Fysik

Gymnasie karakter

17. oktober 2020 af nielsensend - Niveau: A-niveau

Hej 

Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. 

Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt?

Hvad er, betyder supllerende fag hvis jeg skal have fysik, kemi eller biologi.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. oktober 2020 af Skaljeglavedinelektier

Nej, det er ikke muligt uden supplerende fag. Du kan læse om kravene på ug.dk. 

Alle afsluttende karakterer gælder. Gennemsnittet udregnes på baggrund af alle dine afsluttende karakterer. 

Så vidt jeg ved, påvirker supplerende fag ikke ens gennemsnit, men du kan jo altid undersøge det nærmere. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. oktober 2020 af gerthansen

som #1, nej, HHX er ikke adgangsgivende til medicin, i hvertfald ikke i Danmark.

Det er de sidste karakterer der gælder, altså 3. standpunkt/årskarakter, og så eksamenskarakterer. Hvor du så får beregnet dit gennemsnit ud fra disse, og hvor meget de enkelte fag vægter. Så lige nu, burde du bare fokusere på at få så højt et snit som muligt. Så når du er færdig, kan du tage supplerende kurser, hvor du tager de nødvendige fag, hvor det kun er nødvendigt at få 02, da disse karakterer ikke tæller med i dit kvote 1 snit.


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. oktober 2020 af needofhelp (Slettet)

Reglerne for supplerende kurser er ændret. Det betyder, at de karakter, du får til eksamen til dit supplerende kursus, vil påvirke dit gennemsnit fra år 2021. 


Skriv et svar til: Gymnasie karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.