Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17321 til 17340 af 45491
-
Terminsprøver ....
ForumindlægJa, så er der to uger til terminsprøverne i 8 klasse. Og jeg er V I L D T nervøs. Især omkring matematik. Og især omkring problemregning.Færdighedsregningen er ikke så slem endda (kan jeg kun håbe på) - men problemregningen................................. Og de her indlæg er der selvfølgelig r... -
forskel mellem perhaps og maybe
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide hvad forskellen mellem perhaps og maybe er samt i hvilke sammenhænge de bruges i. Eller er det to ord der kan bruges i alle sammenhænge? Mange tak på forhånd. -
Er det korrekt?
ForumindlægHvis man ganger følgende enheder, bliver det så følgende: ((N*s)/(m^(2))) *((kg)/(m^(3))) *((m)/(s)) (N * s / m^2) * (kg/m^3) * m/s = (n*kg/m^4) Kan dette reduceres mere ?? -
Metaller og ikke-mataller
ForumindlægJeg sidder og forbereder min kemi-eksamen. Og jeg har et spørgsmål med overskriften "Saltes egenskaber". Herunder er der et stikord der hedder "Metaller og ikke metaller", og jeg er her i tvivl om hvad jeg skal komme ind på. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal gern... -
HJælp til spørgsmål
ForumindlægHar brug for hjælp til B,C og D -
Er en tanget retvinklet
ForumindlægSidder med en opgave hvor en radius går ud på cirklen. Dette punkt hedder A. En tangent (B) til cirklen rammer/tangerer med A. Vil der her være 90 grader? -
Reproduktion-social og kulturel
ForumindlægEr dette korrekt forstået? Social reproduktion:Forældrenes sociale status overføres/reproduceres til børnene Kulturel reproduktion:Forældrene giver deres normer og værdier videre til børnene. Tak på forhånd og god weekend. -
bæredygtig udvikling - spørgsmål
ForumindlægHej Læsere! Jeg har i faget "biologi" fået tilldelt 4 spørgsmål der skal besvares. jeg ved dog ikke rigtig hvordan jeg skal besvare dette spørgsmål: "Hvordan er landbrug i troperne anderledes end i DK". d... -
Systemskiftet-korrekt forstået.
ForumindlægDanmark fik grundloven i 1864. Kongen havde før 1901 blandet sig i regeringsdannelse og indsat de regeringer, som han kunne lide, uden at disse var bakket op af et flertal. I 1901 blev parlamentarismen indført i Danmark. Det betød, at der ikke måtte være flertal imod en regeringen. Kongen skull... -
Universitet
ForumindlægHej alle derude. Kan i nævne nogle universitet uddannelser som man også kan bruge i udlandet arbejdmæssigt? F.eks USA. Kunne godt tænke mig en uddannelse som man kan bruge i andre lande, så man kan leve/bo der + man arbejder der og oplever verden samtidig. Kh Kevin -
Opgave 7 - Binomialfordeling
ForumindlægHejsa derude Jeg har udregnet a), men er der én, der kan fortælle mig, om jeg har besvaret b) korrekt? Er det korrekt forstået, at P(X=2)=14,2% betyder, at der er 14,2% chance for, at der er gevinst på 2 ud af de 10 lodder? På forhånd tak -
Neutroner Protoner Elektroner
ForumindlægEr der ikke nogen der vil forklare kort hvad neutroner, protoner og elektroner er, og hvad forskellen er på dem. -
Enhed fysik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne fysik opgave? Står lige og mangler svar til 1 spørgsmål. - Jeg skal finde ud af den passende enhed Massen af en dråbe vand Tykkelsen af en side i fysikbogen Den gennemsnitlige fart for en fodgænger -
Forholdene mellem...
ForumindlægHej jeg vil høre om der var nogle der ville hjælpe med hvordan man regner forholdene mellem længde og bredde. Når det gælder kommatal. -
kemisk procesteknik..
ForumindlægHej. Jeg tænkte på om nogen har kendskab til kemisk procesteknik, og vil hjælpe mig med følgende opgave (se vedhæftede fil). Jeg kan ikke helt få resultatet til at passe, få 2980kg/time. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert. Håber i kan hjælpe mvh JG. -
Spørgende sætninger
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvordan man oversætter følgende sætning: Kan du godt lide at svømme? På forhånd tak :) -
essay
Forumindlæghej jeg har et essay for og det skal være færdigt om en uge problemet er bare jeg ikke kan skrive et assay da jeg ikke rigtig har forstået hvad det gik ud på jeg har skervet lidt men er der måske nogen der kan sige om det er et essay eller ej tak på forhånd :) emnet er ondskab -
Største fælles divisor
ForumindlægHvad er en divisor, og hvordan finder jeg den største fælles divisor i 12 og 16? -
Maximums værdi at funktion med to variabler og rendpunkter
ForumindlægHej Sidder med en matematik opgave, hvor vi skal finde maximumsværdien for den givet funktion: f(x)=xy-x3y2 , over kvadratet 0≤x≤1, 0≤y≤1 Jeg har udregnet det partielt afledte, og så er jeg ikke kommet længere, er der nogen der har lyst og tid til at hjælpe? :) -
Oversætte
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte et par linjer. De ser således ud: Kvaliteten svarer ikke til vores forventninger. Jeg kommer netop i tanke om at jeg har glemt at ringe hjem
