruger induktiv eller hypotetisk deduktiv metode idet jeg bruger emperi (statistik) til at bekræft... -
Metodiske krav til spørgeskema?
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i AT årsprøve her om lidt. Jeg har valgt at skrive en synopse om propaganda under 2. verdenskrig. Derunder ville jeg gerne lave et spørgeskema, om folks mening omkring propagandaen udgjorde en forskel for krigens forløb eller ej. Fagene er samfundsfag og histo... -
Hjælp til AT synopsis i Dansk og samf
ForumindlægHej alle. Jeg skriver AT i dansk og samf. Jeg skriver om integration og immigration. I dansk har jeg læst "Et løft af sløret" af rushy rashid, som jeg har analyseret og fortolket. I samfundsfag har jeg brugt Thomas Hylland Eriksons integrationsteori. Derudover har jeg lavet en kvalita... -
hjælp til indholdet i synopsis! :s
ForumindlægJeg ville bare blive så glad for hvis der var nogen der gad læse min synopsis, som handler om ekstremsport i fagene Sa/Da. Jeg er i tvivl om det jeg har skrevet er godt nok og om det passer (især det samfundvidenskabsmæssige i min opgave). Normalt er samfundsfag ikke lige min stærke side, så er ... -
AT - Hvilken metode???
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene samfundsfag og religion. Og i min undersøgelse har jeg opstillet en hypotese som lyder: Tyrkere har nemmere ved at integere sig i det danske samfund end somaliere. For at versificere eller falsificere min hypotese har jeg brugt forksellige statistikker. Men hvad hedder d... -
Teorier til eksamen?
ForumindlægHejsa. Skal op til AT-eksamen imorgen. Har fagene samfundsfag og biologi og skriver om indvandrere og sygdomme. Jeg har styr på hvilke metoder jeg har brugt, men kan ikk helt forstå, hvad der menes med teorierne? Jeg vil umiddelbart tro at det har noget at gøre med sociologiske teorier. Ellers tæ... -
Eksamen. hjælp er meget velkommen.
Forumindlæghej. jeg har lige været oppe og trække et tema til min synopsis. faget er samfundsfag på b. niveau og det er en 24timers eksamen. temaet er: Hvordan kan den danske velfærdsstat tackle finanskrisen og dens konsekvenser? Det jeg spørger om er sådan set, hvor man måske kunne begynde og hvilke tin... -
Kemi sprog/begreber??
ForumindlægJeg skal desværre op til Kemi B. Jeg forstår faget udmærket, men min lærer siger at jeg er upræcis/ufaglig i mine udtaleser. Jeg skal altså træne mit kemi sprog. Har I nogle råd til hvordan man kan gøre dette? Da jeg er samfundsfaglig og kemi er mit eneste naturfagligle fag, ligger kemi begreber ... -
Kvalitativ el. kvantitativ?
ForumindlægI forbindelse med AT-synopsis inddrager jeg en statistik omkring hvor mange indvandrere i (fra ikke vestlige lande) der er i beskæftigelse her i Danmark. Et det kvalitativ el. kvantitativ metode at anvende sådan materiale? (her i samfundsfag) Endvidere vil jeg høre om det er kvalitativ el. kvanti... -
Synopsis om doping
ForumindlægHey folkens ville hører om der var en rar sjæl som vil læse min synopsis ? . Har skrevet i fagene samfundsfag og biologi med emnet doping , vil lige sige på forhånd at delkonkonkonklusioner så langt fra er skrevet da jeg ellers ville overskride de 5 side , men ellers har jeg tænkt på at komme ind... -
hermenutisk metode vs. kvalitativ metode i samf?
Forumindlæghej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og har arbejdet med immigration fra latinamerika til USA hvor jeg har brugt filmen Maria llena eres de gracia i spank samt en sangtekst og så statistisk materiale i Samfundsfag osv. Jeg sidder og skriver om metode og har jo så brugt meget kvantitativ metode if...
