Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17541 til 17560 af 27496
  • Enzymer

    Forumindlæg
    Da jeg (næsten)kun forstår mig på det sproglige område er det et stort problem for mig, at jeg skal op i biologi til eksamen på tirsdag. Mit spørgsmål er så om der sidder nogle kloge hoveder der kan forklare (simpelt!! :) ) om enzymers opbygning og deres funktion.
  • Kobling af metoder???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet synopsis om Folkesundhed og fedme i biologi og samfundsfag, men synes det er tæt på umuligt at koble de her to fag, når jeg skal sammenligne metoder? Det er jo to helt forskellige ting, jeg har brugt fagene til?? Kunne være dejligt med lidt hjælp
  • Stamceller og Etik

    Forumindlæg
    Jeg skal til og op i at-årsprøven og har valgt emnet stamceller og etik (biologi og religion). Jeg har set på nogle oplæg herinde af folk som har om samme emne, men jeg undre mig over hvorvidt emnet er en forudsigelse/vision? på forhånd tak
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Lidt hjælp til metode afsnittet? Jeg har skrevet i biologi og psykologi omkring fedme, som handler mest omkring livsstilsændringer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til metoder. Jeg har brugt Giddens teorier på en case.
  • Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ...
  • DNA-chips og etik EKSAMEN PÅ MANDAG!

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg skal til AT-eksamen på mandag og jeg er lige lidt i tvivl om nogle ting. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan DNA-chips fungerer(biologi) og så kan jeg ikke finde ud af hvordan teknologietikken vil forholde sig til designerbørn. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig! mv...
  • eksamen c niv

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i biologi c... Jeg er rimelig godt med tror jeg i hverfald, men ville hører om der var nogle der har nogle gode råd eller som evt. har et eksempel på et spørgsmål, det ville være super. Jeg er nemlig i tvivl om hvordan et spørgsmål ville være.. på forhånd tak.. håber n...
  • Vævsdeling

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, som jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet så ville høre om nogle af jer kloge hoveder kunne finde ud af det. Hvilke væv kan dele sig i det voksne individ – og hvilke kan ikke?
  • Det naturlige stofkredsløb i vandområder

    Forumindlæg
    Godmorgen, Jeg skal op i Biologi B imorgen og har fået til opgave at udarbejde en fremlæggelse om Spildevandsrensning - men bliver lidt i tvivl da om dette spørgsmål: Gør rede for de naturlige stofkredsløb i vandområder Jeg håber nogen kan spore mig ind på det rigtige.
  • genteknologisk arbejde og bakterier

    Forumindlæg
    Jeg har fået biologispørgsmålene til biologi A på forhånd og der er et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Giv en begrundet gennemgang af hvorfor bakterier ofte anvendes indenfor genteknologisk arbejde fx på planteceller og i industrien
  • Meiose

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og jeg sidder nu og læser om meiose, og så at hos mænd er det sædcellerne som er det meiosen ender ud i, men hvad med kvinder? De har da alle de æg de kan få fra de er 3 måneder gamle? Ville være stor hjælp hvis nogen kunne komme med et svar.
  • tilpasning til klimforandring

    Forumindlæg
    Jeg skal til biologi eksamen på fredag, og håber at nogle vil besvare 2 spørgsmål, som jeg har. En beskrivelse af landbrugets tilpasning til klimaforandringer i forskning og evt. allerede i praksis i Danmark? hvilke afgrøder vil kunne dyrkes efter klimaforandringer?
  • Eksamen C-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal forberede mig til min eksamen i biologi på C-niveau, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det smartest. Er der muligvis nogen, der har nogle forslag? Er det f.eks. vigtigt, at man kan fortælle om fordøjelsessystemet uden at kigge på noget?
  • genetisk betingede fejl

    Forumindlæg
    hej Jeg har lige endnu et spørgsmål som jeg har fået i biologi som jeg er lidt i tvivl om? Gennemgå i denne forbindelse muligheder for at kunne påvise genetisk betingede fejl. Er det bare mendels lov mht. krydningsskemaer der tales om eller har i andre gode ideer?
  • Biologisk omsætning på heden og i skovbunden

    Forumindlæg
    Hej.. Skal biologi A eksamen i morgen, og brug for hjælp.. Jeg skal redegøre for den biologiske omsætning fx. heden og i skovbunden. herefter en forklaring på betydningen af pH og tungmetaller i denne sammenhæng.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak
  • Videresendelse af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til biologi og har lige et spørgsmål. Hvis en dreng er født tynd og han senere hen bliver tyk og gifter sig med tyk kvinde (som var født tynd) - bliver deres barn så højst sandsynligt tyk?
  • AT - REJSER

    Forumindlæg
    Står og skal skrive AT om samme emne som 3.gerne havde sidste år - rejser Er ret blank for ideer, ved bare at jeg vil skrive to af følgende fag; biologi, matematik, religion, historie eller dansk Nogle der har nogle ideer? :)
  • AT om Pasteur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et problem med min AT-synopsis. Jeg ved ikke helt,hvad jeg skal skrive i afsnittet om metoder, teori og materialer. Jeg har som sagt om Pasteur i historie og biologi. Er der nogen der kan hjælpe?:)
  • en der vil sælge sin Campell&Reece bog?

    Forumindlæg
    HEy Guys Skal til at starte på biokemi og vil høre om der er nogen herinde som har lyst til at sælge sin Campbell&Reece, ''biologi''8th edition?... Tak på forhånden MVH Tina
  • rødvin og beregning - hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg sidder med en biologi opgave, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive til. jeg har kun skrevet at det indeholder mange kalorier. andet? 1. anfør argumenter for og imod "det daglige glas rødvin".