Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 17241 til 17260 af 27764
  • Hjælp...til skriftlig eksamen i dansk

    Forumindlæg
    hej... er der ikkenogen der har en analysemodel til henholdsvis noveller, eventyr osv som de vil dele med mig og andre. Jeg ernemlig elendig til at skrive stile........ og især analysere og fortolke
  • "Godheden selv"

    Forumindlæg
    Hej. er der nogle, som har læst "Godheden selv" eller blot et uddrag af den. jeg skal nemlig lave en analyse og fortolkning af et uddrag, men ved ikke hvilke aspekter jeg skal tage fat i! ??
  • eksamen synopse

    Forumindlæg
    hejjeg trak fordybelsesområdet SAGPROSA og skulle vælge en primær tekst og en sekundær tekst..det har jeg nu gjort jeg har valgt "Børn syge af natlige sms'er" som den artikel jeg vil arbejde i dybden med..så ville jeg høre nu når jeg skal til at skrive synopsen skal jeg skrive hvad ...
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Vil bare lige høre om der er nogen er jer der skrev opgave 5, analyse og fortolkning af Solvej Balles tekst IV??Kender ingen der skrev den, og kunne godt tænke mig at høre hvad andre fik ud af den?
  • Hjælp!! Jeg tror jeg har lavet en kæmpe fejl!! :(

    Forumindlæg
    Jeg har emnet kommunikation - mulighed og begrænsninger. Til det emne har jeg beskæftiget mig med udenrigspolitik i USA med nogle taler fra henholdvis Obama og Bush Jeg har arbejdet i fagene samfundsfag B og engelsk B. Nu til mit problem. Jeg har skrevet at jeg har benyttet kommunikations ana...
  • En københavner i Jylland af Dan Turell

    Forumindlæg
    Hej er der ikke nogen herinde som har eller har haft om den essay '' En københavner i Jylland '' vil i ikke sende eller hjælpe mig lidt i gang med min analyse. Jeg skal nemlig snart op til den til afgangseksamen.
  • Vaser og monumenter

    Forumindlæg
    Er der nogen der har eller kender en god hjemmeside med analyser, forklaringer eller notater til skulpturer og vaser fra "Oldtidens grækenland - græske billeder" og "Græsk og romersk kunst"på forhånd tak!
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Er desperat!! Skal skrive en stil om "det er et yndigt land", men jeg kan simpelthen ikke finde ud ad at analysere den. Indtil videre har jeg kun skrevet lidt om hvad de forskellig strofer handler om...
  • iliaden

    Forumindlæg
    hej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen..
  • Bilag i opgaven

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre, om nogen ved noget om, hvorvidt de kilder, man har analyseret (fra nettet!), skal vedlægges som udprintet udgave til synopsen, eller om man bare skal lave en henvisning i litteraturlisten om, hvilken side man har dem fra? Mvh. Sarah
  • Til storbyens pris

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op i eksamen i dansk og har trukket essays... VIlle bare høre om der var nogen der har analyseret Til storbyens pris af Dan Turell? Hvis du har vil du så ikke være sød og sende den? Mvh Casper E-mail: [email protected]
  • Tema og budskab i eventyret Rødhætte

    Forumindlæg
    Hey kan nogen hjælpe mig jeg er ved at lave en analyse af Rædhætte og jeg mangler stort set kun temaer og budskabet kan nogen hjælpe mig?
  • HJÆLP! diskursanalyse af Obama's indsættelses tale

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en diskursanalyse af Obama's indsættelsestale, men har ingen idé om hvad man skal gøre, har lavet en analyse af talen, men forstår ikke hvordan man laver en diskursanalyse...? nogle der kan hjælpe??
  • Let America Be America Again

    Forumindlæg
    Jeg vil bare spørge om der er nogen, der har notater til ”let america be america again”, som de vil dele med mig :).. sidder nemlig i en vanskelig situation- kan ik rigtig analysere digtet :S
  • En enkelt sætning

    Forumindlæg
    Hvordan analysere man denne her sætning: Der Putschversuch scheiterte, und Hitler kam in Festungshaft. x = der Putschversuch o = scheiterte trekant = firkant = bølge = bestem artikel = der putschversuch
  • Vorherrebevars af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har analyseret Tove Ditlevsens novelle ''Vorherrebevars'' ? Hvis der er, er der så nogen der kan hjælpe mig med tid og miløj, sproget og komposition? På forhånd tak :)
  • 2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen

    Forumindlæg
    Hej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak
  • Komposition i videoen 3 x s frederik fetterlein.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til min analyse af reklamen, ''skygge, solhat og solcreme med frederik fetterlein i hovedrollen. Jeg har brug for hjælp til kompositionen i reklamen, så hvis der var en der ville se reklamen, og finde kompositionen i den ville det være en stor hjælp.
  • Prøveform b, spørgsmål bagefter?

    Forumindlæg
    Efter man har fremlagt sin analyse, sagde min lærer at man bliver stillet nogle spøgsmål og at man bare skal snakke med lærer og censor. Hvilke slagsspørgsmål er det? OG hvad hvis man ikke kan svaret?
  • Syntaktisk

    Forumindlæg
    Derfor er jeg så rød. Hvordan laver man syntaktisk analyse af den sætning Mit but: er=verballed. jeg=subjekt. så rød= subjektsprædikat. Hvad er ''derfor''