Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17341 til 17360 af 33650
  • Matematik i renæsssancen

    Forumindlæg
    Er der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner?
  • Hmmmmm.

    Forumindlæg
    I historie har vi en stor opgave for ( noget med FN-pagten) og i denne optrådte sætningen: "Saalænge sikkerhedsrasse5t med hensyn til en tvist eller situation udøver de funktioner..." Hvad betyder et Tvist?
  • 1. Verdenskrig ubåde

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med min historie opgave vedr. ubådsteknologi i 1. Verdenskrig. Har dog store problemer med at finde ordentlige kilder. Er der nogen der kan hjælpe? Mvh Artem.
  • SRP - Jasminrevolutionen

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal skrive SRP, om emnet Jasminrevolutionen i fagene samfundsfag og historie. Håber der er nogle derude som har beskæftigede sig med dette området, og kan hjælpe. På forhånd, tak :D
  • Fra induktion til vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-)
  • Valg af emne

    Forumindlæg
    Hej - Jeg skal vælge emne til SRP til mandag... Jeg har engelsk A og historie A... Er der nogle som har nogle fede emner jeg kan skrive om? Kom med alle mulige ideer tak:)
  • Modulregnskab overskrevet

    Forumindlæg
    Hvor mange procent må et fag overskride det givede modulantal? Fx har jeg i historie -25% i forhold til årsnormen. Men et gælder vel også den anden vej, hvis man har for mange moduler?
  • Historiebegreber

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde.
  • Mini stil

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :)
  • Hosekræmmeren.- St.St.Blicher

    Forumindlæg
    Har lige læst den. Og jeg har analyseret, fortolket osv. Dog kender jeg ingen tekster/historier, jeg kan sammenligne den med. Nogle der har nogle bud?
  • Hjælp til novelle

    Forumindlæg
    Hej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak!
  • HJÆLP til oversættelse, tak.

    Forumindlæg
    Vi skal præsentere virksomheden Codorniu. Codorniu er grundlagt i 1551. Codorniu er verdens største producent af mousserende vin. Nu vil jeg fortælle lidt om historien bag Codorniu.
  • Kina i 1945

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde noget om kinas økonomiske og politiske historie fra 1945 til i dag. synes nemlig ikke jeg kan finde andet end fra 1949.
  • Kalmarunionens forfald

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, en ven sidder med sin historie opgave, og skulle lige spørge for ham. Hvad var var grunden til Kalmarunionens opløsning? Hvem havde ellers magten i Unionen.
  • An American in New York

    Forumindlæg
    Hejsa, nogen der har læst "An American in New York" af LeAnne Howe, som kan hjælpe mig med at få fat i hele handlingen i historien. :) På forhånd tak
  • Herman Bang - "Tine"

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgave omkring Herman Bang, vi skal lave komposition omkring historien, er der nogle der ligger inde med dette, så jeg kan få lidt inspiration:p ?
  • Krig, medier og teknologi

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer?
  • Emne i AT

    Forumindlæg
    Hej HVad skal jeg skrive om i AT10? Det skal være i dansk og samfundsfag, eller muligvis historie og samfundsfag. Dog helst dansk. Håber i kan komme med nogle gode idéer. Tak
  • SOS - Hvorfor er den Amerikanske revolution relevant i dag?

    Forumindlæg
    Har en historie synopsis om den amerikanske revolution for, til i morgen, og mangler stadig at svare på et spørgsmål. Hvorfor er den amerikanske revolution relevant at skrive/lære om i dag? Tak på forhånd ;)
  • Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..?