Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17301 til 17320 af 33718
-
SRP lineære reg....
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig hurtig med at svare på hvad n og i står for i lineære reg... Og så er det der mærkelig tegn som jeg ikke lige kan huske betyder... ∑ det her tegn og så står oven over det og ned under er der angivet i=1 Hvad skal det sige ... Skal nemlig bevise lineæ... -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Enhedscirkel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare enhedscirklen, og hvordan den muligvis kan forklares til en mundtlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Binomialfordeling hvad er det?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matamatik opgave hvor der står at man ska give en grundig forklaring på hvad binomialfordeling er.Hvis der nogen der gider og give en svar på det vil jeg være meget glad.mvh. Malene -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
srp
Forumindlæg -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægEn ekspotentialfunktion er givet ved formlen y(x)=b*ax Hvor b angiver skæringen af y-aksen ved x=o Hvorfor må b ikke være negativ? Det ville give os en ekspotentialfunktion som er en spejling af den samme ekspotentialfunktion bare "over" x-aksen i stedet for "under" den -
Integration og bestemmelse af arealet under en graf
ForumindlægIndenfor emnet "integration" hvordan er det muligt at finde arealet under grafer? -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Undervisning og eksamner på engelsk
ForumindlægJeg skal til sommer påbegynde mit sidefag, og overvejer meget at vælge erhvervsøkonomi. På 3 og 4 semester vil jeg skulle have fag på kandiaten i økonomi, og i disse to fag vil undervisningen og eksamenerne være på engelsk. Jeg er ikke ret god til engelsk, men forstår nogenlunde at læse engelsk .... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Hjælp til mat?
ForumindlægJeg står med en opgave, som lyder: Grafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. Ved ikke helt hvordan jeg bærer mig ad, så lidt hjælp ville gøre godt? P.S. Jeg arbejder på n-spire :) -
Supplering karakter
ForumindlægHej, Den karakter man får, efter at have suppleret et fag, har det NOGEN som helst indflydelse på sit gennemsnit fra gymnasiet eller andet? Er det så ikke ligegyldigt, hvilken karakter man får, så længe, at man består? -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
TI-89 komplet sæt til salg
Forumindlægjeg vil gerne sælge min TI-89 lommeregner/grafregner alt medfølger: manual, cd-rom og 2 kabler pris: 1100 kr ellers giv et bud -
Rumfang af cylinder
ForumindlægHej. Hvordan finder man rumfanget af en cylinder, når man kun kender højden? Højden er 10dm. -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu...
