Søgning på: fysik noter c. Resultater: 17401 til 17420 af 84814
-
Jævn bevægelse - HAASTER!
ForumindlægHej. EWr der nogle der kan finde ud af denne opgave To løbere starter på en løbebane. Josephine løber med en konstant fart 6,5m/s. Thorbjørn starter 10 sek. senere og løber med en konstant fart på 7,2 m/s. Hvo lang tid tager det Thorbjørn at indhente Josephine? 1000 tak for hjælpen :) -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Gratis encyklopædihjælp i eksamensperioden
ForumindlægI eksamensperioden er Den Store Danske Encyklopædi gratis tilgængelig via følgende link: http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/05/21/07/3849-51/index.xml -
Rumgeometri i praksis!?
ForumindlægI forbindelse med mundtlig mat-A eksamen ville jeg høre om der er nogle forslag til rumgeometriens anvendelse i praksis?? -
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
forsøg!
ForumindlægDen bøjede vandstråle: Lader man en vandhane løbe med en ganske tynd vandstråle, kan man få strålen til at bøje sig. Tag en plastik-grydeske og gnid den i et stykke uldent tøj. Hold skeen tæt ind til strålen helt øverst oppe der, hvor vandet kommer ud. Det giver et overraskende resultat. P... -
Tycho Brahe
ForumindlægHEJ er det her rigtig jeg har skrevet han fandt ud AF 1. lov kepler banen har en elipse med solen i det ene brændpunkt sener fandt han ud ad at de andre planters baner er ellipser omkrin solen 2 lov mellem solen og en planet har samme arealer i lige tidsrum 3 lov ? han har lavet e... -
Højrehåndskoordinatsystem
ForumindlægHej Hvad er et højrehåndskoordinatsystem, og hvorfra stammer navnet? -
Brydningsindeks mm
ForumindlægHey Vil blive rigtigt glad, hvis en kunne hjælpe med spørgsmål A i denne opgave: http: //img259.imageshack.us/img259/2797/opgave2bh4.th.png Har bare overhovedet ingen ide om hvordan jeg skal løse den og skal aflevere i morgen :( Håber at en venlig person vil give en hånd. Med venlig hilsen Maj... -
atomer
ForumindlægHvad er atommasse og størrelsesorden af atomer? -
el og enheder
ForumindlægHej alle! Hvordan er det lige man omregner DKK/MVh til øre/kWh Eks. hvis det koster 200 kroner/MWh hvor meget er det så i øre pr. kWh, og hvordan gør man? -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen. Dette er et meget enkelt spørgsmål, som jeg egentlig ikke selv kan huske.. Men, Hvad bruger vi egentlig den linære funktion til at udregner? Jeg tænker på tid eller noget i den stil.. Håber på et meget hurtigt svar.. På forhånd tak Mette -
Kaos-Matematik
ForumindlægHar hørt en lille smule om Kaos-Matematik, og ved sådan set ikke så meget andet om det, andet end at det er noget af det sværeste matematik der findes, og som kan studeres på universitetet. Spurgte en gang min matematik-lærer, for sjovt, om vi ikke skulle i gang med noget kaos-matematik, og det ... -
SRP - Hjernen
ForumindlægHej :) Er i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om i min SRP. Jeg skal skrive i fagkombinationen Biologi A , kemi B, og vil rigtig gerne skrive noget om hjernen og evt. myelins virkning/indflydelse på indlæring og intelligens (nyere forskning). Men at skrive, at jeg vil have om hjernen er ... -
Negativ varmekapacitet Cp
ForumindlægEr det muligt at have en negativ Cp værdi? Jeg sidder med noget termodynamik, og har fået en negativ værdi til noget der skal bruges til at løse det overordnede spørgsmål? -
Kemi lommeregner
ForumindlægHej alle .. jeg leder efter en lommeregner til udregninger af keimske reaktioner .. nogen der kan hjælpe? -
Hjælp med datebehandling.
ForumindlægHej Studieportalen. Håbede at der var nogen derude, der kunne hjælp mig med at lave min databehandling, da jeg er helt lost i det. Tak på forhånd / Mathias. -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
Matematik hjælp SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP gøre rede for udligningen af keplers 1. lov. Er der nogen der kan svare på hvad det vil sige at "gøre rede for udligningen" modsat hvis jeg bare udligner den "normalt"? Vh
