Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17201 til 17220 af 156338
-
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
Hvad bliver afvigelsen i procent?
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne afvigelsen mellem det teoretiske og de observeret værdier. Det ville jeg mene, man skulle bruge denne formel til: ((Teoretisk værdi-observeret værdi)/(Teoretisk værdi))*100% Mine teoretiske værdier er: grøn: 88 - gul: 30 - hvid: 39 Mine observeret v... -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
testosteron, effekt?
ForumindlægHvilken effekt har testosteron på hhv. mænd og kvinder? Jeg tænker mht. agression? -
Må jeg have billeder med i teksten?
ForumindlægJeg er blevet i tvivl om, om jeg må sætte billeder ind i teksten eller jeg kun må inddrage billeder på bilag tilsidst? -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
Emne med psykologi som det ene fag?
ForumindlægHej alle (: Jeg er nok ikke den eneste der har problemer med at finde emne til AT - Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, men jeg vil virkelig gerne skrive med psykologi som det ene af fagene og så f.eks beskæftige mig med Freud eller Nietzsche, men ved ikke hvordan jeg skal ko... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
KARAKTERER I AT?
ForumindlægHvordan gik det med jer, der var op? fik 02 ;´( -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHvor mange dage i forvejen begynder I på forberedelse til eksamen? Hvad gør I? Læser I bare pensum og skriver notater til det løbende, eller hvad gør I egentlig? -
Antisense-teknikken
Forumindlæghej. Jeg vil gerne vide om denne definition/forklaring på antisense-teknikken er rigtig. - Hvad er antisene? Man indsplejser DNA som er komplementær (passer sammen med) til den streng som normalt aflæses. Ved aflæsning af det indsplejsede DNA dannes antisene-RNA og binder sig til det normale m... -
ethansyreindhold i husholdningseddike
Forumindlæghej jeg har lavet forsøg med bestemmelse af ethansyreindhold i husholdningseddike ved en potentiometrisk titrering skriver lige lidt om forsøget ned først kemikalier: husholdningseddike 5% , ca. 0.1 M natriumhydroxid-opløsning, buffer-opløsninger med PH=7.00 og PH=4 forsøget: hent en PH-meter med... -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
GMO
ForumindlægHej alle! Vi skal lave en fremlæggelse i gruppe om GMO hvor vi skal slutte af med at lave en Kahoot på 5 spørgesmål og det første spørgesmål er "hvad står GMO for?" (Geneisk modificeret organismer) men der skal også være 3 andre svar mulighedder men vi ved ikke hvad det kan være. Så vi... -
Video om Evolution
ForumindlægHej Jeg så for lidt tid siden noget af en video på nettet om evolution. Det var noget med at den havde vundet en nobelpris. Den omhandlede om evolution var fakta eller blot fiktion, en religiøs overbevisning. MEN jeg så ikke det hele og nu kan jeg ikke finde den igen. Nogle der vil hjælpe?? -
spørgsmål
ForumindlægHvorfor er der ikke nogen betydning for geparders mulighed for at skaffe sig mad i deres naturlige omgivelser? -
Hvad forstås ved ordet " variation"
ForumindlægForstår ikke hvordan ordet " variaton" skal forstås hjælp tak -
Nitratindhold i vandprøver, konklusion
ForumindlægHej. Jeg laver NV rapport ( 1.g), og har lavet et kemi forsøg, jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal konkluderer ud fra mine målinger. Jeg målte nitratindhold i 3 vandprøver fra hhv. Limfjorden, udløbsvand og Østerå. I limfjorden var der 1, 6 mg /L. I udløbsvandet var der 0,7 mg /L ... -
Fra tyndtarm til tyktarm
ForumindlægHvordan kommer føden fra tyndtarmen til tyktarmen, når føden nedbrydes?
