Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17461 til 17480 af 54698
  • Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?

    Forumindlæg
    hej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering?
  • Eksamen .. Det haster

    Forumindlæg
    Heej alle sammen .. Jeg skal op til geografi i morgen .. Ville spørge hvordan det er? Altså er det fra geografi-tjek man løser prøven eller andre websiter??
  • Enheder i idialgasligningen

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?)
  • Fejl ved overkrydsning ?

    Forumindlæg
    Forklar hvordan overkrydsning kan føre til et øget antal CAG-repeats i næste generation. ? Dette spørgsmål er jeg helt blank ved. Mener at det hænger sammen med antipation, hvor den autosomal, dominante sygdom forværes gennem nedarvning i generationerne, men kan ikke forklare ordentligt hvad, der...
  • HJÆLP!!! HURTIGST MULIGST TAK!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg tænkte på, om farvand er det samme som fjordvand?
  • ikke forstået del af problemformulering

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik...
  • Geografiprøve, hvornår og hvordan?

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der nogen der ved, hvordan en prøve i geografi kommer til at se ud? Altså 9. klasse afgangsprøven. Hvordan den er bygget? På forhånd tak
  • Selvstudie på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har prøvet at selvstudiere til et fag på gymnasiet? Hvad syntes i om det - fordele og ulemper? ;)
  • Er religion en sygdom?

    Forumindlæg
    Er religion en sygdom, som Richard Dawkins påstår?
  • hvordan får træerne vand op igennem rødderrne?

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til hvad man kalder den måde træerne optager vand i rødderne? er det aktiv transport, diffusion, osmose hvad hedder det?
  • hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Hej, håber der er nogle som kan med at give en forklaring på hvordan jeg skal løse spørgsmålene:)
  • Fotosyntese? (forstår ikke)

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg har læst så mange steder omkring hvad fotosyntese overhoved er, men jeg er stadigvæk forvirret, så derfor spørger jeg jer: Kan I give en måske en pædagogisk forklaring, på hvad det er? Tak på forhånd!
  • gæring HASTERR!!!!

    Forumindlæg
    hej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :)
  • hjælp

    Forumindlæg
    hvad er kvote 1 og kvote 2?
  • London kræfter??

    Forumindlæg
    Hej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak
  • Forbrændingsreaktion

    Forumindlæg
    Hej jeg spurgte om det her i går, men fik aldrig et svar jeg 100 % fattede. Så nu prøver jeg igen :) Hvad er en forbrændingsreaktion? På forhånd tak
  • 1. års medicinalkemibøger sælges Århus uni

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil sælge bøger til både 1. og 2. semester. Sælger helst bøgerne samlet (1. og 2. semester for sig), men hvis der kommer nyere bøger i år, kan vi selvfølgelig finde ud af noget. Nogle af bøgerne er mere slidte end andre, men de kan stadig bruges, ingen af dem er faldet fra hinanden. Det...
  • Hvad er fosfolipider & triglycerid

    Forumindlæg
    En der kan forklare hvad fosfolipider og triglycerid er? hvad består de af? kan det forklares på en anden måde end bare fedtstoffer fordi forstår intet af det
  • Hjælp til Glykæmisk index

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved godt at der er oprettet en masse indlæg omkring SRO, men jeg føler ikke jeg har fundet noget der virkelig kan hjælpe mig. Jeg vil hører om der er en kærlig sjæl der kan hjælpe med en indledning om Gi (Glymækisk index). Jeg sætter virkelig STOR pris på det, da jeg er helt lost og g...
  • AT - metode

    Forumindlæg
    Hej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak!