Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17401 til 17420 af 27496
  • Teori afsnit omkring Blodtyper

    Forumindlæg
    Jeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport. Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formle...
  • Dyre og planteceller

    Forumindlæg
    Godmorgen! Jeg har nogen biologi spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om. Hvad er ligheder på en dyrecelle og en plantecelle? Jeg ved, at de er ret ens, men er lidt i tvivl. Hvornår kalder man kromosomer for kromosomer? (Noget omkring nogen faser...) Tusind tak for hjælpåen!
  • Sukker

    Forumindlæg
    Hej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur?
  • Hvad er planteformering? Og hvad er dyreformering?

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget biologi. Så hvis i kunne komme med en forklaring på hvad, planteformering er, og hvad dyreformering er så kunne det være fedt. Har søgt på en masse hjemmesider, men det er ret svært at finde ud af hvad for noget af det jeg skal skrive ned. Så håber i gider at...
  • MUSKLER!!!!

    Forumindlæg
    har et lille spørgsmål i biologi! svaret er sikkert meget simpelt men jeg har svært ved at forstå begreberne:S Spørgsmålet lyder: de to kendte proteinstrukturer i musklerne kaldes myosin og aktin, hvad er deres funktion?? Håber nogle kan hjælpe!!
  • Haster! Hvad er iltsaturation?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i biologi B om lidt, og skal i forbindelse med blod, snakke om folk der lever i bjergegnes evne til at leve i iltfattig luft. I den forbindelse skal jeg bruge ordet ILTSATURATION Er der nogen der kan definere det for mig? Mvh Nikolaj
  • Ventrikler

    Forumindlæg
    Hej alle sammen..<3 Jeg skal jo skrive denne her biologi opgave, og jeg skal skrive noget om ventrikler. Kan ikke finde noget på internettet. Er der nogen af Jer der ved noget, så skriv lige ??. Puk..<33
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :)
  • Lungerne

    Forumindlæg
    Hej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt med min biologi-opgave. Jeg har nogle spørgsmål om lungerne :-) 1. Hvilke dele består lungerne af? 2.Hvordan fungerer lungerne? 3. Hvordan trækker mennesket vejret?
  • Den spanske syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang.
  • 3. årsopgave - forslag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner?
  • HJÆLP TIL RAPPORT!!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme?
  • SSO - eksempel på problemformulering

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo...
  • AT fedme

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe!
  • Reaktionstiden i nervesystemet.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:)
  • Fruktose

    Forumindlæg
    Hejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd.
  • 7-helix receptorens funktionsmåde.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet.
  • opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790
  • HJÆLP til ét spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-)
  • AT 2016 - grænser - stamceller

    Forumindlæg
    Hej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden?