Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17241 til 17260 af 38620
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej... Vil I være søde og læser min indledning.. jeg ane ikke om ser den som en indledning. Indledning: Terrorismen er et ord med mange betydninger. Det fleste har hørt om terrorisme i Mellemøsten, og derfor forbinder det med noget religiøst. Derfor vil jeg meget lavet redegøre for hvad terrorism...
  • Engelsk og Samfundsfag - metode clash!

    Forumindlæg
    Hello fooks! Jeg skal snart til AT-eksamen (3g), og som sagt er metode altafgørende til denne eksame. Således har jeg et par spørgsmål. Jeg skal op i fagene Samfundsfag (A) og Engelsk (A) Jeg skal op i Irak-krigen (2003). I denne sammenhæng skal komme ind på, hvordan George Bush formidlede sit bu...
  • Stil til 13?

    Forumindlæg
    HejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la...
  • Komma

    Forumindlæg
    Sætning: Jeg ved ikke hvor meget vand, der skal bruges. (1) Jeg ved ikke, hvor meget vand der skal bruges. (2) Kommaet er placeret korrekt i sætning 2 ikke? Hvad er begrundelsen?
  • Romantikken

    Forumindlæg
    Hej jeg har problemer, nogen der kan hjælpe med en analyse af billedet? Der Wanderer fra romantikken hvilke typiske træk osv. På forhånd tak http://www.reproarte.com/files/images/F/friedrich_caspar_david/0018-0069_der_wanderer_ueber_dem_nebelmeer.jpg
  • ydre komposition?? hvad er det?

    Forumindlæg
    Heej allesammen Jeg sidder og er i gang med at analysere et eventyr og der står i min analysemodel at jeg skal beskrive en ydre komposition. Er der nogle der kan fortælle mig hvad det er?? aktså hvad ydre komposition er? tak på forhånd Celina
  • White man's burden

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op til eksamen imorgen og har prøvet at læse digtet The white man's burden igennem flere gange, for at fange pointen.Det er ikke ligefrem lykkedes.:-(Er der nogen der har analyseret det og kan fortælle lidt om det??På forhånd tak
  • IO opgave - metodeafsnit?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvad vi skal skrive om i metodeafsnittet? Jeg har samtidshistorie og international økonomi og min problemformulering ligger ikke op til at lave kildekritik analyse eller gøre brug af nogle teorier fra international økonomi, da jeg skriver om miljø?
  • Engelsk essay - men ingen tekst .. Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men vi har ikke en tekst som vi skal forholde os til. Så hvordan gør jeg så? Altså hvordan skal det stilles op osv., når jeg ingen tekst har til at kunne analysere? Håber nogle kan hjælpe mig.
  • ''litterær artikel, punkt for punkt?''

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg er lidt forvirret omkring litterær artikel .. Når man skal analysere, perspektivere & konkludere, skal det så være punkt for punkt? eller skal det bare skrives kronisk, så man bare starter et nyt afsnit uden at skrive punkterne op ? - Og må man også være objektiv ? Jeg er i tvivl :)
  • LITTERÆR ARTIKEL

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har en vigtig spørgsmål, som i meget gerne må hjælpe med at besvare: Når man skriver en litterær artikel, skal man så lave et afsnit først som er analysen, og så efterfølgende fortolkning eller skal man inkludere fortolkningen løbende i selve tekstanalysen?
  • Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole.HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har denne artikel "Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole"? Jeg har virkelig brug for den, da min lærer sagde, at det er en god kilde til analyse delen i min srp.
  • Peter Seeberg; Hvile

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal skrive en stil om peter seebergs novelle "Hvile"... det skal være en fortolkning og analyse... er der nogen der har lavet nogle opgaver om den??har lidt svært ved a komme igang, så kunne være dejligt med lidt inspiration.... :-)
  • SSO- Fluernes Herre

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at skrive om Fluernes Herre til min større skriftlig opgave. Jeg er ikke så god til det med at analysere og fortolke så vil bare høre om der er nogen her inde der har skrevet om bogen og har nogen gode ideer til hvad man burde lægge mærke til osv.På forhånd tak..
  • Hovedtema i american psycho

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en analyse af det kapitel hvor han møder Betahny til frokost. Det eneste jeg mangler er temaet. Jeg har tænkt på det med mangel på opmærksomhed og psykopatisme med. Det er ikke nogen stor opgave men jeg er gået i stå.
  • Indførelsen af det vestlige demokrati

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg sidder med SRP og skal ifølge min problemformulering lave en historisk analyse af indførelsen af det vestlige demokrati - med udgangspunkt i den franske revolution og uddrag fra den amerikanske uafhængighedserklæring. Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg...
  • Filosofieksamen - hvad skal man gøre?

    Forumindlæg
    Hej alle.Jeg skal til filosofieksamen på tirsdag og har ingen anelse om hvad det går ud på? Hvad gør man? Man trækker vel en tekst, men er den kendt/ukendt? Er der spørgsmål? Og hvad gør man når man er færdig med at analysere teksten?Håber I kan hjælpe.
  • novellefilm + andre analysemodeller

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i?
  • Det moderne gennembrud - Valg af opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har trukket det moderne gennembrud til min dansk eksamen. Har i nogle gode ideér til hvilken tekst, billede, lyrik osv. som jeg kunne vælge? Det skal gerne være en med noget ´kød på´, altså en man kan analysere meget på. På forhånd tak ! ;)
  • Dansk mundtlig eksamen?

    Forumindlæg
    Snart er der dansk mundtlig eksamen, når man kommer ind til ens lærer og censor, skal man begynde at analysere den ukendte tekst og til sidst perspektivere til det man har lært? Hvor lang tid varer selve eksaminationen, 20 min.?