Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17561 til 17580 af 77388
-
Valg af kortfilm???
ForumindlægHej flinke folk :) Jeg har trukket emnet "kortfilm" til min 9. Klasses eksamen. Jeg ville bare hører om der var nogle der har en ide til hvilken kortfilm jeg skal vælge. Det kunne også være fedt hvis der var en eller to der har nogle gode fif... -
Læsestykke?? - hjælp
ForumindlægHej alle! Som alle andre 9. klasser er jeg godt i gang med at forberede min dansk mundtlig eksamen. Jeg trak emnet Billeder fra det moderne gennembrud og har valgt maleriet Forladt - dog ej af venner i nøden, men jeg har problemer med at finde et læsestykke. Jeg fandt et læsestykk... -
Fortolkning af slutning på "Solsort og snefnug" af Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægJeg har valgt "Solsort og snefnug" som prøveoplæg til Dansk eksamen i 9. klasse - Jeg har læst teksten igennem en del gange, men først nu falder jeg over noget på side 82 .. Der hvor datteren er alene hjemme og moderen og faderen er ude i snevejret på vej til kirkegården. &quo... -
Kemiske formler i bio?
ForumindlægHej. Jeg ved godt at det her er noget jeg burde have lært tilbage i 9 klasse muligvis. Men den sidder der bare ikke! Er der ikke nogle den vil være rigtig rigtig søde og forklare mig hvorfor det fx hedder: 6 CO2 + 12 H2O --> C6H12O6 + 6 O2 Altså mit spørgsmål er, hvorfor man sætter, fx 6 ind f... -
Jeg laver dit engelsk - du laver mit tysk
ForumindlægHey.. Jeg var så uheldig at trække mundtlig tysk til eksamen i 9. klasse, og tysk er virkelig noget jeg ikke kan finde ud af. Derfor håber jeg at der er nogen der kan bruge noget hjælp til engelsk og omvendt hjælpe mig med tysk; Jeg laver dit engelsk oplæg, du laver mit tysk oplæg. Vi giver hina... -
IB eller stx
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse jeg skal vælge når jeg afslutter 9. klasse. På den ene side vil jeg gerne på IB, fordi jeg gerne vil udfordres. Men jeg har en række skræksenarier pga. "sværhedsforskellen" at det bliver for hårdt, jeg dumper osv. og dermed ikke kan kom... -
Engelsk eksamensforbedrelse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og jeg skal til at vælge et emne at forbedrede mig til eksamen. Jeg kan vælge i mellem Scotland, crime, Hollywood eller diffferent youth (amish, gypsy og 50s). Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med at vælge ved at give inspiration. Tak... -
Droppe ud.
ForumindlægHej, går lige nu på efterskole i 9. Klasse men er godt nok kørt voldsomt død i det.. jeg pjækker meget fordi jeg ikk sover om natten på grund af diverse bekymringer, og nu kan jeg ikke flere uger med søvnmangel og stress.. så her er mit spørgsmål! Hvis jeg dropper ud nu her midt i april, hvad gør... -
HJÆLP H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen i 9 klasse og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svolvst... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Lysere på den ene side, men ikke den anden - smirnoffreklame
ForumindlægHej alle, jeg går i 9. klasse og skal analysere en reklame til eksamen (Dansk mundtligt) Jeg har valgt en trykt reklame - Smirnoff green apple twist vodka. http://www.adverbox.com/media/campaigns/2007/01/smirnoff11.jpg Har lagt mærke til at der er lysere i højre side, men hvorfor er der det (al... -
Analyse af 9;Kalder Mig Hjem9; af Burhan G
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning, pga. sygdom. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen 9;Kalder Mig Hjem9; af Burhan G. Jeg er nu nået ti... -
Analyse af Kalder Mig Hjem
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning da jeg for et par dage siden blev oprerert for blindtarmsbetændelse. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen ... -
inspiration til valg af malerier fra 1800-tallet
ForumindlægHej. Mit navn er Yasin og jeg går på slutningen af 9 klasse. Jeg skal til mundtlig eksamen, om en måned, og jeg trukket analyse af malerier fra 1800 tallet. Jeg er allerede nu lidt begyndt at tænke, hvilke malerier der kunne passe godt til mit emne. Jeg leder efter et malerie, der ikke blive... -
Fornemmelse, Bent Haller
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Om en uge skal jeg op til dansk mundtlig eksamen. Jeg skal op i teksten Fornemmelse af Bent Haller. Den kommer fra hans kortprosasamling Grænsebørn. Jeg har søgt overalt, men det er som om at ingen nogensinde har kommenteret den. Jeg kunne virkelig bruge... -
Perspektivering til noveller
ForumindlægJeg er en 9. klasse elev, der snart skal op til mundtlig eksamen i dansk. Jeg er i tvivl om hvilken novelle jeg skal vælge som er god til at perspektivere til følgende noveller: (det skal lige siges, at jeg kun må perspektivere til en af de 5" 9;Påskefrokost9;, 9;Ørneflugt9;, ... -
Optagelse.dk
ForumindlægHej jeg skriver fordi alle mine venner har kunne se deres skriftlige eksamens resultater for 9 klasse inden på optagelse.dk og de har kunne se dem i 3 dage nu og jeg har været inden og kigge lige siden altså i alle tre dage og jeg kan stadig ikke se mine ellers har jeg ikke fået mine endnu men de... -
Biologi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg kan huske fra mit klasselokale i biologi i 9. klasse at der var en kæmpe flaske med hvad jeg gætter var alger og vand. Den var i hvert fald grøn, stor og flot. Jeg ved godt det er et longshot men jeg håbede på at der var nogle biologi eksperter herinde der havde en idé ... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t...
