Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 17321 til 17340 af 33873
-
Indekstal
ForumindlægTabel viser oplysninger om udviklingen i kiloprisen på lammekød. År: 2007 2010 2013 Kilopris: 109 kr. 120kr. Indekstal 122,3 138,1 Bestem kiloprisen på lammekød i 2013: 138,1/100*109 =... -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
opgaver,,,
Forumindlægnogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G -
Mat på E-learning
ForumindlægHej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne? -
Universitets kursus for gymnasie elever
ForumindlægJeg så i nyhederne at man kan som gymnasie elev prøve forskellige kurser efter skole men har ikke kunnet finde noget om det siden. er der ngoet jeg har misforstået eller? -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Beskrive punktmængde
ForumindlægJeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak -
tømrer eux eller eux
Forumindlæghej jeg ville bare lige hvad der er bedst fordi jeg vil godt være tømrer når jeg bliver stor, så skal jeg tage en eux eller eud hvad er bedst tror i -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen! -
Opgavesæt, stx eksamen 2011 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen der ligger inde med opgavesættet fra b-nivaeu eksamen sidste år? Så vil jeg meget gerne se det. På forhånd tak :-) -
EUD
Forumindlæghej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD? -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
grundtal potens og eksponenten.
ForumindlægHej et eks. 34 3 er grundtallet 4 er eksponenten. og potensen er det hele ..? ikke..? -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
eksamen 9.klasse
Forumindlæghvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00 -
SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens
ForumindlægSOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller? -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
gravitationsloven
ForumindlægNewtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)?
