Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17461 til 17480 af 62610
-
kvadrat og kubiktal
Forumindlæghej guys :D jeg har lige et lille spørgsmål. hvad er det mindste porsitive hele tal, der både er et kvadrattal og kubiktal :D -
Synopsis 2G!
ForumindlægJa. Jeg er kommet lidt sent igang med opgaven. Men ville egentlig gerne vide hvordan i har opbygget jeres Synopsis? Hvor starter i? Hvad har i brugt som overskrifter (for de enkelte opgaver). Hvordan slutter i den? Og har efterhånden glemt hvordan man laver en Kildefortegnelse? Hvad er det nu l... -
Skriftlig eksamen - emner??
ForumindlægJa, som alle andre 3.g9;ere med samfundsfag på højniveau, skal jeg op i skriftlig på torsdag i næste uge. Før vi fik læseferie, talte vi med min lærer om hvilke emner opgavesættet kan komme til at omhandle, og han mente at emnerne ville kredse omkring den aktuelle politik da sættet blev skreve... -
engelsk fremlæggelse - valgfrit emne?
ForumindlægJeg skal lave et foredag/fremlæggelse, der skal op omkring de fem minutter. Emnet jeg skal snakke om, det er valgfrit. Jeg syntes det er svært, at komme på et emne. (der er dog de betingelser, at man må ikke snakke om sig selv, en bog eller en film) - Jeg håber i har en masse forslag til hvad jeg... -
Gym spg?
ForumindlægHej alle? Når man har valgt en studieretning, hvornår kan man så opgrader sine fag? Ps. Kommende elev! -
social identitet
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig , hvad social identitet betyder? og evt. komme med eksempler. På forhånd tak. -
Hjælp til produkt- emne kropsidealer
ForumindlægHej er blank på et produkt. vores emne er kropsidealer og vi skal finde et produkt. Nogen iderer? -
AP-prøve! Hjælp!
ForumindlægJeg har på mandag en AP prøve, men problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal forberede mig! Er der ikke nogle, der har nogle gode arbejdsteknikker? -
Forslag til projekt opgave
ForumindlægHej, jeg skal begynde på mit projekt opgave i næste uge og har stadig ikke fundet ud af hvad mit under emne skal være. Over emnet er (Det dyrebare liv) og det betyder at jeg nærmest kan skrive om alt. Kan i komme med nogle forslag for hvad mit under emne kan være? det ville være et stort hjælp ... -
Karakter klage
ForumindlægHej alle Jeg sidder tilbage meget utilfreds efter min karaktergivning. Problemet er at jeg har været på skolerejse med lovligt fravær og det har min lærer brugt som grundlag for at dumpe mig og tage mig fra 7 til 00, jeg missede tre idrætstimer, men med skolens tilladelse. Har min lærer lov til a... -
hjælp, hjælp og atter hjælp(please)
Forumindlæghej alle sammen i dansk har vi fåe et essay for( jeg har om perioden romantismen), det skal handle og nye og gamle tekster(altså vi skal samligne dem og komme med vores egne meninger)Men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det, komme med mine egne meninger eller få det til at fylde 2 sider med s... -
Kemi-OL 2008
ForumindlægEr der nogen, der har deltaget i år? Hvordan gik det? Er der forresten nogen der ved, hvornår man får besked om man er gået videre? -
Fiktion og sprog - læreruddannelsen
ForumindlægHej med jer :D Jeg er i gang med min eksamensforberedelse til dansk eksamen 1.-6. klassetrin Et af de spørgsmål jeg kan komme op i er denne her: Udvælg og medbring en eller flere fiktionstekster på norsk eller svensk. Du skal ved hjælp af relevant faglig og fagdidaktisk teori og viden planlæg... -
Nogle ideer? LUKSUS
ForumindlægJeg har brug for inspiration til et teknologiprojekt. Opgaven lyder på at lave et nyt produkt med "luksus" som overemne. Hvis der er nogle, der har en ide til hvad man kan lave, så skal man endelig ikke holde sig tilbage. Alle ideer kan bruges. - Tak -
1-06: Lyrik og video (Mundtlig)
ForumindlægHvem har lavet opgaven hvor man skal læse disse to: Kirsten Hamman: Jeg civiliserer mig om morgenen Knud Sørenses "mellem tænderne" og bondeslutspil?... og de opgaver der skal besvares dertil? -
Sidehoved og sidefod
ForumindlægHej Jeg er helt ny i Latex, men har alligevel valgt at skrive mit mini-studieretningsprojekt i Latex, da jeg synes det giver mulighed for et meget professionelt layout. Dog har jeg brug for at vide, hvordan jeg laver sidehoved og sidefod således, at de er opbygget som følgende: Mit navn ... -
At henvise til det mundtlige oplæg i synopsen
ForumindlægJeg sidder som mange andre og er ved at rette min synopsis. Jeg er blevet i tvivl om, om det er ok at henvise til sit mundtlige oplæg i synopsen. Altså er det ok at skrive: "bla. bla. bla et eller andet.... dette vil blive uddybet i det mundtlige oplæg." Eller skal man for så vidt m... -
Haster!!! Blodtyper...
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en biologi rapport om blodtyper og skal svare på hvilken/hvilke blodtype(r) børn kan have hvis forældrene har blodtype AB og 0.. Altså spørgsmålet lyder helt præcist sådan: Hvis et forældrepar har blodtyperne 0 og AB, hvilke blodtyper kan deres børn så have? Nogen derkan hj... -
Udregning
Forumindlægder starter 300 elever på skolen, det er 50% flere end sidste år, hvor mange elever startede sidste år umiddelbart vil jeg sige 150, men svaret er 200. hvad er formlen for den her udregning? -
hjælp (prob....) - har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen Nu har jeg fået 1 ekstra dag af min lære til at aflevere min problemformulering. Jeg har virkelig brug for hjælp det er ikke lige min stærke side :( De overordnede emner er: - Afslutning af 1. Verdenskrig - Fredsaftalen - Versailtraktaten indflydelse på 2. Verdenskrig hvordan k...
