Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17281 til 17300 af 54698
  • Ideologi!!

    Forumindlæg
    Hvad er Radikale Venstres,Venstres, Konservatives, dansk folkepartis og christ demokraternes Ideologi?
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej!Hvad er det stoffer man kalder "synth"? f.eks. Rh, Db, Sg Uun osv. altså jeg mener nogle stoffer er fast (s) og nogle andre er væske (l).Hvad betyder ordet synth? kalder man synth på dansk?På forhånden tak.
  • Major and minor lines

    Forumindlæg
    HejsaPå engelsk millimeter papir beskrives de fede og tynde linier ofte som MAJOR og MINOR lines.Lyde fede og tynde linier som en plausibel dansk oversættelse.Hvis ikke - hvad ville i så kalde dem ?På forhånd takBjarne
  • novelle

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til dansk mundtlig prøve og jeg skal fortælle om en novelle og der skal jeg sige noget om tema og budskab men ved ikke hvad det betyder? Hjælp pleas har kun et par dage tilbage? Novellen: mand med hale, jesper wung sung
  • Mangler historisk kilde fra oplysningstiden

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag?
  • Heeej det haster og har brug for hjælp til projektopgave!!!

    Forumindlæg
    Heeej det haster og har brug for hjælp til projektopgave!!! Hej jeg skal skrive om unge muslimer der lever i den danske samfund. Jeg vil fokusere på kærlighed før ægteskab og ægteskab. Er der nogen der har nogen krestive ideer til hvad jeg kunne lave som produkt. !! og hvad min emne skal hedde ?...
  • Hjælp! Mangler godt emne til tværfagligt projekt

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg skal bestemme emne til mit tværfaglige projekt snart, hvor jeg skal op i dansk og historie. Er der nogle der har et godt forslag til emne i disse to fag? Jeg har selv tænkt over det moderne gennembrud, men er det et for bredt emne? Tak på forhånd!
  • Analyse af roman-> Sprog?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en analyse af en roman, og sidder lidt fast i analyse af sproget. Hvad skriver man udfra sporget?? Plejer bare at skrive at det er dansk og at det er rent og flydende, men jeg syntes det er for lidt, hvad plejer i at skrive, måske kunne det hjælpe lidt..
  • Kronprinsen til OL 2008?

    Forumindlæg
    Hej alle i seje SP medl. Jeg sad lige og overvejede om i synes at Kronprinsen skal møde op til i de olympiske lege i 2008? Personligt mener jeg, at han kommer for at give de danske sportsfolk støtte, og af interesse.
  • sproglige kendetegn .. !

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til eksamen i dansk, og er derfor i gang med at finde ud af de sproglige kendeteng for de forskellige perioder. Mit spørgsmål lyder derfor sådan: Er der nogen der ved noget om oplysningstiden, barokken, det folkelige - og det moderne gennembrud? På forhånd tak :)
  • Analyse af den kortfilm (Life is a bitch)

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" Nogle der kan hjælpe med at analyse (vigtige ting) Mangler noget om budskabetm, lyd, beskæring og klip Jeg vil være takenemlig hvis der nogen der kan hjælpe mig
  • Hjælp til novellen "Ulven og fårene" af Martin Andersen Nexø!

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg skal op til mundtlig eksame i dansk og har trukket emnet det moderne gennembrud. Jeg har valgt teksten "Ulven og fårene", men er i tvivl om jeg har forstået pointen i den? Hvis i kender novellen, og ved hvad pointen er, må i gerne skrive det, ville være en stor hjælp!
  • Demokratiteorier

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal diskuter et emen indenfor politologi, også ville jeg høre om hvordan i ville diskutere og hvad i ville indrage i dette spørgsmål: Diskuter ud fra forskellige demokratiteorier om der er et demokratisk underskud i EU og i forhold til den danske beslutningsproces vedrørende EU.
  • Nazi Sabotage film

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg leder efter en film fra historie faget som omhandler en gruppe danskere som udfører sabotage mod Nazi Tyskland og til sidst ender med at blive henrettet. Kan huske ordet feltmadras indgik på et tidspunkt, men ellers ikke så meget mere.
  • Kompleksers farver

    Forumindlæg
    I metalkomplekser skyldes farverne enten d-d overgange eller charge-transfer-transitions (hvad hedder det på dansk?) Mir spørgsmål er: hvordan kan man vide, om et kompleks' farve skyldes det ene eller det andet?
  • FATTER DET IKKE ??

    Forumindlæg
    hej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :)
  • Ordstilling med kann ich og ich kann

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal rette i min tyske stil, men jeg kan ikke huske om ordstillingen er ligesom på dansk eller engelsk? Hedder det: In die Schule kann ich eller In die Schule ich kann? Tak på forhånd :)
  • Retorisk analyse

    Forumindlæg
    Er der en/flere der har lyst til at hjælpe mig med en retorisk analyse af en Kennedytale (udarbejdet af Theodore)? Jeg har talen på både engelsk og dansk. Er der nogle specielle kendetegn som går igen i Kennedys taler? Skriv gerne en privat besked hvis du kan hjælpe mig
  • Oplæsningsstykke til DMG i maleri "En såret arbejder"

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har trukket det moderne gennembrud i maleri til min mundlige dansk exam. Jeg har valgt at analysere "En såret arbejder" af Erik Henningsen, og jeg kan simpelthen ikke finde et oplæsingstykke :/ Er der nogen der måske kan hjælpe mig?
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op.