Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17461 til 17480 af 153957
-
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægJeg skriver om fridykning i Biologi (nat) og Idræt (hum).. Mit problem er så bare at jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg bruger.. I biologi har jeg lavet forsøg og samlet viden i lærerbøger. I idræt har jeg kun samlet viden fra lærerbøger. Har virkelig brug for hjælp :S -
Perspektivering
ForumindlægHej SP Jeg skal her fredag om til NV eksamen. Jeg har lavet to forsøg som i fysik og biologi. I fysik har jeg lavet en forsøg omkring brændiværdi af en peanuts og i biologi et forsøg om fødeeffektivitet og økologisk effektivitet Jeg skal kunne perspektiverer de to forsøg på en eller anden måde... -
NV-eksamen energi
Forumindlæghej jeg skal lave en powerpoint, til min eksamen, og den skal indeholde både noget om biologi og fysik, jeg har skrevet om fotosyntese og respiration, men så mangler jeg noget i fysik som skal have en sammenhæng til biologi-delen. man kan vælge imellem de her forsøg pendul, nyttevirkning, specifi... -
At rejse - Hjælp til emne!
ForumindlægHej! Vi skal skrive AT og har fået det samme overemne som 3.g'erne sidste år - At rejse. Vi overvejer emnet "Pest" i engelsk og biologi eller en sammenligning af "Evolution og skabelsen" i Religion og biologi. Er der nogle forslag til problemformulering eller problemstilli... -
Menneskets forhold til Naturen
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at skrive en problemformulering i AT, hvor jeg har valgt religion og biologi. Jeg tænkte at jeg kunne skrive om hvordan kristne og den ateister fortolker skabelsesberetning og hvordan naturfolksreligionen mener verden blev skabt. Jeg ved ikke hvordan jeg skriver e... -
Hvilke forsøg kan vi bruge (Designer babyer)
ForumindlægHej vi er to piger der skal op til den nye fysik/kemi, biologi, geografi eksamen. Vi har trukket "Teknologiens betydning for mennekets sundhed og levevilkår" Og har som underenme valgt "desinger babyer" Men skal bruge nogle forsøg til det enme, som vi må og har mulighed for at... -
Spørgsmål omkring landbrug!
ForumindlægHey, jeg står i den situation at jeg skal op i naturfag i morgen, *(altså biologi, geografi og fysik). Jeg mangler dog svar på 2 spørgsmål. Håber i kan hjælpe med at besvare dem både fra biologi, geografi og fysik Spørgsmål: Hvordan påvirker det konventionelle landbrug naturen? Hvilke fordele h... -
Rekombinant DNA tekno.
ForumindlægHej, Jeg skriver i øjeblikket SSO/studieretningsprojekt i biologi og kemi om Livmoderhalskræft og den nyudvundne vaccine Gardasil. Vaccinen er lavet på baggrund af Rekombinant DNA teknologi. Er der nogen der ved noget "kemisk" om denne teknologi? - eller bare noget kemi i det hele ta... -
Hvilket emner er der under et emne????
ForumindlægSå jeg har en opgave her om at lave en mindmap og har emnet geotermisk energi. Hver af punkterne er der 3 fag. Fysik/kemi, Biologi og geografi. Disse fag skal have en slags forbindelse til geotermisk energi. Som fx nogen underemner under geotermisk energi som har noget om Fysik, Biologi og geogra... -
AT-eksamen mandag!
ForumindlægHej alle sammen Så vil jeg lige prøve, som så mange andre, om der ikke er en der ville være interesseret i at hjælpe mig til med metoder? Jeg skriver i Biologi & Historie og organtransplantation, og jeg synes ikke jeg har andre metoder end empiriske undersøgelser og synes bare det virker ret tam... -
Et økosystems reaktion på global opvarmning/klimaændringer
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litteratur... -
Økosystems reaktion på global opvarmning
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litterat... -
Teori - Jeg forstår det ikke!
ForumindlægOkay, Nu har jeg brug for noget hjælp, da jeg er på virkelig bar bund! Jeg har skrevet AT-snopsis om doping i sportsverdenen i fagene biologi og idræt. Jeg skal til at skrive noget om, hvilke teorier jeg har brugt inden for faget biologi - men jeg har jo overhovedet ikke brugt nogen teorier?! El... -
Teori - Jeg forstår det ikke!
ForumindlægOkay, Nu har jeg brug for noget hjælp, da jeg er på virkelig bar bund! Jeg har skrevet AT-snopsis om doping i sportsverdenen i fagene biologi og idræt. Jeg skal til at skrive noget om, hvilke teorier jeg har brugt inden for faget biologi - men jeg har jo overhovedet ikke brugt nogen teorier?! El... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ... -
Positivisme, eller?
ForumindlægHej, altså det der metode driver, ligesom for så mange andre, mig til vanvid... skriver i biologi og dansk.. biologi om fedtceller og sygdommene, og har jo ikke selv gennemført nogen forsøg... derfor har jeg skrevet at der på mit materiale er anvendt induktion og hypotetisk-deduktion... Men hvad ... -
Eksamensprojekt HF Bio og mat
Forumindlæghej. jeg har søgt lidt rundt på nettet omkring nogle emner til min EP. som jeg ønsker at skrive/lave i Biologi b og matematik b. er der nogle som kan komme med et par forslag til valg af emner? hovedeemnet må meget gerne være Biologi og med nogle matematiske beregninger -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
AT
ForumindlægHej Jeg har lavet en undersøgelse, hvor jeg har intelligenstestet familier. Ideen var at testen, betydningen af henholdsvis arv og miljø, i forbindelse med intelligens. Jeg har brugt fagene psykologi og biologi. Mit spørgsmål er, hvilken metode jeg har brugt i biologi, det synes jeg er ret svæ... -
Farmaci-uddannelse
Forumindlæg(Til dem der læser farmaci) Hej Sagen er den, at jeg går på gymnasiet nu, og skal til at vælge en uddannelse næste år. Jeg har overvejet farmaci-uddannelsen, og har kemi på B og biologi på B. Jeg interesserer mig meget for biologi faget og er god i det, men i kemi faget er jeg ikke lige så god,...
