Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17161 til 17180 af 198015
-
Her er metoderne til naturvidenskab og humaniora
ForumindlægHer er mine noter til humaniora og naturvidenskab: Humaniora: Mennesket som tænkende, følende, handlende og skabende væsen er genstand for en hvilken som helst videnskabelig undersøgelse inden for humaniora. Teorier og metoder: vanskeligt at skelne mellem teori og metode. Ofte tale om en veksel... -
engelsk vs dansk valgsystem
Forumindlæger der nogen der kort kan fortælle mig hvordan det engelske valgsystem fungerer? -
eksamen B-niveau
ForumindlægHejsa nogen der ved, hvor meget forberedelsestiden er til eksamen på fysik B-niveau, og om læren må give os eksamens spørgsmålene noget tid før.. sådan var det nemlig til kemi og matematikeksamen sidste år. Vi fik spørgsmålene afvide og så skulle vi ellers bare terpe dem igennem. Håber på et sv... -
Hjællpp med eksamen ;-)
ForumindlægHey alle.. Er der ikke nogen der har været oppe til AT eksamen der kan give nogle gode råd om hvordan det foregår. Jeg har om dommedagsforudsigelser og klimaændringer i Naturvidenskab og religion. Jeg er helt lost ang. hvad jeg skal sige om metoder og om hvilke slafs spørgsmål lærerne stiller ;-... -
ifinger til mac?
Forumindlæger der nogle af jer kloge hoveder herinde der ved om man kan få oversættelsesprogrammet ifinger til mac? har en mac men savner dette ret så snedige program... -
Hermeneutik?!
ForumindlægHvis jeg analyserer og fortolker en novelle i dansk ud fra det almene analyseskema, hvordan kan jeg så beskrive en hermeneutisk tilgang til det - hvori ligger hermeneutikken? -
Metoder i samfundsfag
ForumindlægJeg skal til 24 timers eksamen og skal lave en synopsis jeg ville hører om der er nogle som kan nogle metoder bare så jeg ikke har glemt nogle. -
fotosyntese og respiration
ForumindlægHej. Hvorfor er det at fotosyntese og respiration er nødvendigt? - hvordan bliver det der sker i planterne, givet videre os andre? -
Hjælp: 24 til eksamen gode råd til forbedrelse.
ForumindlægHeej alle sammen. jeg skal til fysik-eksamen om 24 timer(skal lige siges, at jeg går i 9) og har nogle emner jeg skal have gennemlæst og sådan. Men er der nogen herinde, der har nogle gode fif om en god forberedelse på kort tid inden eksamen, så man kan score den høje ende af skalaen? Har nemli... -
Notater
ForumindlægHej er der nogen der har nogle gode notater om emnerne: Trigonometri Funktioner Statistik Differentialregning Integralregning ? -
IDENTITET
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål som jeg har besvaret, men jeg kunne også godt tænke mig at høre om jeres meninger. Det drejer sig om identitet: Hvad har størst betydning for, hvordan I opfatter jer selv? Er det fx jeres egen personlige opfattelse eller er det de sociale omgivelser... -
Ølbrygning
Forumindlæghej, jeg har en opgave for som handler om ølbrygning, skriv til min indbakke, hvis du vil hjælpe mig , tak på forhånd -
Problemformulering til AT om koleraepidemien ?
ForumindlægHej ! Er der nogen har lavet en problemformulering til AT omkring koleraepidemien i København eller som har forslag til en ? -
Socialistisk folkeparti.
ForumindlægHej! Jeg er VIRKELIG dårlig til samfunsfag, så jeg har lige et hurtigt spørgsmål: Har SF haft regeringsmagten? I så fald, hvornår? - Altså SF er med i den nuværende regering, er det hvad det vil sige, at have regeringsmagten? Eller? -
Finansøkonom
ForumindlægJeg har lavet en motiveret ansøgning til finansøkonom, er der eventuelt nogen der vil læse den igennem og rette for kommafejl og lign? Det er altid rart at få en andens mening. -
Rettelse
ForumindlægEn flink dreng handler om adoptivdrengen John på 7 år. John bor i en lille by med sine adoptivforældre og hans nyfødte lillebror, som John synes han har fået for meget opmærksomhed. Da Johns mor er blevet syg efter fødslen tager John mere ansvar i det huslige arbejde. En dag var han hos bageren f... -
At droppe matematik A
ForumindlægHej. Jeg går i 2G, og har 5 A fag ialt. Men! Matematik A er blevet for svært, og jeg kan ikke følge med mere. Vi har haft tre prøver, og i dem alle har jeg fået 00. Jeg har snakket med min studievejleder, og hun er i gang med at undersøge de... -
Planteplanktons primærproduktion.
ForumindlægHej Hvad er planteplanktons primærproduktion? er det ilt og glukose, eller antal kulstofforbindelser eller hvad? -
Analysemetode for datasæt
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl, om det rigtige svar er valgmulighed b eller c. En, der vil hjælpe :) -
Eksamenssæt søges!
ForumindlægHej:) jeg søger tidligere stillet bioteknologi eksamenssæt. Helst fra HTX men STX kan også gå.
