Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17421 til 17440 af 54698
-
Nitrogen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare nitrogens kredløb? Tak på forhånd :) -
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det? -
Hjælp-Baggrundsviden
ForumindlægEr der nogen som kan forklar/fortælle mig når man skal skrive baggrundsviden i en naturfagsopgave, hvad skriver man, jeg siddet i timevis og snart helt gråhåret fordi jeg bare er total lost... -
Nedbrydning af ozon ved hjælp af chlor
ForumindlægHvordan er det nu lige det hænger sammen med nedbrydningen af ozon og så frie chlor-atomer?Ved godt at Cl katalyserer processen, men jeg søger mekanismen.Kan ikke huske reaktionen, men mener at huske at det er en kædereaktion startet af det frie Cl-atomNogen der kan hjælpe mig?? -
Fedtsyrer - arachidonsyre - need help
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave som jeg har nogle problemer med... Jeg kan simpelthen ikke svare på et af mine delspørgsmål fra en opgave... Kan I hjælpe? ---> Den umættede fedtsyre arachidonsyre omdannes i vore celler til prostaglandier. Angiv det systematiske navn for arachidonsyren og giv eks... -
mave og tarm
ForumindlægHej!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de spørsmåler, som jeg kunne ikke svare på.1. hvad bestemmer den hastighed, hvormed galde udskilles fra leveren?2. hvorfor fordøjes mavevæggen normalt ikke af saltsyre og maveenzymer?3. hvad tror du konsekvenserne vil være, hvis galdeblærens udførselskanal b... -
Synopsis - frikydning
ForumindlægHej.. Ville høre om der er nogen der kan rette mig imod en hjemmeside hvori jeg kan finde nogle konkrete skemaer (eller lignende) med hvad der sker med kroppen, udsat under ekstreme forhold?? Hilsen Samuel -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
Ingeniør uddanelse
ForumindlægHvad er den bedste ingeniøruddannelse? I form af job og løn? -
Journal/Rapport (forskel)
ForumindlægHejJeg skal skrive en journal til et forsøg i kemi, men jeg har altid været i tvivl om hvor i forskellene mellem rapport og journal er. Kan I forklare hvad forskellene er - altså hvad der skal indgå i en journal?//tkruger -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
SSO
ForumindlægEr der nogle som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om? Og er det godt at skrive som et emne som fx Romerriget, som mange har skrevet om? -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
Definition på liv
ForumindlægHvad er den biologiske definition på liv? -
HJÆLP!!!! Kemi eksamen...
ForumindlægHej folkens, Er virkelig på den, skal op til eksamen i kemi B, i over morgen. Jeg har et forsøg der hedder alkohols blandbarhed med vand, men har ingen forsøgsvejledning eller data til forsøget. Har spurgt rundt omkring, men det er hele klassen, der mangler den... Har skrevet til læreren, men han... -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
CO2-ligevægt
ForumindlægHvad betyder CO2-ligevægt ?? -
HJÆLP SPANSK
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
Matematik-lektie-hjælp søges
ForumindlægHej... Er lærersruderende og går op i matematik i maj og juni. - Søger hjælp til matematikken enten engang om ugen eller hveranden uge. Kan tirsdag efter 19.30 i København, eller om dagen mandag,torsdag og fredag.- sig en timeløn.... Knus sanne.
